Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010
Πώς θα εξακριβώσετε αν είστε έτοιμοι για παιδιά
Πώς θα εξακριβώσετε αν είστε έτοιμοι για παιδιά:
>
>
> TEΣΤ ΒΡΩΜΙΑΣ:
> Αλείψτε τον καναπέ και τις κουρτίνες με μερέντα. Τοποθετήστε ένα
> σουβλάκι πίσω από τον καναπέ και αφήστε το εκεί όλο το καλοκαίρι.
>
> ΤΕΣΤ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ:
> Αγοράστε μία κούτα 150 λίτρων και γεμίστε το με LEGO (εναλλακτικά
> χρησιμοποιήστε στυλό ή βίδες). Παρακαλέστε ένα φίλο ή φίλη να τα
> σκορπίσει σε όλο το σπίτι. Κλείστε τώρα τα μάτια και προσπαθήστε να
> πάς στο μπάνιο ή την κουζίνα χωρίς να βγάλετε άχνα: Στο κάτω-κάτω θα
> μπορούσατε να ξυπνήσετε το παιδί!
>
> ΤΕΣΤ SUPER MARKET:
> Πάρτε ένα ή δύο ζώα (κατά προτίμηση κατσίκες) και πάρτε τις μαζί
> στην επόμενη επίσκεψη στο Super Market. Προσέχετε τις όλη την ώρα και
> πληρώστε ότι φάνε ή καταστρέψουνε.
>
> ΤΕΣΤ ΝΤΥΣΙΜΑΤΟΣ:
> Προμηθευτείτε ένα μεγάλο ζωντανό χταπόδι και προσπαθήστε να βάλετε
> το σε ένα δίχτυ από πατάτες. Σιγουρευτείτε ότι έχετε βάλει όλα τα
> πλοκάμια μέσα στο δίχτυ.
>
> ΤΕΣΤ ΦΑΓΗΤΟΥ:
> Προμηθευτείτε ένα μεγάλο πλαστικό φλιτζάνι και γεμίστε το μέχρι τη
> μέση με νερό. Στηρίξτε το φλιτζάνι σε μία κούνια, κρεμάστε την
> κούνια από το ταβάνι και σπρώξτε την. Προσπαθήστε τώρα να γεμίσετε
> με ένα κουτάλι το φλιτζάνι με μουλιασμένα Corn Flakes παριστάνοντας
> παράλληλα το αεροπλάνο. Μετά χύστε το περιεχόμενο του φλιτζανιού
> στο πάτωμα και μείνετε ήρεμοι.
>
> ΤΕΣΤ ΝΥΧΤΑΣ:
> 1. Προετοιμαστείτε ως εξής: Γεμίστε μια μαξιλαροθήκη με 3- 4 κιλά
> υγρής άμμου.
> 2. Ξεκινήστε στις 6 μ.μ. να περπατάτε με την μαξιλαροθήκη στην
> αγκαλιά, κάνοντας παράλληλα την κίνηση του νανουρίσματος.
> 3. Κάντε το παραπάνω μέχρι τις 9 μ.μ. Τοποθετείστε τη μαξιλαροθήκη
> τώρα στο κρεβάτι και βάλτε ξυπνητήρι στις 2 π.μ.
> 4. Σηκωθείτε στις 2 και ξαναμεταφέρετε την μαξιλαροθήκη για μία ώρα
> μέσα στο σπίτι και αυτή τη φορά τραγουδήστε όμως και τραγούδια
> νανουρίσματος.
> 5. Βάλτε ξυπνητήρι στις 5 και επαναλάβετε το σημείο 4. και
> προσπαθήστε αυτήν τη φορά να θυμηθείτε και άλλα τραγούδια
> νανουρίσματος.
> 6. Βάλτε ξυπνητήρι στις 7 και ετοιμάστε πρωινό.
> 7. Επαναλάβετε τα παραπάνω κάθε νύχτα για τουλάχιστον 3 χρόνια.
> 8. Έχετε υπομονή!!
>
> TΕΣΤ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ:
> Πάρτε ένα κουτί αυγών και προσπαθήστε να το μετατρέψετε με ένα
> ψαλίδι και νερομπογιές σε κροκόδειλο. Τώρα μετατρέψτε ένα χαρτόνι
> από χαρτί τουαλέτας σε ένα ελκυστικό κηροπήγιο. Μετά κατασκευάστε
> με σελοτέιπ και αλουμινόχαρτο ένα ακριβές αντίγραφο του πύργου του
> Aιφελ.
>
> ΤΕΣΤ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ:
> Πουλήστε το διθέσιο κάμπριο σας και αγοράστε ένα Renault Scenic.
> Τώρα πάρτε ένα παγωτό ξυλάκι σοκολάτα και τοποθετήστε το στο
> ντουλαπάκι. Αφήστε το εκεί για τουλάχιστον 24 ώρες. Πάρτε ένα κέρμα
> των 100 δραχμών και βάλτε το στο κασετόφωνο. Λιώστε μια σακούλα με
> μπισκότα βουτύρου και σκορπίστε το στο πίσω κάθισμα. Χαράξτε τις
> πόρτες του αυτοκινήτου με μία τσουγκράνα.
>
> ΤΕΣΤ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ (για γυναίκες):
> Πάρτε ένα σακί με φασόλια και δέστε το γύρω από την μέση σας για 9
> μήνες. Μετά αφαιρέστε τα φασόλια, αλλά αφήστε το σακί στη θέση του.
>
> ΤΕΣΤ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ (για άντρες):
> Πηγαίνετε στην τράπεζα και αναθέστε πάγια εντολή με τα λεφτά του
> μισθού σας σε ίσα μέρη σε μαγαζιά παιχνιδιών, Σούπερ Μάρκετ και
> εκπαιδευτικά ιδρύματα.
>
> ΤΕΛΙΚΟ ΤΕΣΤ:
> Βρέστε ένα φιλικό ζευγάρι που έχει ήδη ένα παιδί. Δώστε τους
> συμβουλές για θέματα όπως: πειθαρχία, υπομονή, ανεκτικότητα κλπ.
> Κάντε όσο
> μπορείτε εξυπνότερες προτάσεις βελτίωσης συμπεριφοράς. Τονίστε πόσο
> σημαντική είναι η συνεπής διαπαιδαγώγηση. Απολαύστε το πείραμα,
> γιατί είναι η τελευταία φορά που θα γνωρίζεις αυτές όλες τις
> συμβουλές. Πιθανόν να είναι και η τελευταία φορά που θα δείτε αυτό
> το ζευγάρι, αλλά μην πτοείστε!
>
> Αυτό ήταν το τέλος του τεστ. Αν καταφέρατε και περάσατε όλες τις
> δοκιμές με επιτυχία:
> Καλή διασκέδαση στην τεκνοποίηση!!!
Πηγή
http://www.greekmasa.gr/index.php?option=com_bridge&brid=106&Itemid=0&topic=891.0;prev_next=prev
Διαβάστε περισσότερα...
Απάνθρωπος τρόπος επεξεργασίας πουλερικών
Μια σοκαριστική αποκάλυψη για την επεξεργασία των αυγών και την παραγωγή κοτόπουλων σε εργοστάσιο μαζικής και γρήγορης επεξεργασίας πτηνών.
Η όλη διαδικασία δείχνει το βάρβαρο τρόπο που γίνεται η διαλογή των καλών από τα άσχημα νεογέννητα κοτοπουλάκια καθώς και των αρσενικών από τα θηλυκά.
