Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2010

Γιατί κάψαμε την Σμύρνη;


Το πιο κάτω αποκαλυπτικό απόσπασμα των τουρκικών σοβινιστικών προθέσεων είναι από το βιβλίο του Τούρκου συγγραφέα Φαλίχ Ριφκι Ατάι και το βιβλίο του ‘Τσάνκαγια΄ το οποίο αναφέρεται στην ζωή και τα έργα του Κεμάλ Ατατούρκ.

“… Ήταν η μέρα της Μεγάλης Φωτιάς. Καθώς οι φλόγες έσωζαν τις γειτωνιές ο κόσμος έτρεχε προς την παραλία…Κάποιοι έπεφταν στην θάλασσα για να κρατηθούν από τις βάρκες… Παρακολουθούσα αυτή την μοναδική τραγωδία με την καρδιά μου να πονά…
Η Σμύρνη καιγόνταν και μαζί της η Ελληνικότητά της (Ρουμλούκ), οι άνθρωποι των πρώτων πολιτισμών, εκείνοι που πέρασαν τον μεσσαίωνα με τους Μουσουλμάνους, εκείνοι που ζούσαν στις πατρίδες τους και στα σπίτια τους σε άνεση, εκείνοι που κρατούσαν το εμπόριο και γεωργία της Σμύρνης και όλης της Δυτικής Ανατολίας, και ολόκληρη την οικονομία της, εκείνοι που ζούσαν σε παλάτια, κονάκια, και τσιφλίκια, τώρα, τον εικοστό δεύτερο χρόνο του εικοστού αιώνα πεθαίνουν για ένα κομμάτι βάρκας να τους μεταφέρει μακριά για πάντα…

Η Γκιαβούρ (άπιστη) Σμύρνη κάηκε και τελείωσε με τις φλόγες στο σκοτάδι και το καπνό το ξημέρωμα. ΄Ησαν πράγματι υπεύθυνοι για τη φωτιά οι Αρμένιοι εμπρηστές όπως μας λέχθηκε τις μέρες εκείνες;… Καθώς αποφάσισα να γράψω την αλήθεια όπως την γνωρίζω θέλω να αντιγράψω μια σελίδα από τις σημειώσεις που έπερνα τις μέρες εκείνες.
‘ Οι λαφυραγωγοί βοήθησαν στην εξάπλωση της φωτιάς… Γιατί καίγαμε την Σμύρνη; Φοβόμασταν αν τα κονάκια στην προκυμαία, τα ξενοδοχεία και οι ταβέρνες έμεναν στο τόπο τους, δεν θα μπορούσαμε ποτέ να ξεφορτωθούμε τις μειονότητες; ΄
Οταν απελαύνονταν οι Αρμένιοι τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, είχαμε κάψει όλες τις κατοικημένες περιοχές και γειτονιές στις πόλεις της Ανατολίας με αυτόν ακριβώς τον φόβο. Αυτό δεν σχετίζεται μόνο με την διάθεση για καταστροφή. Υπάρχει και κάποιο αίσθημα κατωτερότητας μέσα του. Σαν το κάθε τι που έμοιαζε με Ευρώπη ήταν πεπρωμένο να παραμείνει Χριστιανικό και ξένο γι΄αυτό και εμείς έπρεπε εμείς να το στερηθούμε. “

Ο Τούρκος συγγραφέας Αtay Falih Rifki Atay, ένας διακεκριμένος δημοσιογράφος και συγγραφέας έζησε το κάψιμο της ελληνικής Σμύρνης, ένας Τούρκος αυτόπτης μάρτυρας της κεμαλικής κτηνωδίας επιβεβαίωσε πριν πεθάνει τις τουρκικές ευθύνες για την πρωτοφανή εκείνη βαρβαρότητα. Στο προαναφερθέν βιβλίο του ο συγγραφέας αναφέρεται σε λεπτομέρεια και στις κτηνωδίες του Νουρεττίν Πασιά. Βλέπε εξώφυλλο του σχετικού βιβλίου – πρώτης έκδοσης. Ο εν λόγω δημοσιογράφος γεννήθηκε το 1894 στην Κωνσταντινούπολη και πέθανε στις 20 Μαρτίου 1971.
Δια στόματος Κεμάλ Ατατούρκ

Τον Ιούλιο του 1926 ο σφαγέας Ατατούρκ έδωσε συνέντευξη στην Ελβετίδα ανταποκρίτρια κα Emile Hilderbrand και η οποία (συνέντευξη) δημοσιεύθηκε την 1η Αυγούστου 1926 στην αμερικανική εφημερίδα ‘ The Los Angeles Examiner‘. Στο πρωτοσέλιδο δημοσίευμα (πρώτο μέρος) της αμερικανικής εφημερίδας του Λος Άντζελες που πλαισιωνόταν με φωτογραφία του Κεμάλ Ατατούρκ, ο Ατατούρκ παραδέχεται την καταστροφή και γενοκτονία των εκατομμυρίων Χριστιανών στην σημερινή Τουρκία (Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων) και δήλωνε:
“Δεν θα σταματήσω μέχρι που κάθε ένοχο άτομο ανεξαρτήτως θέσεως ή βαθμού έχει κρεμμασθεί ως μια φρικαλέα προειδοποίηση προς όλους τους υποκινητές συνωμότες εναντίον της ασφάλειας της Τουρκικής Δημοκρατίας…”.

