Παρασκευή 6 Αυγούστου 2010

Διακοπές : ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΡΕΙΝΗ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ....ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΡΕΙΝΗ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ....ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Σαμοθράκη: Ο καταρράκτης του Φονιά
Είναι το κατεξοχήν ορεινό νησί καθώς όλοι μιλούν για τους καταρράκτες, τα ποτάμια και τα δασικά του μονοπάτια. Το όρος Σάος, το Φεγγάρι, δροσίζει με τις πηγές του τις πλαγιές και χαρίζει τοπία που αμφισβητούν το πέλαγος στο οποίο το νησί ανήκει.
Το έντονο ορεινό ανάγλυφο και τα πυκνά δάση που καλύπτουν μεγάλο μέρος της ξηράς, προίκισαν το νησί με πολλές πηγές, άφθονα τρεχούμενα νερά και αρκετούς μικρούς, αλλά πανέμορφους καταρράκτες. Ο ομορφότερος εξ αυτών είναι ο καταρράκτης του Φονιά που βρίσκεται στις νότιες ακτές του νησιού και προσεγγίζεται με βατό μονοπάτι έπειτα από πορεία περίπου 20 λεπτών. Τα νερά τα οποία σχηματίζουν το μικρό αυτό ορεινό ρέμα, πηγάζουν από ύψος 900μ. Στα πρώτα του βήματα εγκλωβίζεται σε γρανιτένιο φαράγγι μήκους 2.5χλμ σχηματίζοντας σκαλωτούς καταρράκτες με μεγαλύτερο αυτόν του Φονιά ο οποίος γκρεμίζει τα νερά του από ύψος 20,. Στη ρίζα του δημιουργείται μια μικρή κρυστάλλινη λίμνη, κατάλληλη για μπάνιο μόνο τις ζεστές καλοκαιρινές μέρες.