Τα περισσότερα από αυτά θανατώνονται είτε από τις μηχανές είτε από απροσεξίες.
Πηγή
http://timi.gr/file.php?fid=2330&file=Apathrwopos_tropos_epeksergasias_poulerikwn.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=8emY5HqnDPs&feature=player_embedded
Διαβάστε περισσότερα...
Διακοπές : Περί χιονόπτωσης
Ακούγοντας την φράση "αναμένονται χιονοπτώσεις" συνήθως όλοι χαιρόμαστε, αφού η εικόνα και μόνο του χιονιού που πέφτει και των χιονισμένων δρόμων μας κάνει να νιώθουμε πολύ όμορφα. Το χιόνι όμως προκαλεί και κάποια πολύ σημαντικάπροβλήματα, που καλό είναι να ξέρουμε πως θα τα αντιμετωπίσουμε! Ας δούμε λοιπόν εδώ τι θα πρέπει να κάνουμε μερικές ώρες ΠΡΙΝ χιονίσει, ώστε να αποφύγουμε τα πολλά προβλήματα!
1.Μόλις ακούσετε ότι αναμένονται χιονοπτώσεις, βεβαιωθείτε ότι υπάρχει επαρκής ποσότητα αντιψυκτικού στο ψυγείο του αυτοκινήτου σας, ελέγχοντας τη στάθμη του ειδικού δοχείου.
2. Αν η στάθμη είναι χαμηλή, προσθέστε αντιψυκτικό. Αυτό προφυλάσσει τον κινητήρα από ανεπανόρθωτη ζημιά
3. Γεμίστε το ρεζερβουάρ με βενζίνη. Η οδήγηση στο χιόνι έχει αυξημένη κατανάλωση καυσίμων, οπότε πρέπει να έχετε προβλέψει.
4. Σηκώστε τους υαλοκαθαριστήρες να μην ακουμπούν στο παρμπρίζ. Η πτώση της θερμοκρασίας έχει σαν αποτέλεσμα τα λάστιχα των υαλοκαθαριστήρων να κολούν στο τζάμι και να καταστρέφονται.
5. Βάλτε ειδικό αντιψυκτικό στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων. Αν δεν έχετε ρίξτε καθαρό οινόπνευμα σε αναλογία 1:5
6. Θέστε σε λειτουργία τους καθαριστήρες και καθαρίστε το παρμπρίζ μία φορά με το νέο διάλυμα. Με τον τρόπο αυτό περνάει και στα σωληνάκια των καθαριστήρων το αντιψυκτικό.
7. Το καθάρισμα του παρμπρίζ θα είναι το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνετε όταν χιονίσει.
8. Ψεκάστε τις κλειδαριές (και της τάπας της βενζίνης) με spray αντισκωριακό-διεισδυτικό, ώστε να φύγει και η παραμικρή υγρασία που βρίσκεται μέσα σε αυτές. Η πτώση της θερμοκρασίας παγώνει την υγρασία που βρίσκεται στην κλειδαριά και ακινητοποιεί τον αφαλό της, με πιθανό κίνδυνο αυτόν του σπασίματος του κλειδιού μέσα στην κλειδαριά.
9. Παρκαρετε το αυτοκίνητο με την μούρη προς την αντίθετη πλευρά από αυτήν του αέρα.
10. Κατεβάστε το χειρόφρενο. Αν παγώσει το συρματόσκοινο θα χρειαστεί αρκετός χρόνος μέχρι να ξαναζεσταθεί και να ξεμπλοκάρουν οι τροχοί!
11. Φροντίστε ώστε η θέση παρκαρίσματος του αυτοκινήτου να είναι ασφαλής από τα διερχόμενα αυτοκίνητα, που πιθανόν να γλυστρούν
12. Ελέξτε ότι οι αλυσίδες είναι σε καλή κατάσταση και τοποθετήστε τις σε εύκολα προσεγγίσιμο μέρος.
13. Φροντίστε να υπάρχουν γάντια εργασίας κοντά στις αλυσίδες, ώστε να αποφύγετε το απώδυνο πάγωμα των χεριών.
14. Αν δεν ξέρετε πως μπαίνουν οι αλυσίδες ή αν δεν τις έχετε ξαναβάλει, κάντε μια δοκιμή πριν χιονίσει.
15. Ελέξτε τον δείκτη της μπαταρίας και την μπαταρία. Η εκκίνηση της μίζας σε συνθήκες ψύχους απαιτεί μεγάλη ποσότητα ρεύματος.
Μικρά μυστικά, για να φτάσετε στον χιονισμένο προορισμό σας με ασφάλεια!!!
Μας το ζητήσατε και σας το φέραμε: Μικρά μυστικά για να οδηγήσετε με ασφάλεια στο χιόνι, μικρά μυστικά, για να αποφύγετε το κόλλημα ή την ζημιά στο αυτοκίνητό σας! Θέλει γκάζι ή μαλακά; Θέλει γρήγορο τιμόνι ή μαλακές κινήσεις; Διαβάστε το άρθρο αυτό και ίσως βρείτε τις απαντήσεις που αναζητάτε!
Οι χειμωνιάτικες ορεινές διαδρομές από τα μέσα Δεκέμβρη έως και τον Απρίλιο καλύπτονται με χιόνι. Αυτό τις κάνει ακόμα πιο όμορφες, αλλά, ταυτόχρονα, και πολύ πιο δύσκολες. Η δυσκολία, συνοπτικά, έγκειται στις παρακάτω παραμέτρους:
- στο ύψος του χιονιού (όσο μεγαλύτερο, τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα)
- στην πυκνότητά του, που κυρίως εξαρτάται από την χρονική απόσταση μεταξύ της στιγμής που έπεσε και της στιγμής που θα περάσουμε εμείς. Όσο μεγαλύτερη η χρονική απόσταση, τόσο πιο δύσκολη συνήθως η κατάσταση, αφού το χιόνι σφίγγει, παγώνει και γίνεται πολύ δύσκολη η διάβασή του! Πολλές φορές βρίσκουμε χιόνι σαν πούδρα κάτω από στρώμα πάγου, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που μπορούμε να βρούμε και το αντίθετο.
- Η θερμοκρασία του περιβάλοντος παίζει και αυτή σημαντικό ρόλο, αφού η παγωνιά το κρυσταλλώνει και το κάνει δύσβατο, αλλά και υπό συνθήκες ζημιογόνο για το αυτοκίνητο!
Σε μεγάλα υψόμετρα ο βαθμός δυσκολίας αυξάνει, αφού συνήθως είναι και πιο μεγάλο το ύψος του χιονιού και πιο μεγάληη πυκνότητά του, αλλά και η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι πολύ χαμηλή!
Αν και υπάρχουν πολλά είδη χιονιού (κυρίως λόγω της δεύτερης παραμέτρου) ας δούμε μερικά βασικά μυστικά για την οδήγηση στο χιόνι:
- Κατ’ αρχήν επιλέγουμε πάντα 4WD LOW.