Και βέβαια, η ίδια βάναυση και αμετανόητη τουρκική εξοντωτική πολιτική εναντίον των Ελλήνων συνεχίζεται. Παραδείγματα, η εξόντωση των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης, της ΄Ιμβρου και Τενέδου, της ημικατεχόμενης Κύπρου…

Πηγή
http://klassikoperiptosi.blogspot.com/2010/09/blog-post_5923.html
Διαβάστε περισσότερα...

Τα μυστικά της Ελληνικής Γλώσσας («Πύλες του Ανεξήγητου», Χαρδαβέλλας...



Οι Πύλες του Ανεξήγητου, με τον Κώστα Χαρδαβέλλα Alter, 21-6-2008 130 min Τα μυστικά της Ελληνικής Γλώσσας. Η Ελληνική Φύση δημιουργός της Γλώσσας. Οι Έλληνες παρατηρητές και μαθητές της Ελληνικής Φύσεως. Οι συμβολισμοί και η δύναμη των γραμμάτων. Τα παιχνίδια της ετυμολογίας. Οι θεραπευτικές ιδιότητες της Ελληνικής Γλώσσας.

Το πολυτονικό και οι σύγχρονοι Προκρούστηδες. Τα αρχαία Ελληνικά μάθημα και παιχνίδι μαζί για τα παιδιά της «Ελληνικής Αγωγής». Τα Ελληνικά και η Ακαδημία των Βάσκων. Τα Ελληνικά στο διάστημα. Η Γλώσσα, η Ποίηση, η Τέχνη. Συμμετέχουν: Κυριάκος Κάσσης, Γιάννης Πριανάκης, Ειρήνη Μαυροπούλου, Θανάσης Τσακνάκης, Μηνάς Τσικριτζής. Συνεντεύξεις: Άννα Τζιροπούλου-Ευσταθίου, Δημήτρης Τσέγγος, Θανάσης Ζερμπίλης, Δημήτρης Λάμπρου, Γρηγόρης Μπέλλος κ.ά

Πηγή
http://video.google.co.uk/videoplay?docid=-2131773459178856909#docid=-732138858247647153
Διαβάστε περισσότερα...

ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΓΝΗΤΟΣΚΟΠΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΚΑΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ!

Μια κάμερα ασφαλείας σε νοσοκομείο συλλαμβάνει στιγμιότυπα από έναν άγγελο που ήρθε για να βοηθήσει ένα κορίτσι.





Πηγή
http://www.agioritikovima.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=713:2010-09-04-18-10-29&catid=99:news&Itemid=369
Διαβάστε περισσότερα...

Οι ταινίες της εβδομάδας 5 Σεπτεμβρίου 2010

ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ -WINGS OF DESIRE

Δραματική , αισθηματική ταινία, γερμανικής παραγωγής σε σκηνοθεσία του κορυφαίου Βιμ Βέντερς, πρόκειται επανέκδοση της ταινίας του 1987 , που κέρδισε τότε το Bραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Kαννών.Παίζουν οι Μπρούνο Γκαντς, Σολβέιγ Ντομαρτέν, Ότο Σάντερ, Κουρτ Μπουά, Πίτερ Φολκ.

Υπάρχουν άγγελοι στους δρόμους του Βερολίνου.Το ουράνιο αφιέρωμα του Wenders στη ζωή, τον έρωτα, το Βερολίνο, τη σκηνοθεσία, τους Αγγέλους και την ποίηση , γράφτηκε τότε χαρακτηριστικά στη Washington Post .

Γύρω από την ιστορία των Αγγέλων η ταινία προσπαθεί χωρίς ειδικά εφέ να φέρει κοντά τον κόσμο του αισθητού και του υπεραισθητού, προσδίδοντάς του κάτι από την παλιά, χαμένη του μαγεία. Οι άγγελοι ζουν σ' έναν ασπρόμαυρο, όπως τα όνειρα, και παράλληλο κόσμο με το δικό μας, όπου δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τα χρώματα, τις γεύσεις, τις μυρωδιές, ούτε να ζήσουν τον έρωτα. Eκτός κι αν αποφασίσουν να απαρνηθούν την αθανασία τους .


