Τετάρτη, 28 Απριλίου 2010

ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ '40

Η Ελληνική κυβέρνηση Μεταξά μετά την κήρυξη του Β' Παγκοσμίου πολέμου προσπαθούσε να κρατήσει μια στάση ουδετερότητας.Το ίδιο έπραξε και μετά τον τορπιλισμό του καταδρομικού Έλλη απο ιταλικό υποβρύχιο ενω βρισκόταν στο λιμάνι της Τήνου για τον δεκαπενταύγουστο.
Στις 3 το πρωι της 28ης Οκτωβρίου 1940 ο Ιταλός πρέσβης στην Αθήνα Γκράτσι επέδωσε τελεσίγραφο στον Μεταξά ερχόμενος στο σπίτι του στην Κηφισιά με το οποίο ζητούσε ελεύθερη διάβαση των ιταλικών στρατευμάτων και κατάληψη στρατηγικών θέσεων ώστε να εξασφαλιστεί η ελληνική ουδετερότητα.
Ο Μεταξάς ερμηνεύοντας τα αισθήματα ολόκληρου του ελληνικού λαού και γνωρίζοντας οτι αντίθετη απάντηση θα ισοδυναμούσε με προδοσία είπε το ΟΧΙ.
Οι Ιταλοί την παραμονή της επίθεσης είχαν στην Αλβανία δυο σώματα στρατού που με τους 4.000 Αλβανούς έφθαναν τους 97.000 άνδρες. Επιπλέον με στοχο το μέτωπο της Ηπείρου το ΧΧV σώμα Τσαμουριάς με τις μεραρχίες πεζικού Φεράρα και Σιένα και την τεθωρακισμένη μεραρχία Κενταύρων σύνολο 42.000 άνδρες.
Στο μέτωπο Δυτ.Μακεδονίας το XXVI σώμα αποτελούμενο απο τις μεραρχίες:Πάρμα,Πιεμόντε,Βενέτσια και Αρέτζο με 44.000 άνδρες.Τέλος με στόχο την διάσπαση του μετώπου στο Μέτσοβο και με χώρο επιχειρήσεων την Πίνδο παρατάχθηκαν 11.000 άνδρες της μεραρχίας αλπινιστών Τζούλια.
Η ιταλική αεροπορία αριθμούσε περισσότερα απο 500 αεροπλάνα.Ενω τα στοιχεία πυροβολικού ήταν 3 φορές περισσότερα των Ελλήνων. Επίσης υπήρχε δύναμη 90 τεθωρακισμένων.Διοικητής των ιταλικών δυνάμεων ήταν ο στρατηγός Βισκόντι Πράσκα.
Απο ελληνικής πλευράς στη γραμμή Ιονίου-Σμόλικα παρατάχθηκε η VIII μεραρχία Ιωαννίνων με διοικητή τον υποστράτηγο Κατσιμήτρο που μετα την επιστράτευση αριθμούσε 37.000 άνδρες.Στο μέτωπο της Δυτ.Μακεδονίας τοποθετήθηκε το απόσπασμα Πίνδου και η μεραρχία Καστοριάς με διοικητή τον συνταγματάρχη Δαβάκη και βοήθεια απο μια πυροβολαρχία και 3 τάγματα πεζικού που αποτελούσαν την φρουρά της Κέρκυρας σύνολο 36.000 άνδρες.Επίσης βοήθεια πρόσφεραν οι Κύπριοι αδερφοί με το σύνταγμα Κυπρίων καθώς και οι Δωδεκανήσιοι που αν και κατεχόμενοι απο τους Ιταλούς απο τον Α' Παγκόσμιο πόλεμο κατάφεραν να στείλουν και αυτοί ενα σύνταγμα.
Η ελληνική αεροπορία αριθμούσε 58 αεροπλάνα τα περισσότερα παλαιά ενω για τεθωρακισμένα δεν γίνεται φυσικά λόγος καθώς οι περισσότεροι Έλληνες οπλίτες δεν είχαν καν ξαναδεί στη ζωή τους.Οσο αφορά την θάλασσα σε μεγάλο ποσοστό η ελληνική κυβέρνηση στηριζόταν στο βρετανικό ναυτικό αφού μαζι με την Ιταλία και την Ιαπωνία ήταν οι μεγαλύτερες ναυτικές δυνάμεις της εποχής.