- Το ύψος του χιονιού, όπως είπαμε, αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο. Βυθιζόμενο το όχημά μας μέσα στο χιόνι, φτάνουν κάποια στιγμή τα διαφορικά να ακουμπήσουν στο χιόνι. Εκεί η κατάσταση δυσκολεύει πολύ και αρχίζει να μετρά έντονη η πιθανότητα με κάποιον αδέξιο χειρισμό να κολλήσουμε. Το όχημα σύντομα δεν θα μπορεί να παρασύρει όλη την μάζα του χιονιού που θα μαζευτεί εμπρός από τα δύο διαφορικά και έτσι θα «μείνει» από δύναμη. Χιόνι μεγάλης πυκνότητας αυξάνει πολύ την δυσκολία μας και την κόπωση του οχήματος.
- Για να μην κολλήσουμε θα πρέπει να είμαστε πολύ «ευγενικοί» με το γκάζι μας και τους τροχούς μας. Αν λοιπόν δούμε ότι δεν έχουμε άλλη δύναμη, ότι η ροπή του οχήματος δεν μπορεί να υπερνικήσει το βάρος του χιονιού, τότε δεν πατάμε παραπάνω γκάζι, αλλά σταματάμε και κάνουμε μαλακά πίσω μερικά μέτρα.
- Μετά, ξεκινάμε πάλι βάζοντας λίγο δύναμη στο γκάζι μας, ώστε να «σπάσουμε» το τείχος που έχει κάνει το χιόνι που βρισκόταν μπροστά από τα διαφορικά μας και συνεχίζουμε με σταθερό γκάζι,.
- Δεν σπινάρουμε ποτέ, δεν επιμένουμε με γκάζι ποτέ, γιατί αν σκάψουμε το χιόνι, τότε θα πάμε ακόμα πιο βαθιά και ακόμα πιο κοντά στο κόλλημα! Όσο λιγότερο σπινάρουμε, τόσο μειώνονται οι πιθανότητες να κολλήσουμε.
- Όποιος και να είναι ο τύπος του χιονιού που αντιμετωπίζουμε, αισθανόμαστε μια απώλεια «τιμονιού», λόγω του χιονιού κάτω από τους τροχούς μας και μέσα στα λούκια των ελαστικών μας που δεν θέλουν πολύ να στομώσουν. Σε γενικές γραμμές, όσο πιο μαλακά πατάμε το γκάζι, τόσο πιο εύκολα θα αντιμετωπίσουμε την κατάσταση. Όμως, υπάρχουν και στιγμές που θα πρέπει να «σανιδώσουμε» το γκάζι, ώστε σπινάροντας στιγμιαία, να ανακτήσουμε το έλεγχο του οχήματος και να το φέρουμε στην τροχιά που επιθυμούμε. Αυτό θέλει εμπειρία, γιατί σπινάρισμα στη λάθος στιγμή, σημαίνει σκάψιμο, λείανση του χιονιού, απώλεια πρόσφυσης και αναπόφευκτο κόλλημα!
- Το στιγμιαίο σπινάρισμα έχει διπλό κέρδος, αφού μας βοηθά και να αδειάσουμε και τα λούκια των ελαστικών από το κολλημένο σε αυτά χιόνι, ανακτώντας έτσι τον έλεγχο του οχήματος.
- Το βάθος, η πυκνότητα και η θερμοκρασία του χιονιού μεταβάλλονται μέσα σε ελάχιστα μέτρα απόστασης, γι αυτό θέλει διαρκώς η προσοχή μας να είναι τεταμένη και να «ακούμε» το έδαφος.
- Η φόρα – με μέτρο πάντα - παίζει σημαντικό ρόλο στην αποφυγή κολλήματος. Γι αυτό αν κινούμαστε καλά στο χιόνι, χωρίς να σπινάρουμε ή χωρίς να βυθιζόμαστε, βάλτε μία ταχύτητα πιο μεγάλη – χωρίς να κόψετε τη φόρα του οχήματος – και εξακολουθήστε την πορεία σας με χαμηλότερες στροφές στον κινητήρα. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουμε τον πολλαπλασιασμό της ροπής του οχήματος, που θα οδηγήσει σε σπινάρισμα και μετά σε κόλλημα!
- Η φόρα πρέπει να είναι πάντα με μέτρο, χωρίς να απειλείται η ευστάθεια του οχήματος. Σε πολλά σημεία ο χιονισμένος δρόμος μπορεί να είναι παγωμένος και να γλυστρά, οπότε η μεγάλη ταχύτητα θα μας βγάλει εκτός δρόμου με πολύ δυσμενή αποτελέσματα!
- Η παρατεταμένη διάνοιξη του δρόμου, αν οδηγούμε σε απάτητο χιόνι, κουράζει το όχημα πολύ. Γι αυτό θα πρέπει να γίνεται συχνή εναλλαγή των οχημάτων που βρίσκονται στην πρώτη θέση.
- Οι στροφές παρουσιάζουν αυξημένη δυσκολία. Σε γενικές γραμμές πατήστε λίγο παραπάνω το γκάζι και, στρίψτε μαλακά και ελάχιστα το τιμόνι, ώστε να μην «κάνουν διαφορικό» οι εμπρόθιοι τροχοί. Στην ανάγκη ξανακάντε πίσω και ξαναπροσπαθήστε να ολοκληρώσετε τη στροφή, κάνοντας μπρος-πίσω ξανά και ξανά, κινούμενοι σχεδόν σε ευθεία. Με τέτοιο τρόπο θα αποφύγετε το κόλλημα στη στροφή.
- Σεγενικές γραμμές στις χιονισμένες στροφές μείνετε όσο πιο πολύ στο εξωτερικό μέρος μπορείτε, γιατί έτσι θα μπορέσετε να πάρετε την στροφή πιο ανοιχτά.
- Αν στροφή είναι απότομη, αφήστε το γκάζι στην αρχή της και κόψτε το τιμόνι αρκετά, έτσι ώστε μετά να μπορέσετε σταδιακά να το ισιώσετε και να πάρετε την στροφή ανοιχτά.
- Αν οι στροφές είναι κατηφορικές, το όχημά σας θα έχει την τάσηνα υπεστρέψει και να σας φύγει το πίσω μέρος προς τα μπρος. Προετοιμαστείτε κατάλληλα γι αυτό, διορθώνοντας την πορεία σας με το τιμόνι.
Μετά την χιονόπτωση, ερχόμαστε αντιμέτωποι με την αλήθεια! Οι προβλέψεις έγιναν πράξη, χιόνισε και τώρα θα πρέπει να φροντίσουμε ώστε το αυτοκίνητό μας να είναι σε καλή κατάσταση για να μας μεταφέρει με ασφάλεια στον προορισμό μας! Οι πρώτες στιγμές πριν ξεκινήσουμε να οδηγούμε είναι πολύ βασικές! Να μερικά πράγματα που θα πρέπει να ξέρουμε πριν καννα μπούμε στο αυτοκίνητο!
1. Αποφεύγουμε τις άσκοπες μετακινήσεις ενώ χιονίζει ή και μετά την χιονόπτωση!
2. Για να μην μείνει μέσα στην κλειδαριά το μισό κλειδί και το άλλο μισό έξω, ανοίγουμε με πολύ προσοχή!
3. Το χιονισμένο παρμπρίζ καθαρίζεται με πανί και ποτέ με ζεστό νερό, καθώς η διαφορά θερμοκρασίας μπορεί εύκολα να προκαλέσει τον θρυμματισμό του.
