Πέμπτη, 21 Ιουλίου 2011

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΙΝΟΣ ΜΗΤΡΑΛΕΞΗΣ














Γεννήθηκε το 1916 στον Μίλα Μεσσηνίας. Τον Οκτώβριο του ‘36 εισήλθε στην (τότε) Σχολής Αεροπορίας, απ’ όπου αποφοίτησε με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού (χειριστή) τον Αύγουστο του 1938. Ο πόλεμος τον βρίσκει να υπηρετεί στην 22α Μοίρα Δίωξης που έδρευε στη Μεγάλη Μίκρα έξω από τη Θεσσαλονίκη η οποία “ πετούσε” με καταδιωκτικά αεροσκάφη P.Z.L. P24.
Την 2α Νοεμβρίου 1940 και ενώ η Μοίρα βρισκόταν σε κατάσταση πλήρους επιφυλακής, δίνεται εντολή για άμεση απογείωση των έξι PZL, καθώς δεκαπέντε ιταλικά βομβαρδιστικά Cant Ζ1007 bis Alcione (συνοδεία επτά καταδιωκτικών) της 50ης Αυτόνομης Σμηναρχίας BT, πλησίαζαν στη Θεσσαλονίκη με αποστολή τον βομβαρδισμό της. Τα Ελληνικά PZL εντοπίζουν τα ιταλικά βομβαρδιστικά και αρχίζει σφοδρή αερομαχία. Η αερομαχία μεταφέρεται λίγο έξω από την Θεσσαλονίκη (περιοχή Λαγκαδά) όπου βρίσκονταν παρατεταγμένα τα Ελληνικά αντιαεροπορικά πυροβόλα, τα οποία ενισχύουν από εδάφους την εμπλοκή.
Mια αρχικά άνιση (αριθμητικά) μάχη μετατρέπεται σε εποποιία. Σε αυτό το γεγονός συμβάλει η πράξη του Υποσμηναγού Μητραλέξη, ο οποίος αφού έχει “αδειάσει” τα πυρομαχικά του πάνω στο τρικινητήριο ιταλικό βομβαρδιστικό, δεν αρκείται σε αυτό (καθώς δεν καταρρίπτεται) και προβαίνει σε εμβολισμό, καταστρέφοντας το πηδάλιο της “ουράς” του ιταλικού βομβαρδιστικού, χρησιμοποιώντας την έλικα του αεροσκάφους του (!). Το ιταλικό σκάφος μπαίνει σε περιδίνηση και συντρίβεται στο έδαφος.
Το αεροσκάφος του Μητραλέξη με στρεβλωμένη την έλικά του, πραγματοποιεί αναγκαστική προσγείωση κοντά στο χώρο όπου συνετρίβη το ιταλικό βομβαρδιστικό. Εκεί συνειδητοποιεί ότι από το πενταμελές πλήρωμα οι τέσσερις είναι σώοι (αφού χρησιμοποίησαν τα αλεξίπτωτά τους), τους συλλαμβάνει (αφού πρώτα τους έχει συστηθεί και χαιρετίσει στρατιωτικά) προτάσσοντας το περίστροφό του, τους επιβιβάζει σε αυτοκίνητο της Χωροφυλακής και τους οδηγεί στη Στρατιωτική Διοίκηση Θεσσαλονίκης (!).
Το εκπληκτικό αυτό περιστατικό γίνεται αμέσως γνωστό στον ελληνικό και ξένο τύπο, ανεβάζει στα ύψη το ηθικό και την υπερηφάνεια της Αεροπορίας μας. Μάλιστα το περιστατικό αυτό βρήκε γρήγορα μιμητές, δίνοντας στον Μητραλέξη τη φήμη του θρυλικού χειριστή. Για την παράτολμη αυτή πράξη του, τιμήθηκε με το Χρυσούν Αριστείον Ανδρείας, ανώτατη ηθική αμοιβή σε καιρό πολέμου. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ο μοναδικός Έλληνας Αεροπόρος στον οποίο απονεμήθηκε η διάκριση αυτή, ενώ διαρκούσε ο πόλεμος. Ο Μητραλέξης ασφαλώς δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό, καθώς συνέχισε τα κατορθώματά του και στη συνέχεια του πολέμου.
Σκοτώθηκε τον Σεπτέμβριο του ‘48 όταν το αεροσκάφος Oxford με το οποίο πραγματοποιούσε αναγνωριστική αποστολή στο Αιγαίο, κατέπεσε μετά από βλάβη του κινητήρα, στη θαλάσσια περιοχή της Τήνου, όπου βυθίστηκε. Του απονεμήθηκε μετά θάνατον ο βαθμός του Αντισμηνάρχου αφού του είχαν αποδοθεί πολλές διακρίσεις για τη δράση του από το 1940 μέχρι το 1945.