Το ελληνικό ΓΕΣ μετά την επίδοση του τελεσιγράφου αποφάσισε την άμυνα μέχρις εσχάτων στην γραμμή Ιωάννινα-Μέτσοβο διατάζοντας τον Κατσιμήτρο να υποχωρήσει σε αυτή τη θέση αφήνοντας τα Ιωάννινα στον εχθρό με την ελπίδα ότι οι ελληνικές δυνάμεις θα κατάφερναν σε εκείνο το σημείο να αναχαιτίσουν τον εχθρό έχοντας λιγότερες απώλειες.
Παρακούοντας την διαταγή ο Κατσιμήτρος και βλέποντας το ηθικό των αντρών του αποφάσισε να κρατήσει την αμυντική γραμμή στην τοποθεσία Ελαία-Κάλαμα μην παραχωρώντας σπιθαμή εθνικού εδάφους.Συγκινητική ήταν η βοήθεια των κατοίκων που έσκαβαν οχυρωματικά έργα με εθελοντική εργασία.
Στις 5:30 μισή ωρα πριν εκπνεύσει το τελεσίγραφο οι Ιταλοί επιτέθηκαν στο μέτωπο της VIII μεραρχίας με σκοπό την διάνοιξη του δρόμου πρός το Καλπάκι ενω αεροπλάνα βομβάρδισαν την Καστοριά,την Θεσσαλονίκη και την Πάτρα προκαλώντας τον θάνατο πολλών αμάχων.Παρόλα αυτά μετα δυο μέρες οι δυο αντιμαχόμενοι βρισκόταν στην ίδια γραμμή μετώπου.
Στις 2 Νοεμβρίου οι Ιταλοί αφού βομβάρδισαν τις ελληνικές θέσεις καθώς και την πόλη των Ιωαννίνων επιτέθηκαν στο τομέα των Νεγράδων που οδηγούσε στον κύριο δρόμο για τα Ιωάννινα.Το ύψωμα της Γραμπάλας δέχθηκε το μεγαλύτερο κύμα της επίθεσης μάταια όμως καθώς οι εύστοχες βολές του ελληνικού πυροβολικού και η έφοδος των τσολιάδων που ακολούθησε έτρεψαν τον εχθρό σε φυγή.Την νύχτα όμως οι Ιταλοί εκμεταλλευόμενοι την βροχή κατάφεραν να καταλάβουν το ύψωμα καθώς δεν έγιναν αντιληπτοί απο την φρουρά.
Το ξημέρωμα όμως της επόμενης μέρας ο ελληνικός στρατός με την λόγχη επανακατέλαβε το ύψωμα.Στις 4 και 5 Νοεμβρίου νεα προσπάθεια ιταλικής επίθεσης στην περιοχή του Καλαμά ενισχυμένη απο άρματα αυτή την φορά αποκρούστηκε απο το ελληνικό πυροβολικό και τις αντιαρματικές τάφρους που είχαν σκαφτεί..Μερικοί Ιταλοί κατόρθωσαν να διαβούν το ποτάμι αλλά έπαθαν πανωλεθρία καθώς θερίστηκαν απο τα πυροβόλα και πολλοί πνίγηκαν αφού έπεσαν στο ποτάμι για να σωθούν.
Ο μόνος προβληματισμός του ΓΕΣ ήταν το σπάσιμο του μετώπου της Θεσπρωτίας και η κατάληψη της Ηγουμενίτσας στις 6 Νοεμβρίου.Στο μέτωπο της Πίνδου οι 2.000 άνδρες του συνταγματάρχη Δαβάκη βρέθηκαν απέναντι στους 11.000 αλπινιστές της Τζούλια μέσα σε αντίξοες συνθήκες καθώς αναγκάστηκαν για 24 ώρες να αντιμετωπίζουν ολόκληρη μεραρχία.Ο Δαβάκης βλέποντας την κρισιμότητα της κατάστασης αποφάσισε να υποχωρήσει στο Επταχώρι με σκοπό να ανασυνταχθεί.
Στις 3 Οκτωβρίου μετά απο διαταγή του υποστράτηγου Βραχνού διοικητή της Ι μεραρχίας ο Δαβάκης άρχισε αντεπίθεση με δυο διλοχίες και κατεύθυνση τον Προφήτη Ηλία.Η πρώτη απωθήθηκε απο τους Ιταλούς ενω η δεύτερη προσπάθεια προς το ύψωμα Τσούκα αν και το κατέλαβε αρχικά μετα απωθήθηκε.Στην προσπάθεια αυτή να ανακαταλάβει το ύψωμα σκοτώθηκε και ο Δωδεκανήσιος έφεδρος υπολοχαγός Αλέξανδρος Διάκος.Ηταν ο πρώτος αξιωματικός που έπεσε υπέρ πατρίδος.