4. Δεν το καθαρίζουμε ούτε με κρύο νερό, γιατί η υγρασία θα παραμείνει στην επιφάνεια του παρμπρίζ, θα παγώσει, θα γίνει αδιαφανής και λευκή κόβοντάς μας την ορατότητα!
5. Αντίθετα, αφού πάρουμε το φρέσκο ακόμα χιόνι με ένα πανί, χωρίς να κατεβάσουμε τους καθαριστήρες, θέτουμε σε λειτουργία τους ψεκαστήρες του παρμπρίζ και τους αφήνουμε να ρίξουν μπόλικο διάλυμα (που έχουμε όπως είπαμε φροντίσει να υπάρχει στο δοχείο από πριν).
6. Απλώνουμε το διάλυμα με το πανί και μετά κατεβάζουμε τους καθαριστήρες.
7. Ανάβουμε την μηχανή και περιμένουμε να ανέβει η θερμοκρασία καλά πριν ξεκινήσουμε. Το θερμόμετρο δείχνει μόνο την θερμοκρασία του νερού. Θα πρέπει να περιμένουμε αρκετά, ώστε να ζεσταθούν και τα λάδια του κινητήρα και του σασμάν.
8. Ξεκινώντας δοκιμάζουμε τα φρένα μαλακά, να επιβεβαιώσουμε ότι λειτουργούν κανονικά.
Πηγή
http://www.ektos.gr/
Διαβάστε περισσότερα...
Γιατί επιμήκυνση και όχι διαγραφή χρέους
Η παράταση φαίνεται να οδηγεί (εκτός θαύματος) το παιχνίδι στα... πέναλντι, στο μεγαλύτερο φόβο του τερματοφύλακα. Εκεί δείχνουν να πηγαίνουν τα πράγματα με την κουβέντα που ανοίγει για "παράταση της αποπληρωμής του χρέους" μπροστά στα αδιέξοδα της αντιμετώπισης της... "ελληνικής τραγωδίας".
Ανάβει έτσι πάλι η συζήτηση για την αντιμετώπιση του βάρους του χρέους καθώς όλοι πλέον παραδέχονται -αν και ορισμένοι δεν το ομολογούν ανοιχτά- ότι η κατάσταση των υποχρεώσεων του ελληνικού κράτους στους πιστωτές του θα είναι χειρότερη στο... τέλος του Μνημονίου.
Κάπως έτσι η κουβέντα μεταφέρεται από τις φωνές που επιχειρηματολογούσαν με τα πόδια στυλωμένα ότι «δεν μιλάμε για αναδιάρθρωση του χρέους», στις φωνές που κουβεντιάζουν τώρα το ενδεχόμενο «επιμήκυνσης του χρέους» (όπως ομολογούσε στα παρασκήνια ο Στρος Καν του ΔΝΤ ήδη από τον Ιούλιο) τόσο σε κυβερνητικό επίπεδο όσο και στα κοινοτικά επιτελεία, αναγκάζοντας την Α.Μέρκελ να παρέμβει αυστηρά λέγοντας ότι «η Γερμανία δεν θα δεχθεί παράταση του μηχανισμού στήριξης».
Σε επίσημο επίπεδο βέβαια οι κορώνες παραμένουν, τόσο από το ΔΝΤ, όσο κι από τον Ολι Ρεν που ανερυθρίαστα μιλούν από τη μια μεριά για την προοπτική νέου πακέτου μέτρων αλλά από την άλλη διαψεύδουν την προοπτική «αναδιάρθρωσης ή επιμήκυνσης του χρέους». Αλλά και από το κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο που ετοιμάζει νέο "χαράτσι" στο δημόσιο (με αιχμή το "ενιαίο μισθολόγιο" που φέρνει νέες περικοπές) και "μαχαίρι" στις ΔΕΚΟ (με αιχμή τις συγκοινωνίες).
Η συζήτηση, λοιπόν, προχωράει. Και όσοι πήραν την πρωτοβουλία να αναδείξουν το αίτημα της διαγραφής του χρέους φαίνεται οι προσεγγίσεις τους να δικαιώνονται.
Περισσότερο, όμως, φαίνεται να δικαιώνονται στα μάτια του κόσμου που αγανακτεί από τις περικοπές τις οποίες καλείται να πληρώσει για χρέη που δεν δημιούργησε. Κι αναγκάζεται να φτάνει ακόμα και σε άρνηση πληρωμών, είτε ατομικά, είτε συλλογικά σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα παρά τις "τρικλοποδιές" εχθρικών συνδικαλιστικών ηγεσιών όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά στην Ευρώπη (Γαλλία, Βρετανία):
Από τον απλήρωτο λογαριασμό της ΔΕΗ έως την άρνηση κλεισίματος εργοστασίων π.χ. της Fulgor στην Κόρινθο ή της εφημερίδας "Απογευματινή" στην Αθήνα που βρίσκεται στο χείλος της χρεοκοπίας (στα χνάρια του Ελεύθερου Τύπου της Γ.Αγγελοπούλου). Μέχρι την επίθεση στους δήθεν "προνομιούχους" εργαζόμενους στις συγκοινωνίες που αποφασίζουν συντονισμένες απεργιακές κινητοποιήσεις και τις καθημερινές κόντρες απέναντι στις περικοπές π.χ. στα νοσοκομεία, σε μια σειρά τομείς κοινωνικής πρόνοιας και της τοπικής αυτοδιοίκησης τώρα με τον «Καλλικράτη».
Δεν πρόκειται, δηλαδή, μόνο για συζήτηση που ανοίγει περιορισμένα σε κάποια κλειστά τραπεζικά, κοινοτικά ή κυβερνητικά στρατηγεία. Αλλά για συζήτηση που ανοίγει στην καθημερινότητα των απλών ανθρώπων όπως βιώνουν τις επιπτώσεις στη ζωή τους.
Κερδοσκόποι
Όσο κι αν επίσημα χείλη ξορκίζουν την «αναδιάρθρωση του χρέους» (έτσι λέγεται κομψά η ελεγχόμενη χρεοκοπία), η διεύρυνση των δημοσιονομικών προβλημάτων από το βάθεμα της οικονομικής ύφεσης επιδεινώνει τις προβλέψεις αντί να τις βελτιώνει. Με αποτέλεσμα σειρά από φωνές που μιλούν για το ενδεχόμενο το ελληνικό δημόσιο να μην αποφύγει τελικά την χρεοκοπία, να πολλαπλασιάζονται.
Όχι μόνο από το διεθνή τύπο, όπως Wall Street Journal και Financial Times, που πάνε τη συζήτηση στο θέμα λήψης μέτρων "ελεγχόμενης χρεοκοπίας" και "επιμήκυνσης του χρέους" αλλά και από μεγάλους τραπεζικούς διεθνείς ομίλους -όπως η Citigroup και άλλοι- που ανοίγουν το θέμα προκειμένου να βρουν τρόπους να μην χάσουν όλα τα λεφτά τους πιέζοντας παράλληλα για "εγρήγορση και όχι εφησυχασμό" στη λήψη μέτρων... "νοικοκυρέματος".
Είναι οι ίδιοι κερδοσκοπικοί μηχανισμοί που εκθειάζονται από τα ελληνικά ΜΜΕ όταν μιλούν «θετικά» για το «ελληνικό δράμα» και λοιδορούνται όταν μιλούν «αρνητικά».