Πηγή
http://enneaetifotos.blogspot.com/2011/07/blog-post_19.html
Διαβάστε περισσότερα...

Στην τελική ευθεία η διαδικασία για τον φράχτη στον Εβρο










Του Γιαννη Σουλιωτη

Εξελίξεις στο θέμα κατασκευής φράχτη στα χερσαία σύνορα με την Τουρκία στον Εβρο αναμένονται τις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες της «Κ», την περασμένη Παρασκευή υπεβλήθη στην αρμόδια Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η τελική πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης για την κατασκευή του έργου και την ανάπτυξη συμπληρωματικών δράσεων στη συνοριογραμμή του Εβρου. Σε αυτές συγκαταλέγονται η εγκατάσταση θερμικών καμερών και αισθητήρων, η προμήθεια οχημάτων και ελικοπτέρου εξοπλισμένα με συστήματα έγκαιρης ανίχνευσης, η χρήση ειδικά εκπαιδευμένων σκύλων κ.ά.

Το αρχικό σχέδιο για κατασκευή φράχτη κρίθηκε αναγκαίο να πλαισιωθεί με συμπληρωματικές δράσεις ώστε να εξασφαλιστεί η έγκρισή του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η χρηματοδότησή του από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της Ε.Ε. Πηγές της «Κ» εξηγούν ότι η αρχική πρόταση είχε υποβληθεί προ 3,5-4 μηνών με τη μορφή της επιμέρους δράσης. Κατόπιν παρασκηνιακών διαβουλεύσεων με Ευρωπαίους αξιωματούχους ωστόσο, κρίθηκε επιβεβλημένη η ένταξη του έργου σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσεων ώστε να εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του με ευρωπαϊκά κονδύλια.

Η διαδικασία βρίσκεται σήμερα στο τελικό στάδιο και, όπως αποκαλύπτουν στην «Κ» πηγές της Κατεχάκη, έχει ήδη εξασφαλιστεί η εκταμίευση για το 2011 ποσού 54 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων, μέρος του οποίου θα διατεθεί για την κατασκευή του φράχτη.

Σήμερα, στο μεταξύ, αναμένεται η τελική συνάντηση στελεχών του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με τους υπευθύνους της εταιρείας που διεξήγαγε τις στατικές και γεωτεχνικές μελέτες στο σημείο κατασκευής του φράχτη. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου, μέχρι το τέλος του μήνα o σχετικός φάκελος θα αναρτηθεί στο Διαδίκτυο καθώς και το πρόγραμμα «Διαύγεια», και ο τελικός διαγωνισμός θα προκηρυχθεί μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης.

Αίσθηση προκαλεί η επισήμανση ανώτατων στελεχών του υπ. Προστασίας του Πολίτη ότι το υπουργείο Εθνικής Αμυνας και οι Ενοπλες Δυνάμεις εμμέσως πλην σαφώς αρνήθηκαν να παράσχουν οποιαδήποτε συνδρομή στην ΕΛ.ΑΣ. σχετική με το έργο.

Εν το μεταξύ, προκειμένου να ρυθμιστεί μια σειρά από γραφειοκρατικές εκκρεμότητες (π.χ. έκδοση άδειας από την Αρχαιολογία και τον ΕΟΤ), υπεγράφη προ μηνών από τους συναρμόδιους υπουργούς σχετική νομοθετική ρύθμιση. Τέλος, σημειώνεται ότι προ μιας εβδομάδας το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη διαβίβασε στο υπ. Εξωτερικών έγγραφο με απαντήσεις σε μια σειρά ερωτημάτων που υπέβαλε η τουρκική κυβέρνηση στις ελληνικές αρχές. Αφορούν ζητήματα όπως π.χ. τα τοπογραφικά σχέδια, τις συντεταγμένες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου.

Πηγή
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_20/07/2011_449876

Διαβάστε περισσότερα...

Οι βαριές πανοπλίες οδηγούσαν σε ήττα

Οι ιππότες ήταν δυσκίνητοι, κουράζονταν γρήγορα και γίνονταν εύκολος στόχος







Απεικόνιση από την μάχη της Αζινκούρ στην οποία, σύμφωνα με τους ειδικούς, οι Γάλλοι έχασαν απειδή φορούσαν βαριές πανοπλίες

Λονδίνο

Μια νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι καθοριστικός παράγοντας της νίκης ή της ήττας σε μια μάχη κατά την διάρκεια του Μεσαίωνα δεν ήταν ο αριθμός των στρατευμάτων ή οι ικανότητες των αξιωματικών και των στρατιωτών αλλά οι φορεσιές των μαχητών. Σύμφωνα με τους ερευνητές οι βαριές πανοπλίες δημιουργούσαν τελικά στρατηγικό μειονέκτημα στους πολεμιστές που τις χρησιμοποιούσαν «υποχρεώνοντας» τους σε ήττα.