Με χρονικό και τοπικό ορίζοντα το χωρισμένο από το τείχος Βερολίνο, άγγελοι περιπλανιούνται στους δρόμους, ακούγοντας τις σκέψεις των ανθρώπων. Ένας από αυτούς ερωτεύεται μια ακροβάτισσα του τσίρκου. Τα αισθήματά του για αυτήν είναι τόσο έντονα που ζητά να χάσει το προνόμιο της αθανασίας και να γίνει θνητός. Επιλέγει να αφήσει την αθανασία και την αιωνιότητα να ανακατευτεί με τους ανθρώπους, να σταματήσει να παρακολουθεί (με την ασπρόμαυρη ματιά του) τη ζωή και να τη ζήσει σαν άνθρωπος. Ο άγγελος Damiel θα "εκπέσει" με τη θέλησή του, στους περιορισμούς του χρόνου, στην αρρώστια, τον πόνο και στο θάνατο, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσει να αγγίζει, να αισθάνεται, να ζήσει τον έρωτά του για τη Marion, να νοιώσει όλα αυτά τα απλά και καθημερινά που τα συνοψίζει ο Peter Falk μπροστά από μία καντίνα, ξημερώματα: "To smoke, and have coffee--and if you do it together, it's fantastic. To draw, and when your hands are cold you rub them together..”


ΒΙΜ ΒΕΝΤΕΡΣ

Ο Έρνστ Βίλχελμ Βέντερς, όπως είναι το πλήρες όνομά του, γεννήθηκε στις 14 Αυγούστου του 1945 στο Ντίσελντορφ και μεγάλωσε στο Όμπερχαουζεν, όπου ο πατέρας του εργαζόταν ως γιατρός. Ακολουθώντας τα χνάρια του πατέρα του σπούδασε Ιατρική και Φιλοσοφία στο Μόναχο, το Φράιμπουργκ και το Ντίσελντορφ. Διέκοψε τις σπουδές του και το 1966 μετακόμισε στο Παρίσι για να γίνει ζωγράφος, απέτυχε όμως στις εισαγωγικές εξετάσεις στην Ακαδημία Τεχνών. Έτσι εργάστηκε ως λιθογράφος στο εργαστήρι του Αμερικανού καλλιτέχνη Τζόνι Φρίντλαντερ. Εκείνη την περίοδο έγινε τακτικός επισκέπτης της Γαλλικής Ταινιοθήκης βλέποντας πέντε ταινίες την ημέρα.
Επιστρέφοντας στη Γερμανία το 1967, έγινε δεκτός στη Σχολή Κινηματογράφου του Μονάχου (Hochschule fur Fernsehen und Film), η οποία μόλις είχε ιδρυθεί. «Ήταν η εποχή της επανάστασης. Αμφισβητούσαμε τους καθηγητές και διαμορφώναμε μόνοι μας το πρόγραμμα σπουδών», λέει ο ίδιος για εκείνη την περίοδο. Ανάμεσα στο 1967 και το 1970, παράλληλα με τις σπουδές του, ο Βέντερς εργάστηκε σαν κριτικός κινηματογράφου και συνεργάστηκε με την κινηματογραφική επιθεώρηση Filmkritik, την ημερήσια εφημερίδα του Μονάχου Suddeutsche Zeitung, το περιοδικό Twen και το Spiegel. Την ίδια περίοδο, έκανε πολλές μικρού μήκους ταινίες και το το Μάη του ’68 συνελήφθη κατά τη διάρκεια μιας διαδήλωσης και φυλακίστηκε.

Ο Βέντερς αποφοίτησε από τη Σχολή με τη μεγάλου μήκους ασπρόμαυρη ταινία «Καλοκαίρι στη πόλη», μια ταινία αφιερωμένη στο συγκρότημα Kinks, η οποία γεννήθηκε από την επιθυμία του να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη τα αγαπημένα του τραγούδια εκείνης της εποχής. Η ιστορία ενός ανθρώπου που αποφυλακίζεται και προσπαθεί να βάλει σε τάξη τη ζωή του, λειτούργησε περισσότερο σαν μια πρόφαση για να εντάξει στην ταινία σκηνές με τζουκ μποξ, μαγνητόφωνα, ραδιόφωνα αυτοκινήτων, ώστε να ακουστούν όσο το δυνατόν περισσότερα τραγούδια. Η ειρωνεία ήταν ότι δεν είχε εξασφαλίσει τα δικαιώματα των τραγουδιών και η ταινία δεν μπορούσε να προβληθεί...