Τις τελευταίες μέρες, μάλιστα, από τις ίδιες διεθνείς στήλες, από τη μία πλευρά αποτυπώνεται ως θετικό μήνυμα η άντληση χρημάτων από το ελληνικό δημόσιο μέσω βραχυπρόθεσμου δανεισμού από τις ξένες αγορές (αν και την πλειοψηφία την αντλούν ακόμα από τις εληνικές τράπεζες, η τελευταία δημοπρασία ήταν 50-50) κι από την άλλη ανοίγουν την κουβέντα για «θέσπιση κανόνων ελεγχόμενη χρεοκοπίας», προκαλώντας σχιζοφρένεια στους «εθνικούς σχολιαστές» των ελληνικών ΜΜΕ.
Παραλλαγές αναδιάρθρωσης
Το όλο θέμα βέβαια των σκληρών μέτρων και του Μνημονίου εξαντλείται στο πότε θα βγει η Ελλάδα στις αγορές να δανειστεί.
Αλλά, "αν κάποιος έχει βρεθεί στην ανάγκη να δανείζεται για να εξυπηρετεί τα χρέη του, τι είναι αυτό που θα πρέπει να τον ενδιαφέρει; Να βρίσκει διαρκώς νέα δάνεια ώστε να παρατείνει την αδιέξοδη κατάσταση του ή να τελειώνει μια και καλή με το σύνολο των χρεών του; Η κυβέρνηση, όπως και οι οπαδοί των διαφόρων παραλλαγών αναδιάρθρωσης του χρέους, έχουν στόχο το πρώτο. Αδιαφορώντας για το γεγονός ότι κάθε νέο δάνειο που συνάπτει η χώρα στην κατάσταση υπερχρέωσης που βρίσκεται είναι ένα ακόμη καρφί στο φέρετρο της", αναφέρει στη εφημερίδα "Το Ποντίκι" ο οικονομολόγος Δημήτρης Καζάκης που υποστηρίζει τη λύση της παύσης πληρωμών.
"Οι θριαμβολογίες για την υπερπροσφορά που εμφανίστηκε, αλλά και την οριακή μείωση του επιτοκίου των τριμηνιαίων εντόκων σε σχέση με την προηγούμενη φορά, δεν μπορούν να κρύψουν τη δεινή θέση ενός κράτους το οποίο αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα ρευστότητας, ώστε αναγκάζεται να δανειστεί με βραχυπρόθεσμους τίτλους σε τακτική βάση. Πράγμα που συνιστά εξαιρετικά επαχθή τρόπο δανεισμού. Κι αυτό διότι το ετήσιο κόστος για τα εξαμηνιαία έντοκα γραμμάτια φτάνει το 10%, ενώ για τα τριμηνιαία ξεπερνά το 16%".
Οι εκλογές στους Δήμους και τις Περιφέρειες του Νοεμβρίου έχουν ανοίξει ακόμα περισσότερο αυτή την κουβέντα.
Μέχρι και ο πρόεδρος της ΝΔ Α.Σαμαράς κάνει "κολοτούμπες" προσπαθώντας να αντιπαρατεθεί στο ΠΑΣΟΚ φορώντας αντιμνημονιακό μανδύα, με μοναδικό επιχείρημα ότι έπρεπε να είχαν παρθεί μέτρα στον απλό κόσμο νωρίτερα και ότι ο Γ. Παπανδρέου και ο Γ. Παπακωνσταντίνου... άργησαν!
Μνημόνιο
Θεατρινισμοί. Με αυτά τα επιχειρήματα τα πράγματα δεν πάνε πολύ μακριά.
Ούτε βέβαια πάνε με εκβιασμούς και κινδυνολογίες ότι το ΟΧΙ στο Μνημόνιο θα σημάνει περισσότερη φτώχεια ότι θα αποκλειστεί η Ελλάδα από τις αγορές διότι θα οδηγηθεί εκτός ευρώ, θα επιστρέψει στη δραχμή, θα γίνει Αλβανία... και πάει λέγοντας.
Επιχειρήματα που θυμίζουν την εποχή που οι "εκσυγχρονιστές Σημίτη" προσπαθούσαν να ελέγξουν το ΠΑΣΟΚ. Ξεχνούν ότι η πολιτική του "σκληρού" ευρώ έφερε τεράστιες ανισορροπίες μεταξύ "Βορρά" και "Νότου" στη διακίνηση εμπορευμάτων και κεφαλαίων που διαιωνίζονται και δεν αμφισβητούνται, αντίθετα ενισχύονται με συμφωνίες σκληρών κυρώσεων στις "απροσάρμοστες χώρες".
Με αποκορύφωμα την πρό(σ)κληση της κυβέρνησης -εν όψη προεκλογικής περιόδου- προς στους αντιπάλους της να απαντήσουν στο εξής ερώτημα:
«Υπάρχει άλλος δρόμος η Ελλάδα να εξασφαλίσει τα 110 δισ. ευρώ του ΔΝΤ και της ΕΕ;».
Στα δυο πρώτα επιχειρήματα η εικόνα μιλάει από μόνη της. Και πάλι είναι αποκλεισμένη η χρηματοδότηση της Ελλάδας από τις αγορές και ο κόσμος σπρώχνεται σε όλο και μεγαλύτερη φτώχεια για να μεταφερθούν πόροι στους τραπεζίτες-δανειστές. Και πολύ περισσότερο τίποτε δεν δείχνει ότι οι αγορές θα ανοίξουν αφού τα νούμερα μιλούν για περισσότερα χρέη ως ποσοστό του ΑΕΠ (150%) στη λήξη του «πακέτου στήριξης». Αλλά κι αν ακόμα ανοίξουν οι "κάνουλες των αγορών" το επιτόκιο που θα ζητούν θα είναι το ίδιο ληστρικό -σε τέτοιες δραματικές συνθήκες.
"Αμείλικτο" δίλημμα;
Στο άλλο επιχείρημα, το δίλημμα μπορεί να εμφανίζεται «αμείλικτο»: Ποιος θα εξασφαλίσει 110 δισ. ευρώ; Αλλά υπάρχει κι άλλη σκοπιά να δει κάποιος τα πράγματα. Υπάρχει μια άλλη απάντηση που μπορεί να δώσει λύση και να εξασφαλίσει όχι 110, αλλά 340 δισ. ευρώ!
Είναι η πρόταση αντί για επιμήκυνση, διαγραφή του χρέους που αγγίζει τα 340 δισ. ευρώ.
Πάγωμα του χρέους τώρα, λοιπόν, για να απελευθερωθούν αυτοί οι τεράστιοι πόροι που ρίχνονται στις "μαύρες τρύπες" των τραπεζών.
* Μόνο οι τόκοι θα είναι αυξημένοι κατά 60% στην τριετία που λήγει το 2011. Πριν την κρίση ήταν κάτω από 10 δισ. ευρώ και τώρα υπολογίζεται να φτάσουν τα 15,8 δισ. το 2011!
* Συνολικά για τόκους και χρεολύσια το 2011 θα πρέπει να σπαταληθεί το ποσό των 43,4 δισ. ευρώ, σχεδόν 11 δισ. ευρώ περισσότερα από αυτά που πληρώθηκαν το 2010 ή ποσοστό 32,7%.
Πόροι οι οποίοι θα μπορούσαν αντί να πηγαίνουν στα τραπεζικά θησαυροφυλάκια, όπως τώρα, να κατευθυνθούν στην κοινωνία.