Στις 2 Νοεμβρίου τελικά μετά απο πεισμώδη αγώνα ο Δαβάκης κατέλαβε την θέση στον Προφήτη Ηλία.Και ενω ετοίμαζε επίθεση στην θέση Ταμπούρι τραυματίστηκε στο στήθος.Ο ταγματάρχης Καραβίας που πήρε την θέση του διοικητή του μετά απο προτροπή του τραυματισμένου Δαβάκη λέγοντας του "Γιάννη πες με πεθαμένο.Μόνο μην σου πάρουν το ύψωμα χάνεται η Ελλάδα.Τράβα!" επικεφαλής 700 ανδρών με εφ' όπλου λόγχη έπεσε με ορμή πάνω στους 2.500 Ιταλούς και μετά απο μάχη που κράτησε μέχρι που νύχτωσε εκδίωξε τον εχθρό.
Στις 10 Νοεμβρίου και μετά απο εκαθαριστικές επιχειρήσεις του ελληνικού στρατού και της ταξιαρχίας ιππικού που προέλαυνε αργα αλλά σταθερά απο βορρά ο ιταλός στρατηγός Τζιρότι φοβούμενος την περικύκλωση της Τζούλια στο Σμόλικα διέταξε υποχώρηση στη θέση Αρματα.Σε όλο το μήκος του μετώπου ο εχθρός υποχωρούσε και με προσκαιρες επιθέσεις προσπαθούσε να σταματήσει την προέλαση του ελληνικού στρατού.
Στις 16 Νοεμβρίου η μεραρχία ιππικού μπήκε στην Κόνιτσα και την βρήκε καμένη απο τους Ιταλους και Αλβανούς που τους ακολουθούσαν.Ενω στις 17-21 Νοεμβρίου διεξήχθησαν οι τελευταίες μάχες επι ελληνικού εδάφους στην περιοχή του Σαραντάπορου.
Μετα την εκδίωξη του εχθρού απο το εθνικό έδαφος στις 22 Νοεμβρίου στις 3 το απόγευμα μετα απο 10ημερη μάχη το απόσπασμα του συνταγματάρχη Μπεγέτη μπήκε στην Κορυτσά προκαλώντας συγκίνηση και ενθουσιασμό στον ελληνικό πληθυσμό που γέμισε τα μπαλκόνια με την γαλανόλευκη.Το ΓΕΣ ΣΤΗΝ αναφορά του έγραψε "ο εχθρός εκδιώχθηκε απο το πάτριο έδαφος και έπεσε η Κορυτσά καθώς και το Λεσκοβίκι".
Μετα απο αυτό το ΓΕΣ διέταξε το Α σώμα στρατού να καταλάβει τους Αγίους Σαράντα πράγμα που έγινε ανήμερα της γιορτής του Αγίου Νικολάου καθώς οι Ιταλοί εγκατέλειψαν την πόλη απο φόβο μήπως κυκλωθούν.Στις 8 Δεκεμβρίου κατελήφθη και το Αργυρόκαστρο.
Στις 10 Ιανουαρίου κατελήφθη η Κλεισούρα ενω ο μικρός ελληνικός στόλος βομβάρδισε την Αυλώνα.Οι Ιταλοί ντροπιασμένοι παντού εγκατέλειπαν τις θέσεις τους.Μην μπορώντας ο Μουσολίνι να ανεχτεί άλλες ήττες κατέστρωσε την εαρινή αντεπίθεση αναλαμβάνοντας ο ίδιος την αρχιστρατηγία.
Στις 9 Μαρτίου 1941 στις 6:30 οι ιταλικές μεραρχίες ανέλαβαν την επίθεση με σπουδαιότερη την μάχη στο ύψωμα 731 με σκοπό την κατάληψη της Κλεισούρας.
Αυτή ήταν ισως και η ποιό αιματηρή συμπλοκή καθώς διεξήχθη τις περισσότερες φορές σώμα με σώμα.Το αποτέλεσμα ήταν 1243 νεκροί και 4.016 τραυματίες Ελληνες ενω απο ιταλικής πλευράς οι νεκροι έφτασαν τους 12.000 και 8.000 τραυματίες και αιχμαλώτους.
Στις 21 Μαρτίου ο Μουσολίνι εγκατέλειψε τα Τίραννα που βρισκόταν για να οργανώσει την επίθεση επιστρέφοντας στην Ρώμη σημειώνοντας με αυτό τον τρόπο και το τέλος των επιχειρήσεων.