Σε μια συνέντευξή του ο Βιμ Βέντερς αναφέρθηκε στην επίδραση που ασκεί η μουσική στο έργο του:

«Αν δεν υπήρχαν οι Κινκς, ο Βαν Μόρισον, οι Μπητλς, οι Στόουνς και πάνω απ’ όλους ο Μπομπ Ντίλαν, δε θα τολμούσα ποτέ να εγκαταλείψω τις σπουδές ιατρικής και φιλοσοφίας για ν’ αφοσιωθώ σε κάτι τόσο αβέβαιο, όπως η καλλιτεχνική δημιουργία. Σαν σκηνοθέτης ασκεί κανείς ταυτόχρονα πολλά επαγγέλματα: είναι ψυχίατρος, λογιστής, δικηγόρος, ταξιδιωτικός πράκτορας, αρχιτέκτονας, φωτογράφος, αφηγητής, διαφημιστής, συγγραφέας και πολλά ακόμη τα οποία δεν είναι τόσο λαμπερά και δημιουργικά. Πίσω απ’ όλα αυτά υπάρχουν μόνο δύο αληθινοί προορισμοί: του ταξιδιώτη και του ονειροπόλου. Κανένα δεν μπορεί να διαχωριστεί από το άλλο. Οι ταινίες είναι πάντα ταξίδια είτε προς τα έξω, είτε προς τα μέσα. Και χωρίς να έχει πρώτα ονειρευτεί, κανείς ταξιδιώτης δεν ξεκινά το ταξίδι. Και οι δύο αυτές ασχολίες μου έχουν μια κοινή πηγή, από την οποία αναβλύζει διαρκώς έμπνευση και ενέργεια. Κι αυτή είναι η μουσική. Χωρίς αυτή δε θα ήμουν ούτε ταξιδιώτης ούτε ονειροπόλος και άρα ούτε σκηνοθέτης».


STEP UP-Η ΝΕΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ (3-D)

Αμερικανική ταινία σε σκηνοθεσία Γιον Τσου με τους Ρικ Μάλαμπρι, Σάρνι Βίνσον, Άλισον Στόουνερ, Χάρι Σαμ Τζούνιορ, Άνταμ Τζ. Σεβάνι, Κάιλι Γκολντστάιν, Κρίστοφερ Σκοτ.

Μετά την μεγάλη εισπρακτική επιτυχία των προηγούμενων ταινιών "Step Up" και "Step Up 2, ακολούθησε το τρίτο μέρος της επιτυχημένης σειράς ταινιών. Οι ταινίες "Step Up" εντυπωσιάζουν με τις μοναδικές τους χορογραφίες, σύμφωνα με το δε3λτίο Τύπου, και φημίζονται για την ικανότητά τους να μεταφέρουν στο κοινό την ενέργεια και τον ενθουσιασμό των χορευτών, τον ερωτισμό και το πάθος της κίνησης του σώματος. Το "Step Up 3D" χρησιμοποιεί την τεχνολογία 3D για να μεταφέρει τον θεατή κυριολεκτικά στην καρδιά της δράσης, προσφέροντάς του μια πρωτόγνωρη εμπειρία χορού και μουσικής στην πιο σύγχρονή τους εκδοχή.

Υπόθεση

Ο Λιουκ είναι ένας ορφανός χορευτής που θέλει με κάθε τρόπο να διασώσει το μοναδικό σπίτι που έχει: μια εγκαταλελειμμένη νεοϋορκέζικη αποθήκη, που αποτελεί καταφύγιο για νέους χορευτές από όλο τον κόσμο. Είναι μέλος μιας χορευτικής ομάδας με την ονομασία "The House of Pirates". Για να επιβιώσει η ομάδα αυτή, θα πρέπει να επικρατήσει της αντίπαλης ομάδας, "The House of Samurai", στο διαγωνισμό World Jam Competition, όπου οι καλύτερες ομάδες στον κόσμο διαγωνίζονται για ένα σημαντικό χρηματικό έπαθλο.

Ο σκηνοθέτης

Πρώην χορευτής ο Γιόν Τσού , έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο “χρησιμοποιώντας” τις δύο αγάπες του , χορό και σκηνοθεσία .

Στη νέα ταινία, η δράση μεταφέρεται από τη Σχολή Τεχνών του Μέριλαντ της Βαλτιμόρης στην πόλη της Νέας Υόρκης. "Η πόλη έχει τόση πολλή ιστορία, τόση κουλτούρα, και άνθρωποι από όλο τον κόσμο έρχονται στη Νέα Υόρκη για να ζήσουν το όνειρό τους", τονίζει ο Τσου. "Νομίζω ότι ήταν το καλύτερο σημείο για τον ήρωά μας Μουζ να γνωρίσει κάποιους από τους καλύτερους χορευτές του κόσμου και να αναγκαστεί να πάρει αποφάσεις για τη ζωή του ως προς το τι πραγματικά θέλει. Η Νέα Υόρκη μας έδωσε την τέλεια ευκαιρία να κάνουμε γυρίσματα σε 3D."