Χαλκιδική: Πόρτο Κουφό - Κάπρος - Πόρτο Κουφό
Είναι μια εύκολη πεζοπορία που ξεκινάει από το όμορφο φυσικό λιμάνι του Πόρτο Κουφό στα δυτικά παράλια της Σιθωνίας. Η διαδρομή χρησιμοποιεί αγροτικά μονοπάτια για να φτάσει στον Κάπρο, την νοτιότερη απομακρυσμένη περιοχή του ποδιού. Το μονοπάτι οδηγεί σε μια περιοχή με πλούσια χλωρίδα και πανίδα και με υπέροχη θέα από τον Κάπρο τα απόκρημνα βράχια κατά μήκος της ακτής. Όταν έχει καλό καιρό φαίνονται στα νοτιοδυτικά τα νησιά των Σποράδων.
Το Πόρτο Κουφό αναφέρεται στη σύγχρονη ιστορία. Το φυσικό του λιμάνι με τα βαθιά νερά το έκαναν θαυμάσια βάση για τα γερμανικά υποβρύχια που είχαν σαν βάση την Ανατολική Μεσόγειο. Ερείπια από υδραγωγείο και αντιαεροπορικές βάσεις όλμων ακόμη φαίνονται από την κορυφή του Κάπρου. Από τον δευτερεύοντα δρόμο που οδηγεί στο λιμάνι, περπατήστε ανατολικά κατά μήκος του δρόμου του λιμανιού, πέρα από τη μαρίνα για τα σκάφη αναψυχής στα αγκυροβόλια τους. Στο τέλος της πέτρινης προκυμαίας συνεχίστε κατά μήκος του δρόμου, που απομακρύνεται από την ακρογιαλιά. Στα δεξιά μπορείτε να δείτε την μεγάλη είσοδο για το λιμάνι, περιτριγυρισμένο από ψηλούς βράχους.
Ακολουθήστε την ακρογιαλιά, που κατευθύνεται νότια, και όταν διανύσετε μια απόσταση περίπου 1.500 μέτρα από την αφετηρία, φτάνετε στο νοτιότερο άκρο του λιμανιού και το μονοπάτι ανηφορίζει ανατολικά, γύρω από τις χαμηλότερες πλαγιές του λόφου. Ακόμα ένα κομμάτι θάλασσας φαίνεται στα αριστερά καθώς το μονοπάτι ελίσσεται μέσα από αγκαθωτούς θάμνους, που σταδιακά κατευθύνεται ανατολικά για να περάσει ανάμεσα από νερό και έναν ελαιώνα. 350 μέτρα μετά το λιμάνι συναντάμε ένα χωματόδρομο.
Η διαδρομή ακολουθεί το μονοπάτι καθώς ανηφορίζει προς τα νοτιοανατολικά ανάμεσα από θάμνους, δέντρα και περιστασιακούς ελαιώνες. Σε 200 μέτρα το μονοπάτι ανεβαίνει σε μια δευτερεύουσα κορυφή, που είναι σημαδεμένη από ένα μεγάλο άσπρο πέτρινο εκκλησάκι. Κοιτάζοντας προς το Πόρτο Κουφό βλέπουμε την θέα του χωριού και του λιμανιού. Το μονοπάτι τώρα κατηφορίζει σταδιακά την πλαγιά του λόφου και κατευθύνεται ανατολικά, όπου υπάρχουν ελιές στα αριστερά και αγελάδες που βόσκουν στα δεξιά. Μετά από 400 μέτρα κατηφόρας ανηφορίζει ξανά για να συναντήσει παλιά αγροτόσπιτα με μαντριά για κατσίκες.
Η διαδρομή συνεχίζει να ακολουθεί αυτόν τον χωματόδρομο, ο οποίος σταδιακά κατευθύνεται νότια καθώς ανηφορίζει την πλαγιά του λόφου που περικλείει την δεξιά πλευρά της κοιλάδας. Μετά κατευθύνεται ανατολικά, για να φτάσει σε περίπου 100 μέτρα μετά τα αγροτόσπιτα, σε σημείο με θέα προς την θάλασσα, σε ένα βράχο με ύψος 65 μέτρα. Αυτό όμως δεν είναι και το τέλος της διαδρομής. Το μονοπάτι τώρα κατευθύνεται δεξιά, σκαρφαλώνοντας την πλαγιά του βράχου για να φτάσει στην κορυφή σε περίπου αλλά 500 μέτρα Αυτό είναι και ένα κατάλληλο μέρος για ανάπαυση και για να απολαύσετε την καταπληκτική θέα και τους απότομους γκρεμούς στη θάλασσα από ύψος 200 μέτρα.
Για να επιστρέψετε συνεχίστε βόρεια για να συναντήσετε μια διασταύρωση, όπου υπάρχουν πιο πέρα μαντριά. Ακολουθήστε το μονοπάτι στα δεξιά που στρίβει προς την κορυφογραμμή να συναντήσει την εξωτερική διαδρομή. Από αυτό το σημείο μπορούμε να ξαναγυρίσουμε πίσω από τον ίδιο δρόμο στο Πόρτο Κουφό. Δεν υπάρχει άλλη εφικτή εναλλακτική διαδρομή.

Θάσος: Στις υπώρειες του Υψάριου
Το Υψάριο, το πανέμορφο βουνό της Θάσου, δεσπόζει στο κέντρο του και περιμένει περιηγητές. Το χαρακτηριστικότερο σημείο εκκίνησης είναι η Ποταμιά και υπάρχει πλήρης σήμανση που σας καθοδηγεί στην κορυφή του βουνού.
Δεκάδες μονοπάτια διασχίζουν το νησί, τα περισσότερα μέσα από πυκνά δάση της Ανατολικής και Νότιας πλευράς, και σας οδηγούν μέσα από πλατάνια, πυκνά πεύκα ή και ελαιώνες από τη μια άκρη του νησιού στην άλλη.
Τα μονοπάτια αυτά συνδέουν την Παναγιά, την Ποταμιά και το Υψάριο στα ανατολικά του νησιού, την Καλλιράχη, τον Πρίνο και το πανέμορφο Καζαβίτι στα Δυτικά και τις Μαριές και το Θεολόγο στα Νότια. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η απόσταση Μαριές – Πρίνος είναι περίπου 20χλμ.
Ένα άλλο μονοπάτι στα Ανατολικά του νησιού σας οδηγεί από τη Χρυσή Αμμουδιά στο Λιμένα.