Πηγή
http://protesilaos.blogspot.com/ Διαβάστε περισσότερα...

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ:ΠΑΠΑΓΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1883.
Το 1901 θα γραφτεί στην Νομική σχολή Αθηνών όμως την εγκατέλειψε έναν χρόνο αργότερα για να σπουδάσει για 4 χρόνια στην στρατιωτική σχολή Βρυξελλών και στην σχολή ιππικού του Ιπρ.
Κατα την διάρκεια των Βαλκανικών πολέμων εξορίζεται αρχικά στην Ιο και μετά στην Κρήτη.Το 1920 οι βασιλικοί των επαναφέρουν στο στράτευμα και θα πάρει μέρος στην μικρασιατική εκστρατεία.
Μετά την επανάσταση Πλαστήρα θα αποστρατευτεί για να επανέλθει το 1935 οργανώνοντας το κίνημα απο το οποίο θα επωφεληθεί ο Κονδύλης προκαλώντας δημοψήφισμα για το πολίτευμα διορίζοντας τον υπουργό στρατιωτικών.
Το 1936 επι πρωθυπυργίας Μεταξά ανέλαβε την ηγεσία του ελληνικού στρατού τον οποίο αναρδιάθωσε με αποτέλεσμα τις ένδοξες σελίδες που γράφτηκαν αργότερα.
Με την συνθηκολόγηση αρνείται να ακολουθήσει την κυβέρνηση στην Αίγυπτο και παραμένει στην Αθήνα διαφωνώντας με τον βασιλιά υποστηρίζοντας ότι θα έπρεπε η ελληνική κυβέρνηση να μεταβεί στην Κύπρο που θεωρούσε ελεύθερο ελληνικό έδαφος.
Αποτέλεσμα ήταν τον Απρίλιο του 1943 να συλληφθεί απο τους Γερμανούς και να σταλεί στο Νταχάου για να επιστρέψει το 1945.Τον Ιανουάριο του 1947 θα διοριστεί ξανά διοικητής των ενόπλων δυνάμεων απο τον πρωθυπουργό Σοφούλη με σκοπό την συντριβή των κομμουνιστών ανταρτών.
Μετά την νίκη των κυβερνητικών δυνάμεων θα του απονεμηθεί ο βαθμός του στρατάρχη.
Στις 11 Απριλίου 1950 θα δημιουργήσει το Υπουργείο Εθνικής Αμυνας και θα ονομασθεί πρώτος αρχηγός ΓΕΕΘΑ.Τον Σεπτέμβριο του 1951 κατεβαίνει στις εκλογές με το κόμμα που ιδρύει τον "Συναγερμό" συγκεντρώνοντας 36,5% αλλά δεν εξασφαλίζει αυτοδυναμία.
Κατι που θα πετύχει στις 16 Νοεμβρίου 1952 καταλαμβάνοντας το 49,30% και θα ορκιστεί πρωθυπουργός.Απεβίωσε στις 4 Οκτωβρίου 1955

Πηγή
http://protesilaos.blogspot.com/ Διαβάστε περισσότερα...

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ:ΔΑΒΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Γεννήθηκε στο χωριό Κεχριάνικα Λακωνίας το 1897.
Αποφοίτησε απο την σχολή Ευελπίδων το 1916 και συνέχισε τις σπουδές του στην σχολή Πολέμου της Αθήνας και του Παρισιού.Πήρε μέρος στον Α' Παγκόσμιο πόλεμο και στην μικρασιατική εκστρατεία όπου διακρίθηκε και τιμήθηκε με το Χρυσό αριστείο ανδρείας.
Το 1935 αποστρατεύτηκε με το βαθμό του συνταγματάρχη αλλά τρείς μήνες πριν εκδηλωθεί η ιταλική επίθεση ανακλήθηκε στο στράτευμα και τοποθετήθηκε διοικητής του μικτού αποσπάσματος Πίνδου.Πέτυχε την πρώτη και καθοριστική νίκη εναντίον των Ιταλών εισβολέων αλλά κατά την διάρκεια της μάχης τραυματίστηκε στο στήθος.
Τον Νοέμβριο του 1942 συνελήφθη απο τις ιταλικές κατοχικές αρχές αν και νοσηλευόταν στο νοσοκομείο καθώς το τραύμα του σε συνδυασμό με στηθική ασθένεια τον είχαν καταβάλει.
Μαζί με άλλους αξιωματικούς μπήκε σε πλοίο με κατεύθυνση την Ιταλία και το στρατόπεδο συγκεντρώσεως.Ανοιχτά της Αδριατικής το πλοίο τορπιλίστηκε (Ιανουάριος 1943).