"Όταν μας προσέγγισε ο Γιον Τσου με την ιδέα του για την τρίτη ταινία", δηλώνει η σεναριογράφος Έιμι Άντελσον, "μας είπε ότι ήταν ιδιαίτερα σημαντικό γι' αυτόν να κάνει κάτι διαφορετικό, να διατηρήσει το ρομαντικό στοιχείο των υπόλοιπων ταινιών, όμως να βγάλει τον χορό εκτός στούντιο, στον έξω κόσμο. Υπάρχουν ακόμη περισσότερα χορευτικά νούμερα απ' ό,τι στην προηγούμενη ταινία."

Τα Γυρίσματα

Μετά από εβδομάδες καθημερινών προβών, τα γυρίσματα της ταινίας ξεκίνησαν τον Μάιο του 2009. Μέσα σε 10 εβδομάδες, πραγματοποιήθηκαν γυρίσματα στο Μανχάταν και στο Μπρούκλιν. Στο Greenpoint, μια παρηκμασμένη γειτονιά του Μπρούκλιν, οι συντελεστές μεταμόρφωσαν έναν εγκαταλειμμένο εμπορικό χώρο σε σοφίτα όπου συγκεντρώνεται η χορευτική ομάδα "The House of Pirates".

Η πόλη της Νέας Υόρκης αποτέλεσε έμπνευση όχι μόνο για το κινηματογραφικό συνεργείο, αλλά και για τους ίδιους τους πρωταγωνιστές. "Η Νέα Υόρκη είναι τρέλα", υποστηρίζει ο Άνταμ Τζ. Σεβάνι, που υποδύεται τον Μουζ. "Δεν υπάρχει άλλο μέρος σαν κι αυτό στον κόσμο. Έχει έναν δυναμισμό- όλοι κινούνται και κάνουν κάτι. Υπάρχει ρυθμός, σαν να χορεύουν όλοι μαζί."
Μια από τις πιο αξιοσημείωτες στιγμές των γυρισμάτων ήταν οι 4 ημέρες στον αγώνα World Jam, μια "ηράκλεια" προσπάθεια που χρειάστηκε εβδομάδες προετοιμασίας για θέματα κατασκευής, φωτισμού και χορευτικών.



ΒΟΡΕΙΑ-NORTH

Νορβηγική ταινία σε σκηνοθεσία Ρουν Ντενστάντ Λάνγκλο με τους Άντερς Μπάασμο Κρίστιανσεν, Τόμι Αλμένινγκ, Μάρτε Αουνέμο.


Υπόθεση

Μετά από ένα νευρικό κλονισμό, ο Jomar, ένας αθλητής του σκι, απομονώνεται και εργάζεται ως φύλακας ενός χιονοδρομικού κέντρου. Όταν όμως μαθαίνει πως ίσως είναι ο πατέρας ενός παιδιού κάπου στα βόρεια, ξεκινά ένα παράξενο ταξίδι στη Νορβηγία πάνω σε ένα χιονοδρομικό όχημα, με μοναδική του προμήθεια... 5 λίτρα αλκοόλ. Διασχίζοντας υπέροχα τοπία, ο Jomar φαίνεται να κάνει τα πάντα για να αποφύγει να φτάσει στον προορισμό του. Στην πορεία, γνωρίζει μερικές τρυφερές και “μπερδεμένες “ψυχές, που τον βοηθούν να συνεχίσει το ταξίδι του προς την "φωτεινή πλευρά της ζωής".

Η ταινία μετρά 5 βραβεία, μεταξύ των οποίων το βραβείο FIPRESCI στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου και το στίγμα της θα λέγαμε ότι είναι μια τρυφερή και αισιόδοξη κωμωδία.

