Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2011

Τα πέτρινα χρόνια της Εκπαίδευσης - Ντοκιμαντέρ της Νίνας Γεωργιάδου

Ένας αιώνας εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, για ένα σχολείο στο οποίο κυριαρχεί η ιδεολογική χειταγώγηση, ένας όγκος ανερμάτιστων πληροφοριών, η λεηλάτηση της εφηβείας, η παραπαιδεία και η καταστολή. Το εκπαιδευτικό κίνημα, αυτό που τρώει τη σκόνη της κιμωλίας καιόχι τις εγκυκλιακες συμμορφώσεις ή τις"φρόνιμες" παραινέσεις των μεγαλοσυνδικαλισταράδων, δίνει, έναν αιώνα τώρα, αγώνες για ένα σχολείο ανοιχτό σε όλα τα παιδιά, "με λογισμό και μ΄όνειρο"



Η ταινία – ντοκουμέντο της καθηγήτριας Νίνας Γεωργιάδου, ξετυλίγει το κουβάρι των αγώνων της ζωντανής εκπαίδευσης για ένα σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών, από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι τις μεγάλες φοιτητικές κινητοποιήσεις και το απεργιακό φθινόπωρο του 2006.

«Κομμάτια και αποσπάσματα» από κινηματογραφικές ταινίες, ντοκυμαντέρ, φωτογραφικό και τηλεοπτικό υλικό, συνθέτουν την ιστορία μας, την ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος.

Οι κορυφαίες στιγμές ενός ολόκληρου αιώνα καταγράφονται σε αυτό το πολιτικό φιλμ : οι δημοτικιστές, ο Γληνός και ο Δελμούζος, η απόσυρση των αναγνωστικών της δημοτικής το 1920, η επίδραση των δικτατοριών Πάγκαλου και Μεταξά στην εκπαίδευση, οι δάσκαλοι της αντίστασης, το κίνημα του 1-1-4 και του 15% για την παιδεία, η μεταρρύθμιση Παπανούτσου, τα Ιουλιανά, η χούντα, το Πολυτεχνείο και η μεταπολίτευση, η καθιέρωση της δημοτικής και της υποχρεωτικής εννιάχρονης εκπαίδευσης, το κίνημα που κατάργησε το ν.815, οι καταλήψεις ’90 – ’91, οι μεγάλες απεργίες των εκπαιδευτικών και η μάχη των εξεταστικών του ΑΣΕΠ, οι κινητοποιήσεις στο Μεξικό και τη Γαλλία, το πανεκπαιδευτικό κίνημα των απεργιών και των καταλήψεων του 2006.

Πρωταγωνιστές : όλοι εμείς, ολόκληρος ο κόσμος της ζωντανής εκπαίδευσης, που αντιστέκεται στις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις και επιμένει να ονειρεύεται μια άλλη εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα και να αγωνίζεται γι’ αυτήν.





















Πηγή
http://antipera-oxthi-culture.blogspot.com/2009/11/blog-post_21.html

Διαβάστε περισσότερα...