Πηγή
http://protesilaos.blogspot.com/ Διαβάστε περισσότερα...

Πώς να απαντάτε στα ενοχλητικά τηλεφωνήματα των τραπεζών

Κάτι η κρίση, κάτι η κρίση και κάτι η κρίση, οι τηλεφωνικές ενοχλήσεις των τραπεζών για καθυστερήσεις πληρωμών έχουν ξεσαλώσει με τα κινητά να χτυπάνε από τις 9 το πρωί ακόμα κι αν έχεις καθυστερήσει μόλις πέντε μέρες την καταβολή της δόσης σου.

Οι παρακάτω τηλεφωνικοί διάλογοι μεταξύ του φανταστικού πελάτη κ. Παπαδόπουλου και της φανταστικής τραπεζοϋπαλλήλου κυρίας Αγκαθούρας έχουν όλοι χρησιμοπoιηθεί με επιτυχία τόσο από τον υπογράφοντα όσο και από λοιπά αξιοσέβαστα αναρχικά στοιχεία, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ............


α) το ημιπαράνομο της πράξης των τραπεζών, το οποίο θα τις αποτρέψει από το να σε μηνύσουν,
β) ότι δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί μήνυση εξύβρισης από τη στιγμή που εσύ είσαι που ενοχλείσαι επανειλημμένως σε προσωπικό κινητό παρά τις διαμαρτυρίες σου,
γ) ότι δεν μπορεί να αποδειχτεί ότι είσαι ο υβριστής αν δεν τους δώσεις τουλάχιστον αριθμό ταυτότητας, μέσω του τηλεφώνου,
δ) ότι καμία τράπεζα δεν πρόκειται να διεκδικήσει σύνολο χρεωστικού ποσού πριν από τη συμπλήρωση τριών απλήρωτων λογαριασμών.
Επειδή η τραπεζική αλητεία δεν θέλει φόβο ούτε κρύψιμο, αλλά ανάλογη αντιμετώπιση και γλώσσα.

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

- Ο κ. Παπαδόπουλος;
- Εξαρτάται.
- Τι εννοείται «εξαρτάται»;
- Από το ποιος τον ζητεί.
- Συγγνώμη, αυτό δεν είναι το τηλέφωνο του κ. Παπαδόπουλου;
- Πιθανότατα. Ποιος τον ζητεί;
- Αγκαθούρα. Από την Kleftobank.
- Τότε δεν είμαι ο κ. Παπαδόπουλος.
- Μπορώ να μιλήσω στον κ. Παπαδόπουλο;
- Αμα θέτε, εγώ θα σας εμποδίσω;
- Με συγχωρείτε, τι συμπεριφορά είναι αυτή;
- Αν ξαναπάρεις, να δεις που θα την έχω χειροτερέψει.

ΣΑΔΟΜΑΖΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

- Τον κ. Παπαδόπουλο, παρακαλώ.
- Ο ίδιος.
- Από την Kleftobank τηλεφωνώ, κύριε Παπαδόπουλε, Αγκαθούρα.
- Α, υπέροχα.
- Σχετικά με το δάνειό σας…
- Ναι, τι έπαθε;
- Εχετε καθυστερήσει 6 ημέρες την πληρωμή του.
- Και μία σήμερα 7.
- Πότε υπολογίζετε ότι θα μπορέσετε να καταθέσετε το ποσό;
- Οταν το καταθέσω, θα το δείτε στον υπολογιστή σας.
- Πρέπει να μου πείτε μια ημερομηνία.
- Δεν θέλω να σας πω. Θα το δείτε κατατεθειμένο.
- Με συγχωρείτε, αλλά δεν είναι αυτή συμπεριφορά.
- Βρε, άντε μου στο διάολο, που θα μου μάθειςκαι συμπεριφορά, αλογομούρα.
- Η συνομιλία μας, κύριε Παπαδόπουλε, καταγράφεται και θα μεταβιβαστεί στους υπεύθυ-
νους.
- Και πώς θα τους πεις ακριβώς, κούκλα μου:
«Με είπαν καριόλα στο τηλέφωνο επειδή κάνω το επάγγελμα μιας καριόλας»; (κλείσιμο)

ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

- Τον κ. Παπαδόπουλο, παρακαλώ.
- Ο ίδιος.
- Αγκαθούρα από την Kleftobank.
- Αριθμό ταυτότητας και πατρώνυμο, παρακαλώ;
- Για ποιον λόγο;
- Γιατί σκοπεύω να σας κάνω μήνυση, κυρία
Αγκαθούρα. Για παρενόχληση.
- Δεν είμαι υποχρεωμένη να σας δώσω τα στοιχεία μου.
- Δεν είμαι υποχρεωμένος τότε να σας απαντήσω. (κλείσιμο)

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

- (Απαντάμε στο κινητό έχοντας δει το νούμερο τηλεφώνου) Ψησταριά το «Ωραίο Λιόπεσι»,
λέγεται;
- (Το κλείνει η Αγκαθούρα, σαστισμένη.)

GAY ACTIVIST ANTIMETΩΠΙΣΗ

- Τον κ. Παπαδόπουλο, παρακαλώ;
- Ο ίδιος.
- Αγκαθούρα από την Kleftobank.
- Aχ, κυρία Αγκαθούρα μου, συγγνώμη, αλλά δεν μπορώ να σας μιλήσω τώρα γιατί πεοθηλάζω και είμαι μπουκωμένος.

ΝΤΑΝΤΑΪΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

- Ο κ. Παπαδόπουλος;
- Ναι;
- Ο κ. Παπαδόπουλος;
- Ναι;
- Με ακούτε, κύριε Παπαδόπουλε;
- Οχι.

ΚΑΨΩΜΕΝΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

- Ο κ. Παπαδόπουλος;
- Σας ακούω.
- Αγκαθούρα από την Κleftobank.
- Καλησπέρα, κυρία Αγκαθούρα, σας περίμενα.
- Εγινε κάποια κατάθεση μήπως;
- Αχ, δυστυχώς, δεν πρόλαβα.
- Αύριο θα τα καταφέρετε;
- Να σας πω, τι φοράτε αυτή τη στιγμή;
- Συγγνώμη;
- Θα ήθελα να πάρετε το ακουστικό και να το ακουμπήσετε πάνω σας και σιγά-σιγά να το κατεβάσετε προς τα κάτω και μετά, με μία κίνηση, αργή, αλλά σταθερή, με τρυφερότητα και δυναμισμό συνάμα, να το σπρώξετε μέσα σας.
- Πώς μιλάτε έτσι, κύριε Παπαδόπουλε;
- Δεν είμαι ο Παπαδόπουλος, αλλά σε άναψα πουτανίτσα, ε;

Πηγή
http://filiatranews.blogspot.com/ Διαβάστε περισσότερα...