Ο σκηνοθέτης

Ο Ρούνε Ντενστάντ Λάνγκλο έχει δουλέψει ως σκηνοθέτης και παραγωγός για 10 χρόνια. Ξεκίνησε την καριέρα του ως βοηθός παραγωγής σε ένα ιστορικό ντοκιμαντέρ. Έχει σκηνοθετήσει τα ντοκιμαντέρ "Too Much Norway" και "99% Honest", που έλαβαν εγκωμιαστικά σχόλια. Το "North" αποτελεί την πρώτη του ταινία μυθοπλασίας. Και εξηγεί πως προέκυψε η ταινία σαν ιδέα:



* Το 2005 υπέστην μια κατάθλιψη που σύντομα μετατράπηκε σε φόβο και μια σειρά κρίσεων πανικού. Κάποια μέρα, πέρασα μπροστά από το παλιό αναβατόριο για σκιέρ που συνήθιζα να χρησιμοποιώ όταν ήμουν παιδί. Στάθηκα εκεί και σκέφτηκα όλους αυτούς τους περίεργους τύπους, που δούλευαν κάποτε εκεί. Ήταν πάντοτε θυμωμένοι και κατάκοποι, μπορούσες να μυρίσεις το ποτό στην ανάσα τους. Τότε ήταν που ο ήρωας της ταινίας μου, ο Jomar, πήρε "σάρκα και οστά".

* Το ταξίδι που πραγματοποιεί ο ήρωας στην ταινία είναι 1.100 χιλιόμετρα! Για να εξοικονομήσουμε χρόνο και χρήμα, έπρεπε να επικεντρώσουμε τις σκηνές των γυρισμάτων γύρω από δύο περιοχές. Γυρίσαμε όλες τις σκηνές πριν από το ταξίδι του, στην πόλη του Τροντχάιμ στο μέσο της Νορβηγίας και τις υπόλοιπες στο Τρομς Κάουντι, στα βόρεια της χώρας. Αυτή η τοποθεσία βρίσκεται περίπου 500 χιλιόμετρα βόρεια του Πολικού Κύκλου. Η ταινία γυρίστηκε τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο, που είναι οι πιο σκληροί χειμερινοί μήνες και το όλο εγχείρημα αποτέλεσε τεράστια πρόκληση για το συνεργείο.

* Ήταν δύσκολο να κινηθούμε έστω και λίγα μέτρα για τη λήψη της επόμενης σκηνής. Η καταιγίδα στη σκηνή που ο Jomar παλεύει με τον πρώην καλύτερό του φίλο είναι αληθινή και τονίζει την ένταση. Ο θεατής μπορεί να δει ότι η καταιγίδα σταματά μόλις μεταφερόμαστε στην επόμενη σκηνή. Είχαμε διάφορα "θαύματα" όσον αφορά στον καιρό. Η σκηνή που ο Jomar οδηγεί το χιονοδρομικό όχημα στο Τροντχάιμ γυρίστηκε μέσα στη νύχτα και 2 ώρες πριν την έναρξη των γυρισμάτων δεν υπήρχε ούτε μια νιφάδα χιονιού στον δρόμο.

*Πολλές από τις εξωτερικές σκηνές της ταινίας γυρίστηκαν σε στρατιωτικά εδάφη. Τα μικρά σπιτάκια όπου ο Jomar αντιμετωπίζει μια ομάδα στρατιωτών αποτελούν το πραγματικό μέρος όπου εξασκούνται οι στρατιώτες προτού πάνε στο Αφγανιστάν.


Ο πρωταγωνιστής

Ο Άντερς Μπάασμο Κρίστιανσεν γεννήθηκε το 1976 στη Νορβηγία. Αποφοίτησε από την Εθνική Ακαδημία Τεχνών το 2000 και από τότε έχει κάνει πολλές δουλειές σε θέατρο και κινηματογράφο. Κέρδισε το βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού στα Amanda Awards (Νορβηγικά Κινηματογραφικά Βραβεία) το 2004 για τον ρόλο του στο φιλμ "Buddy". Στη χώρα του θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους κινηματογραφικούς αστέρες και έχει αμέτρητους θαυμαστές.



ΤΕΥΧΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ-THE SEPTEMBER ISSUE

Αμερικάνικη ταινία , για την ακρίβεια ντοκιμαντέρ με θέμα τον λαμπερό κόσμο της μόδας και τη θρυλική αρχισυντάκτρια της VOGUE Άννα Γουίντουρ . Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο βραβευμένος Ρ. Τζ. Κάτλερ , δημιουργός του άλλου πετυχημένου ντοκιμαντέρ THE WAR ROOM, αυτή τη φορά μας μεταφέρει απο την αίθουσα πολέμου , στον κόσμο της μόδας με πρωταγωνίστρια την Άννα Γουίντουρ , που επηρεάζει σημαντικά τα τεκταινόμενα στο χώρο αυτό . Γιατί , όπως χαρακτηριστικά λέγεται αν εκείνη δεν πει ότι αυτό ή εκείνο είναι στη μόδα , έχει χαθεί ... Στο επίκεντρο του ντοκιμαντέρ το φθινοπωρινό τεύχος Σεπτεμβρίου 2007 , το μεγαλύτερο που εκδόθηκε ποτέ στην ιστορία , καθώς ζύγιζε ...5 κιλά , είχε ...840 σελίδες και έκανε ιστορικά υψηλά κυκλοφορίας , επηρεάζοντας την παγκόσμια βιομηχανία της μόδας με τζίρους που αγγίζουν τα μυθικά ποσά των 300 δισ δολλαρίων.