Ποιος φοβάται μια τέτοια προοπτική;
Κώστας Σαρρής, ksarris@pegasus.gr
Πηγή
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=71537147
Διαβάστε περισσότερα...
Ένα tandra κατευθείαν από την Ινδία
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ έρχεται κατευθείαν από την Ινδία.
Δεν έκανε στάση ούτε για κατούρημα.
Να κοιμάσαι καλά: το καλύτερο φάρμακο για την αϋπνία είναι ένας καλός ύπνος.
Μην επιθυμήσεις τη γυναίκα του πλησίον σου αν δεν είναι καλύτερη από τη δικιά σου.
Να θυμάσαι ότι το χρήμα δεν είναι το παν στη ζωή, υπάρχουν και οι επιταγές
Κάθε φορά που λες "Σ’ αγαπώ", να το αισθάνεσαι ή τουλάχιστον να έχεις κάποιο συμφέρον.
Κάθε φορά που λες "λυπάμαι", προσπάθησε να μην γελάς.
Είναι το σεξ κακό; μόνο όταν γίνεται σωστά!
Αν βαριέσαι μόνος σου παντρέψου για να βαριέσαι με κάποιον άλλο.
Ευτυχισμένος είναι ένας γάμος όταν και οι δυο είναι ερωτευμένοι με αυτόν.
Να θυμάσαι: τα ωραιότερα πράγματα στη ζωή είναι ή ανήθικα ή παράνομα ή παχαίνουν!
Είναι εύκολο να χάσεις εκατό κιλά σε μια μέρα: διώξε τη γυναίκα σου!
Είναι πάντα προτιμότερο να λες την αλήθεια εκτός φυσικά αν είσαι πολύ καλός ψεύτης.
Τα τρία καλύτερα πράγματα στη ζωή: ένα ποτό πριν κι ένα τσιγάρο μετά.
Μην εμπιστεύεσαι μια γυναίκα που λέει την πραγματική της ηλικία: αν μπορεί να πει αυτό, τότε μπορεί να πει τα πάντα!
Μια ιδέα δεν είναι υπεύθυνη γι΄αυτούς που την πιστεύουν!
Οι γυναίκες είναι σαν τις μεταφράσεις: όταν είναι ωραίες δεν είναι πιστές κι όταν είναι πιστές, δεν είναι ωραίες.
Ποτέ μην κρίνεις ένα εξώφυλλο από το βιβλίο!
Να θυμάσαι τα 3 Σ: Σιωπή, Σεξ, Σκατά: η σιωπή είναι χρυσός, το σεξ είναι το παν κι όλα τα άλλα είναι σκατά!
Με τα λεφτά δεν αποκτάς φίλους αποκτάς όμως καλύτερης κλάσης εχθρούς.
Ο νέος νομίζει ότι το χρήμα είναι το σπουδαιότερο πράγμα στη ζωή. Χρειάζεται να γεράσει για να σιγουρευτεί.
Μάθε πρώτα τα γεγονότα. Μόνο τότε μπορείς να τα διαστρεβλώσεις σωστά.
Η ανθρωπότητα δεν μπορεί να γυρίσει πίσω στις σπηλιές: είμαστε πάρα πολλοί.
Πέρνα μακριά από τη γυναίκα σου κάμποσο χρόνο αλλιώς θα σε παρατήσει... η γκόμενα.
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κερδίσει τη φυσική ηλιθιότητα.
Ποτέ δεν είναι αργά για να μορφωθεί κανείς γι΄ αυτό οι περισσότεροι μένουν αμόρφωτοι.
Μην χαμογελάς στον ύπνο σου εκτός αν θέλεις να θυμώσεις τον άντρα σου.
Η τύχη σου χτυπάει την πόρτα μόνο μια φορά, αλλά η ατυχία έχει πολύ μεγαλύτερη υπομονή.
Να δανείζεσαι πάντα από κάποιον απαισιόδοξο. Δεν περιμένει να τα πάρει πίσω!
Την γυναίκα σου να την έχεις πάνω απ΄όλα. Όλες τις άλλες από κάτω.
Η καλή σύζυγος πάντα συγχωρεί τον άντρα της όταν αυτή κάνει λάθος.
Εάν έχεις διαφορές με κάποιον γείτονά σου, στείλε λουλούδια στη γυναίκα του... από τον γυμναστή της.
Η μεγαλύτερη εκδίκηση προς αυτόν που σου κλέβει την γυναίκα, είναι να του την αφήσεις.
Δεν πειράζει αν το κεφάλι σου δεν έχει τρίχες εκτός αν τις έχει από μέσα...
Να είστε ευγενικοί με την πεθερά σας. Οι μπέιμπι-σίτερς είναι ακριβές στις μέρες μας.
Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη πάρε μαζί σου και κανένα σάντουϊτς.
Αν σπάσεις ένα πόδι στο σκι, να εύχεσαι να μην είναι δικό σου.
Τάιζε το μωρό σου σκόρδο, για να το βρίσκεις στο σκοτάδι.
Μην αφήσεις μια γυναίκα να σε συγκινήσει: ακόμα κι ένα κρεμμύδι μπορεί να σε κάνει να κλάψεις!
Το μυστικό ενός ευτυχισμένου γάμου παραμένει ακόμα.... μυστικό !
Μια γκόμενα στο αμάξι, αξίζει όσο δέκα στην ατζέντα.
Δεν είναι όλοι οι άντρες ηλίθιοι. Μερικοί είναι ανύπαντροι !
Οι καλοί Αμερικάνοι πιστεύουν πως όταν πεθαίνουν πάνε στο Παρίσι.
Όλοι οι άνθρωποι έχουν εθνικότητα. Οι Ιρλανδοί έχουν ψύχωση.
Οι Άγγλοι πιστεύουν ότι ζουν ηθικά μόνο όταν δεν περνάνε καλά.
Η Αμερική είναι η χώρα της ελευθερίας: όποιος θέλει μπορεί να μην γίνει Πρόεδρος!
Οι Έλληνες δεν ξέρουν τι θέλουν και δεν θα ησυχάσουν αν δεν το αποκτήσουν!
Μόνο οι Έλληνες κάθονται ένα ολόκληρο δίωρο για να πιούν έναν στιγμιαίο καφέ.
Πηγή
http://timi.gr/file.php?fid=2323&file=Ena_tandra_kateythian_apo_tin_India.pps
Διαβάστε περισσότερα...
Διακοπές : Μοναστήρια Λούσιου: Στα καταφύγια των ψυχών
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΘΑΛΕΙΑ ΑΡΓΕΙΤΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΡΑΣ
Ποταμός μυθικός αφού εδώ λουζόταν ο Δίας -εξ ου και το όνομα, που βγαίνει από το ρήμα «λούζω»- αλλά και ποταμός που έδινε ζωή στη Δημητσάνα όταν κινούσε τους ενενήντα υδρόμυλούς της, αλέθοντας δημητριακά και βοηθώντας στην επεξεργασία του δέρματος. Εδώ, μέσα στη φύση των μόλις 26 χλμ. της χαράδρας, που προκαλεί δέος όλο το χρόνο, ο άνθρωπος από την αρχαιότητα έχτισε κατοικίες, ιερά, μονοπάτια και γεφύρια. Σήμερα, αιώνες μετά, οι λιγοστοί μοναχοί συνεχίζουν το έργο τους κρατώντας ζωντανά τα θρησκευτικά μνημεία του Λούσιου, μερικά από τα σημαντικότερα της ελληνικής ιστορίας.