Η μάχη του Αζινκούρ

Ομάδα ειδικών από μεγάλα πανεπιστήμια της Μ.Βρετανίας και της Ιταλίας (Οξφόρδης, Μιλάνου κ.α.) πραγματοποίησe πειράματα στα οποία εθελοντές ντυμένοι με αντίγραφα πανοπλιών του 15ου αιώνα περπατούσαν ή έτρεχαν σε διαδρόμους γυμναστικής. Οι πανοπλίες της εποχής ήταν πολύ βαριές αφού ζύγιζαν από 30-50 κιλά, γεγονός, που όπως είναι ευνόητο, δυσχέραινε τις κινήσεις αλλά και την αντοχή των πολεμιστών.

Σύμφωνα με τους ερευνητές η χρήση αυτών των πολύ βαριών πανοπλιών οδήγησε στην ήττα τον γαλλικό στρατό απέναντι στους Άγγλους στην ιστορική μάχη του Αζινκούρ το 1415. Αν και οι Γάλλοι υπερείχαν αριθμητικά αφού υπολογίζεται ότι είχαν τριπλάσιο στρατό από εκείνο των Άγγλων τελικά έχασαν την μάχη.

Όπως φαίνεται, η απόσταση που χρειάστηκε να διανύσουν οι γάλλοι ιππότες φορώντας την πανοπλία τους τούς έκανε πιο αργούς και δυσκίνητους με αποτέλεσμα να είναι εύκολος στόχος για τους Άγγλους τοξότες. Επιπλέον όταν τελικά έφτασαν πρόσωπο με πρόσωπο με τους Άγγλους οι γάλλοι ιππότες ήταν πολύ εξαντλημένοι και αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά από τους λιγότερους αλλά ξεκούραστους και πιο ευέλικτους αντιπάλους τους

Επιβεβαίωση

Η έρευνα που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Proceedings of the Royal Society B» επιβεβαιώνει την άποψη διάφορων ιστορικών ερευνητών σύμφωνα με την οποία τα αιτία της ήττας των Γάλλων ήταν ο βαρύς εξοπλισμός τους σε συνδυασμό με την απόφαση των επιτελών τους να ξεκινήσουν την επίθεση πολύ μακριά από τις θέσεις των Άγγλων. Ο συνδυασμός αυτός αποδείχθηκε τελικά συνδυασμός της ...ήττας.


Πηγή
http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=411921
Διαβάστε περισσότερα...

Ανακαλύφθηκε τέταρτο φεγγάρι του Πλούτωνα

Αστρονόμοι ανακάλυψαν ένα τέταρτο φεγγάρι σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη Πλούτωνα, χρησιμοποιώντας το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble.







Οι επιστήμονες αποκαλούν, προσωρινά, το νέο φεγγάρι P4 και εκτιμούν ότι έχει διάμετρο 13 με 34 χιλιόμετρα. Αυτό είναι το μικρότερο από τα τέσσερα φεγγάρια του πλανήτη. Το μεγαλύτερο, ο Χάρων, έχει διάμετρο 1.043 χιλιόμετρα και τα δυο άλλα, Νιξ και Ύδρα, έχουν διάμετρο από 32 - 113 χιλιόμετρα.

Το διαστημικό τηλεσκόπιο έψαχνε για δακτυλίους γύρω από τον Πλούτωνα, στην άκρη του ηλιακού μας συστήματος, όταν εντόπισε το P4.

"Το θεωρώ αξιοσημείωτο ότι οι κάμερες του Hubble μας έδωσαν τη δυνατότητα να δούμε ένα τέτοιο μικρό αντικείμενο με τόση σαφήνεια από απόσταση μεγαλύτερη των 5 δισεκατομμυρίων χλμ.", δήλωσε ο Μαρκ Σοουόλτερ του Ινστιτούτου SETI στο Μάουντεν Βιου της Καλιφόρνιας, ο οποίος είναι επικεφαλής αυτού του προγράμματος παρατήρησης με το Hubble.

Η παρατήρηση από το Hubble πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εργασιών για την υποστήριξη της αποστολής "Νέοι Ορίζοντες" της NASA, στην οποία έχει προγραμματιστεί μια στενή επαφή με τον Πλούτωνα και τα φεγγάρια του το 2015.

Το P4 βρίσκεται ανάμεσα στις τροχιές του Νιξ και της Ύδρα, που ανακαλύφθηκαν από το Hubble το 2005. Ο Χάρων ανακαλύφθηκε το 1978 από το αμερικανικό Ναυτικό Παρατηρητήριο.

Πηγή
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=295005
Διαβάστε περισσότερα...