Πρωταγωνίστρια και πάλι η Άννα Γουίντουρ - η γυναίκα που ενέπνευσε τον χαρακτήρα της Μέριλ Στριπ στην ταινία «Ο Διάβολος Φοράει Prada»και η κάμερα την ακολουθεί σε κάθε της βήμα καθώς προετοίμαζε το τεύχος του Σεπτεμβρίου 2007, του μεγαλύτερου τεύχους στην εκδοτική ιστορία.

Η Άνα Γουίντουρ, για είκοσι χρόνια είναι η πιο ισχυρή προσωπικότητα στο χώρο της μόδας.Με σήμα κατατεθέν της το κοντό μαλλί και τα γυαλιά ηλίου δεν έχει επιτρέψει ποτέ σε κανέναν να εξετάσει εξονυχιστικά την εσωτερική λειτουργία του περιοδικού της. Ο σκηνοθέτης Ρ. Τζ. Κάτλερ στη νέα του ταινία ΤΕΥΧΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ , είχε την απόλυτη πρόσβαση και ελευθερία σε όλη τη λειτουργία του περιοδικού και ο φακός του εστιάζει στον Αύγουστο , όπου ένας αριθμός - ρεκόρ ανθρώπων αδημονούν να πάρουν στα χέρια τους το τεύχος Σεπτεμβρίου του Vogue.
Μια ενδόμυχη, αστεία και απρόσμενη ματιά πάνω στην Άννα Γουίντουρ και την ομάδα συντακτών της καθώς δημιουργούν την must Βίβλο της μόδας, ενώ ο Κάτλερ διερευνά την ανέγγιχτη αίγλη του Vogue αποκαλύπτοντας τους εξαιρετικά παθιασμένους ανθρώπους που δουλεύουν γι αυτό

Μας οδηγεί στα παρασκήνια της Εβδομάδας Μόδας, στην Ευρώπη, σε γυρίσματα, φωτογραφήσεις και επαναφωτογραφήσεις καθώς και σε συνεδριάσεις κεκλεισμένων των θυρών, που μαρτυρούν μια επίπονη, διασκεδαστική και μερικές φορές συναισθηματικά φορτισμένη διαδικασία.

Με το μάτι στην τωρινή ετήσια θύελλα της μόδας, επικεντρώνεται στη σχέση δύο δεκαετιών, μεταξύ της Γουίντουρ και της Γκρέις Κόντιγκτον, της απαράμιλλης διευθύντριας δημιουργικού και ιδιοφυΐας μόδας.



ΜΑΡΜΑΝΤΙΟΥΚ- MARMADUKE

Ο αγαπημένος σκύλος Marmaduke, γνωστός από το ομώνυμο κόμικ του Μπραντ Άντερσον, το οποίο διαβάζουν φανατικά μικροί και μεγάλοι στην εφημερίδα όπου συμπεριλαμβάνεται από το 1954 μέχρι σήμερα, έρχεται επιτέλους και στην μεγάλη οθόνη. Την κινηματογραφική περιπέτεια του δανέζικου μολοσσού σκηνοθετεί ο Τομ Ντέι ("Shanghai Noon"), ενώ τη φωνή τους δανείζουν οι Όουεν Ουίλσον ("Marley & Me"), Κίφερ Σάδερλαντ ("24") και η Φέργκι των "Black Eyed Peas".

Η ταινία , κωμωδία , οικογενειακή είναι αμερικανικής παραγωγής και η υπόθεση της, η ζωή ενός δανέζικου μολοσσού , η αγάπη του για την οικογένεια που τον έχει, η φιλία του με τον Κάρλος το γάτο και η “συμμορία” των άλλων σκυλιών.


Υπόθεση: Ο μεγαλόσωμος σκύλος Μάρμαντιουκ περνά τον χρόνο του στο Orange County της Καλιφόρνια μαζί με την οικογένεια που τον φροντίζει. Θα διαπιστώσει όμως ότι το να συνυπάρχει με τους τετράποδους φίλους του δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο για έναν σκύλο τέτοιων διαστάσεων.
Ο γνωστός κωμικός Όουεν Ουίλσον δανείζει τη φωνή του στον Μάρμαντιουκ , ενώ ένας άλλος πετυχημένος κωμικός και παρουσιαστής talk show, ο Τζορτζ Λόπεζ, δανείζει τη φωνή του στον γάτο Κάρλος, που είναι ο πιστός φίλος του Μάρμαντιουκ. Σχεδόν πριν 2 χρόνια είχε κάνει κάτι ανάλογο, αφού στην ταινία "Beverly Hills Chihuahua" ήταν η "φωνή" του σκύλου Πάπι.