ΜΟΝΗ ΑΙΜΥΑΛΩΝ
Ακολουθώντας το δρόμο που ενώνει τη Δημητσάνα με τη Στεμνίτσα, μετά το πολύ ενδιαφέρον Μουσείο Υδροκίνησης και στα 4 χιλιόμετρα θα συναντήσουμε τη Μονή της Παναγίας των Αιμυαλών. Βρίσκεται χτισμένη στη βάση ενός κάθετου βράχου, μέσα στα κυπαρίσσια και πάνω από τη μικρή χαράδρα του χειμάρρου Ζυγοβιστιανόρεμα. Ο Πύργος της Μονής, που σχηματίζει ένα Τ, κάποτε ήταν αμυντικός με πολεμίστρες, ενώ τώρα έχει μετατραπεί σε ξενώνα.
Η Μονή Αιμυαλών είναι ένα μικρό μοναστήρι που ιδρύθηκε στα τέλη του 16ου - αρχές του 17ου αιώνα από τα αδέλφια ιερομόναχο Γρηγόριο και μοναχή Ευπραξία Κοντογιάννη. Λόγω της ύπαρξης σπηλαίων και ερειπίων ενός ναού λίγο πιο πάνω, λέγεται ότι εδώ υπήρξαν ασκητές και πριν από την ίδρυση της μονής.
Η ονομασία της ίσως προήλθε από τους Αιμυαλούς της Αλαγονίας και επειδή ακούγεται σαν «ομαλός», κάποια στιγμή το μοναστήρι ήταν γνωστό σαν Μονή Ομαλών ή Ομυαλών. Και αυτή η μονή, όπως και άλλες, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη συνέχιση της ελληνικής γλώσσας και παράδοσης στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Επίσης, έχει συνδεθεί με το γεγονός ότι εδώ έπεσαν έξι από τους Κολοκοτρωναίους όταν τους έστησαν καρτέρι οι Τούρκοι, ενώ ο Θεόδωρος κατάφερε να σωθεί. Οταν το 1834 διαλύθηκαν πολλές μονές, όπως η Φιλοσόφου και η Προδρόμου, η Μονή Αιμυαλών φιλοξένησε 18 ιερομόναχους και μοναχούς.
Το 19ο αιώνα παρήκμασε και έχασε όλα τα κτήματά της εκτός από τον περίφημο αμπελώνα της. Τώρα, μετόχι πια της Μονής Προδρόμου, στέκει γαλήνια με τον μικρό νοικοκυρεμένο κήπο της περιμένοντας τους επισκέπτες, που δεν είναι λίγοι. Εντύπωση προκαλεί η στοά που οδηγεί στο εσωτερικό της. Τα ασβεστωμένα σκαλοπάτια ακολουθούν τον σκαμμένο βράχο προς το όμορφο καθολικό της με το περίτεχνο ξύλινο τέμπλο και τις φθαρμένες τοιχογραφίες του 17ου αιώνα, έργα των φημισμένων ζωγράφων Δημητρίου και Γεωργίου Μόσχου. Ο μοναχός θα μας φιλέψει λουκούμι και παγωμένο νερό από την πηγή. Η θέα από το μικρό ξύλινο μπαλκόνι και η ησυχία που επικρατεί σίγουρα γαληνεύουν και την πιο ανήσυχη ψυχή.
ΜΟΝΗ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ
Ο δρόμος για Στεμνίτσα, ύστερα από τη Μονή Αιμυαλών, κατηφορίζει προς το χωριό Ελληνικό και την περίφημη Μονή Αγίου Ιωάννη Προδρόμου, που ανήκει στη Μητρόπολη Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως. Οι στροφές αλλεπάλληλες κόβουν τους πρόποδες του Μαινάλου. Αφήνοντας το αυτοκίνητο, πρέπει να περπατήσουμε μέσα στην πυκνή βλάστηση για να αντικρίσουμε με δέος τη μονή να κρέμεται από πάνω μας, κυριολεκτικά εντοιχισμένη στον γυμνό βράχο που υψώνεται 200 μ. πάνω από το Λούσιο. Τα ξύλινα μπαλκόνια της ξεπροβάλλουν από τους φθαρμένους βράχους, ενώ το τετραώροφο κτίσμα μοιάζει με φωλιά.
Για το πότε ιδρύθηκε δεν συμφωνούν όλοι. Ισως ήταν το 1545, αλλά έγγραφο της μονής, όπου καταγράφεται η περιουσία της το 1828, λέει ότι είχε ιδρυθεί 700 χρόνια πριν. Γεγονός είναι ότι το 1834 διαλύθηκε και ιερά σκεύη, ευαγγέλια, βιβλία και το Λείψανο του Αγίου Αθανασίου, αρχιεπισκόπου Χριστιανουπόλεως, χάθηκαν. Οι μοναχοί, ωστόσο, κατάφεραν να σώσουν έγγραφα που χρονολογούνται από το 1616 ώς το 1831. Στο Σπήλαιο-Καθολικό της σημερινής μονής μαζεύονταν για να εξομολογούνται και να κοινωνούν, τις Κυριακές και τις γιορτές, όλοι οι μοναχοί και οι ασκητές που βρίσκονταν στα σπήλαια των απρόσιτων βράχων του Λούσιου. Το Καθολικό χρησίμευε σαν πρώτος ναός, ύστερα χτίστηκε ο κυρίως και αργότερα άρχισαν να φτιάχνονται τα κελιά.
Το μοναστήρι συνέβαλε στη διατήρηση της Ορθοδοξίας και το Κρυφό Σχολειό του στη διάσωση της ελληνικής γλώσσας. Λειτούργησε σαν νοσοκομείο σε περίοδο πολέμου, ενώ το 1779 κατάφερε να σωθεί από την πολιορκία των Αλβανών όταν εδώ είχαν βρει καταφύγιο πολλά γυναικόπαιδα. Μάρτυρας της πολιορκίας η βαριά πύλη που είναι διάτρητη από τα βόλια των Αλβανών. Αξίζει να ειπωθεί ότι στα δύσκολα χρόνια του Αγώνα του '21, ο ηγούμενος της μονής μετέφερε τη νύχτα βοήθεια στους αγωνιστές, με αποτέλεσμα να βγει μύθος ότι εδώ υπήρχε κάποιο φάντασμα. Τέλος, από το 1976 ώς το 1982 λειτούργησε Σχολή για ιερείς και μοναχούς. Περνώντας τον κήπο της μονής, θα μπούμε στον ευρύχωρο περίβολο. Στο τραπέζι οι μοναχοί μάς έχουν αφήσει λίγες ελίτσες για να τονωθούμε. Θα ανέβουμε τα απότομα σκαλιά, για να φτάσουμε στα κελιά που φιλοξενούν εκείνους που θέλουν να μείνουν εδώ για να προσευχηθούν. Στο μπαλκόνι ένας δίσκος με ελληνικούς καφέδες περιμένει τους επισκέπτες. Θα ξαποστάσουμε απολαμβάνοντας τη θέα πάνω από τη χαράδρα. Απέναντι φαίνεται η Μονή Φιλοσόφου, μια ανθρώπινη πινελιά μέσα στο μεγαλείο της φύσης. Πριν φύγουμε, θα θαυμάσουμε τις τοιχογραφίες της Κρητικής Σχολής, έργα του 16ου αιώνα, θα επισκεφτούμε τον παλαιό ναό του Αγίου Αθανασίου, που είναι εργαστήρι αγιογραφίας, και το κρανιοφυλάκιο όπου φυλάσσονται τα κρανία εκείνων που αφιέρωσαν τη ζωή τους στον Θεό. Θα φάμε το απαραίτητο λουκούμι και θα ξεκινήσουμε για την κοντινή Μονή Φιλοσόφου.
ΜΟΝΗ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ
Πολλοί είναι εκείνοι που πάνε από το ένα μοναστήρι στο άλλο ακολουθώντας το σημαδεμένο μονοπάτι που κατεβαίνει προς την κοίτη του ποταμού, περνά από ένα ξύλινο γεφύρι και ξανανεβαίνει ενώνοντας την Προδρόμου και τη Φιλοσόφου. Πρόκειται για μια πανέμορφη διαδρομή 45 λεπτών κάτω από τα καταπράσινα δέντρα της χαράδρας. Εκείνοι που δεν θέλουν να περπατήσουν μπορούν να πάνε με το αυτοκίνητο, περνώντας τη στενή γέφυρα που ενώνει τις όχθες του ποταμού.
Ετσι, ύστερα από 9 χιλιόμετρα (11 από τη Δημητσάνα) θα βρεθούμε στην πιο διάσημη μονή της περιοχής και μία από τις παλαιότερες της Ελλάδας, τη φημισμένη «Αρχόντισσα του Φαραγγιού». Αποτελείται από δύο κτιριακά συγκροτήματα. Το παλιό πάει πίσω στο 963 - 967, ενώ το νέο χτίστηκε το 1691. Το όνομά της το πήρε από τον αρχιγραμματέα του αυτοκράτορα Νικηφόρου Φωκά, τον Ιωάννη Λαμπαρδόπουλο, γνωστό ως Φιλόσοφο. Αφού για πολλά χρόνια ήταν μόνη της στην περιοχή, έπαιξε σημαντικό ρόλο στον εκχριστιανισμό των Σλάβων που ζούσαν εδώ.
Επίσης, υπήρξε σχολή για ιερείς και πατριάρχες, όπως ο Γρηγόριος ο Ε΄ και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός. Τέλος, η παλαιά μονή είναι γνωστή και σαν Κρυφό Σχολειό, αφού φιλοξένησε το σχολείο που θα βρούμε ακολουθώντας το απότομο μονοπάτι που ξεκινά κάτω από τη Μονή. 800 μέτρα κατηφορικά και κακοτράχαλα θα μας φέρουν σε μια σπηλιά μήκους 130 μέτρων και πλάτους 0,50 - 8 μ., που μοιάζει με τείχος γεμάτο πολεμίστρες, ξεχωρίζοντας με δυσκολία από την πέτρα. Ενας σκοτεινός διάδρομος οδηγεί στο μικρό εκκλησάκι και στο χώρο όπου κάποτε οι μοναχοί κρατούσαν την ελληνική γλώσσα και την παράδοση ζωντανές. Τα ερειπωμένα κελιά, οι βοηθητικοί χώροι χρονολογούνται από τον 15ο μέχρι το 17ο αιώνα. Η Φιλοσόφου υπήρξε πνευματικό κέντρο και το 1765 στέγασε τη Σχολή Ελληνικών Γραμμάτων, που μετέπειτα μεταφέρθηκε στη Δημητσάνα, ενώ σπουδαιότατη υπήρξε η Βιβλιοθήκη της με χειρόγραφα του 12ου αιώνα, που τώρα βρίσκονται στην Εθνική Βιβλιοθήκη.
Το 1691 ιδρύθηκε ο Ναός της Νέας Μονής σαν μετόχι της παλαιάς. Λόγω του μικρού αριθμού μοναχών, η Φιλοσόφου ακολούθησε τη μοίρα κι άλλων 400 μονών που διαλύθηκαν το 1834. Ως το 1990 λειτουργούσε μόνο το Καθολικό, το οποίο είναι αφιερωμένο στην Κοίμηση της Θεοτόκου και έχει εξαιρετικές αγιογραφίες του 17ου αιώνα. Το 1990, και με χρήματα της ΕΟΚ, άρχισε η ανοικοδόμηση.
Τώρα στέκει αναστηλωμένη κάτω από τη φροντίδα του ιερομόναχου Θεοφίλου, ανοίγοντας τις πόρτες της στους χιλιάδες πιστούς που έρχονται να την επισκεφτούν από ολόκληρη την Ελλάδα, ειδικά στις 23 Αυγούστου, στην Απόδοση της Κοίμησης της Θεοτόκου, και στους πανηγυρισμούς της Γιορτής της Αγίας Αννας (9 Δεκεμβρίου) και του Αγίου Νικολάου (20 Μαΐου).
Κοντά στη Μονή Φιλοσόφου, δίπλα στο γεφύρι του Κόκορη που ενώνει τις όχθες του Λούσιου, σώζεται ακόμα το πετρόχτιστο βυζαντινό εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα (11ος αιώνας). Καταλήγοντας και περνώντας από το χωριό Ατσίχωλος, συναντάται η γραφική Μονή Καλαμίου.
Πρόκειται για την παλαιά και καινούργια μονή, αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Φωλιασμένες και οι δύο στη δεξιά όχθη του Λούσιου, μοιάζουν με εκείνες της Φιλοσόφου. Η παλαιά ίσως ιδρύθηκε το 1705 μέσα σε εγκοπή του βράχου μήκους 50 μέτρων. Πλαισιωμένη από τείχος με πολεμίστρες, μοιάζει με φρούριο. Εδωσε και εκείνη αγώνα στα χρόνια της Επανάστασης και πυρπολήθηκε από τον Ιμπραήμ το 1826. Τώρα, αναστηλωμένη, ανήκει στη Μητρόπολη Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως, φιλοξενεί μοναχές και γιορτάζει τον Δεκαπενταύγουστο.
ΠΩΣ ΝΑ ΠΑΤΕ
Ακολουθώντας την εθνική οδό Κορίνθου-Τρίπολης, μέσω σήραγγας Αρτεμισίου. Στο ένα χιλιόμετρο, οι πινακίδες οδηγούν προς Βυτίνα-Δημητσάνα (215 χλμ. από Αθήνα). Η Μονή Αιμυαλών απέχει 4 χλμ. από τη Δημητσάνα, η Προδρόμου 12 χλμ., ενώ η απόσταση μεταξύ Προδρόμου και Φιλοσόφου είναι 11 χλμ. Η Μονή Καλαμίου απέχει 4 χλμ. από το χωριό Ατσίχωλος.
ΠΟΥ ΝΑ ΦΑΤΕΠαστό χοιρινό με αυγά, λουκάνικα με πράσο, αγριογούρουνο στιφάδο, κόκορα, κατσικάκι λαδορίγανη, ντόπια κρέατα στο κάρβουνο, σπιτικά μαγειρευτά, φασολάδα, τραχανά, χυλοπίτες με μυζήθρα, χειροποίητες πίτες, φρέσκα χόρτα, ντόπια τυριά αλλά και κρασιά.Πηγή
http://trans.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_taxgreece_1_08/05/2009_278689
Διαβάστε περισσότερα...