Η απρόσμενη φιλία ανάμεσα στον Μάρμαντιουκ και στον Κάρλος προκαλεί απίστευτο γέλιο και κωμικές στιγμές, που αγγίζουν όλη την οικογένεια. Σύμφωνα με τον Λόπεζ, "μου άρεσε η σχέση τους. Πολλοί νομίζουν ότι οι γάτες και οι σκύλοι δεν συνυπάρχουν, όμως αυτοί οι δύο είναι σαν αδέρφια. Ο Κάρλος είναι πάντα στο πλευρό του Μάρμαντιουκ, για να τον βοηθήσει και στα πιο τρελά του σχέδια".

Τα τρελά σχέδια του Μάρμαντιουκ περιλαμβάνουν την προσπάθειά του να βοηθήσει την οικογένεια που τον φροντίζει να επιβιώσει στη νέα της γειτονιά, στο Orange County. Όμως τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα γι' αυτόν. Το πάρκο της περιοχής είναι σαν ένα "Λύκειο για σκύλους". Όπως συμβαίνει και στα σχολεία των ανθρώπων, το πάρκο αυτό είναι γεμάτο από κλίκες: τους "Jocks"- σκυλιά που τους αρέσει να κυνηγάνε τα φρίσμπις και να την "πέφτουν" σε κόκερς-, τους "Drama Geeks", που τους αρέσει να τραβούν την προσοχή με το σκέρτσο τους, τους "Juvenile Delinquents"- μια άγρια ομάδα σκυλιών που περιφέρεται άσκοπα-, τους "Mutts", ανάμεικτη ράτσα σκύλων και τους "Pedigrees", πλούσια και κακομαθημένα σκυλιά.



ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ -DANCER IN THE DARK


Πρόκειται για επανέκδοση της ταινίας του Λαρς Φον Τρίερ το 2000 με τους Μπιόρκ, Κατρίν Ντενέβ, Ντέιβιντ Μόρς, Πίτερ Στορμάρ, Τζόελ Γκρέι, Κάρα Σειμουρ.

Αν και η συνεργασία του Lars von Trier με την γνωστή τραγουδίστρια Bjork, ήταν δύσκολη , όπως έχει πεί ο ίδιος , η Bjork απέσπασε το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στις Κάννες και η ταινία κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα.

Υπόθεση

Βρισκόμαστε στο 1964. Η Selma (Bjork) είναι μια Τσέχα μετανάστης, και ανύπανδρη μητέρα σε μια αγροτική περιοχή των ΗΠΑ. Η διέξοδος από τα προβλήματά της είναι τα μιούζικαλ. Ειδικά τα παλιά κλασσικά του Hollywood με τα μεγάλα μπαλέτα και την εκπληκτική μουσική. Η Selma όμως κρύβει ένα μεγάλο μυστικό. Υποφέρει από μια ασθένεια που σταδιακά της καταστρέφει την όραση. Είναι καταδικασμένη να τυφλωθεί. Καλύτερη της φίλη είναι η σύντροφός της στην δουλειά, Kathy (στον ρόλο η πάντα σαγηνευτική Catherine Deneuve). Ενώ ρόλο στην συναισθηματική ζωή της ηρωίδας διεκδικεί και ο Jeff, ένας αφελής χωρικός.

Παρόλα αυτά η Semla δεν το βάζει κάτω και καταφεύγει σε ένα σωρό επικίνδυνες πονηρίες για να κρατήσει τη δουλειά της στο εργοστάσιο, χωρίς να καταλάβουν ότι τυφλώνεται. Το λυπηρό είναι ότι ο γιος της Gene είναι επίσης καταδικασμένος να υποφέρει από την ίδια ασθένεια και κινδυνεύει να τυφλωθεί κι αυτός . Εκτός αν η μητέρα του καταφέρει να συγκεντρώσει ένα μεγάλο ποσό για να υποβληθεί σε εγχείριση. Όταν όμως ένας απεγνωσμένος γείτονας κατηγορεί την Selma ότι του έκλεψε τις οικονομίες του τότε τα πράγματα παίρνουν δραματική τροπή.
Η Selma κατηγορείται για φόνο και καταδικάζεται σε θάνατο, απόφαση που αποδέχεται μοιρολατρικά, μια και τα χρήματα που απαιτούνται για την αναθεώρηση της δίκης προορίζονται για το παιδί της.


Πηγή
http://culture.ana-mpa.gr/view5.php?id=10145
Διαβάστε περισσότερα...