Ο σπουδαιότερος Έλληνας όλων των εποχών


Με ομόφωνη γνώμη όλων των συντακτών της εφημερίδας μας, ψηφίσαμε για τον μεγαλύτερο και σπουδαιότερο Έλληνα όλων των εποχών, τον ΜΗΤΣΟ από την Δραπετσώνα που με το τρίκυκλό του και την σκύλα του την Ζβούρα να τον ακολουθεί από πίσω πιστά, οργώνει καθημερινά τα τελευταία πενήντα χρόνια τις συνοικίες του Πειραιά πουλώντας τις σαρδέλες του (και πιστεύουμε να μην μας παρεξηγήσει ο φιλότιμος Μήτσος που τον συγκρίνουμε με τον Μέγα Εθνάρχη).
Την συγκεκριμένη απόφαση την πήραμε γιατί ο Μήτσος ο Σαρδέλας ή Μήτσος ο Τρίκυκλος, όπως τον αποκαλούν στον Πειραιά, δεν αποποίησε ποτέ τις αρχές που του δίδαξε ο πατέρας του από τον οποίο κληρονόμησε το τρίκυκλο, φορτωμένο σαρδέλες αγορασμένες με μετρητά δικά του.
  • Δεν κόβει ποτέ απόδειξη.
  • Δεν κάνει δήλωση ΦΠΑ και εφορίας.
  • Δεν έχει πάρει δάνεια από τράπεζες.
  • Δεν χρωστάει σε κανέναν έμπορο.
  • Δεν έχει μπει ποτέ στην ζωή του σε εκκλησία.
  • Δεν έχει μιλήσει-συναντήσει ποτέ πολιτικό.
  • Δεν παίρνει σύνταξη αν και είναι πλέον 78 ετών και την χώρα την επιβαρύνει μόνο αναπνέοντας τον αέρα της.
  • Ταΐζει το σκυλί του μόνο με σαρδέλες που από ποιότητα και τιμή είναι οι καλύτερες της χώρας.
Δεν έχει τίποτα στο όνομά του, ζει σε μία παράγκα χωρίς ρεύμα, νερό, τηλέφωνο। Σαν γνήσιος οικονομολόγος, όταν τον συνέλαβαν γιατί δεν έκοβε αποδείξεις και τον δίκασαν σε έναν μήνα φυλακή με εξαγορά δεν την εξαγόρασε, αλλά προτίμησε να ζήσει τον μύθο του στον Κορυδαλλό και με την ευκαιρία να κοιτάξει λίγο την υγεία του, να τρώει και να πλένεται δωρεάν. Τότε ζητούσε από περιέργεια να μάθει πόσο στοιχίζουν οι αστυνομικοί, οι δικαστές και η φυλακή που ασχολούνται μαζί του και απάντηση δεν έπαιρνε από κανέναν. Στην εμμονή του με αιτήσεις, που του έγραφε κάθε μέρα ο Παλαιοκώστας, προς τα αρμόδια όργανα του κράτους, περιμένοντας να πάρει μία λογική απάντηση, τον έδιωξαν από την φυλακή για να μην μολύνει τους υπόλοιπους κρατούμενους-κοινωνία με τις τρελές αρχές του και ξεκινήσουν να ζητούν απαντήσεις και αυτοί (και ειδικά αυτοί που φυλακίζονται για χρέη στο δημόσιο-έμποροι δηλαδή, που πλήρωναν μια ζωή για να πληρώνονται όλοι αυτοί, που τους έχουν φυλακίσει).

Πηγή
http://greki-gr.blogspot.com/ Διαβάστε περισσότερα...

ΥΓΕΙΑ: Αρχαίων Ελλήνων γεύσεις!

Βρισκόμαστε στην Αρχαία Ελλάδα! Οι καλεσμένοι κάθονται στο τραπέζι για να δοκιμάσουν τις γαστρονομικές προτάσεις του μάγειρα. Ένα ολόκληρο τελετουργικό στήνεται καθώς η ώρα του γεύματος είναι ιερή!

Ο στόχος είναι ένας: μέσα από το φαγητό, να διεγερθούν και οι πέντε αισθήσεις. Για να επιτευχθεί αυτή η δύσκολη αποστολή, δεν αρκεί μόνο η καλή διάθεση. Μια μεγάλη αίθουσα με φωτισμό ειδικό που ξυπνά τις κρυφές επιθυμίες αποτελεί το ιδανικό σκηνικό που θα φιλοξενήσει εκείνους που τολμούν να διεισδύουν στο μαγικό κόσμο της γαστρονομίας.

Συμπόσια που αποτελούνται από λουκούλλεια γεύματα λαμβάνουν χώρα σε όλους τους τόπους, ευλογημένους και μη. Τηγανίτες με μέλι και λάδι, τυρί αλογίσιο που προσφέρεται στους πολεμοχαρείς για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, βραστοί βολβοί για την αποτοξίνωση από τη πολύ κατανάλωση οίνου, πίτες, φάβα, ζωμός από μπιζέλια, δαμάσκηνα και άλλα πολλά σηματοδοτούν τις διατροφικές συνήθειες των Αρχαίων Ελλήνων που είναι οπαδοί της έκφρασης: Νους υγιής και σώματι υγιή.

"Αρχαίες διατροφικές συνήθειες"

Tα δημητριακά είναι το κύριο συστατικό στις συνταγές τους. Ο άρτος είναι ιερό προϊόν και απαραίτητο. Χωρίς αυτό, δεν υπάρχει ολοκληρωμένο γεύμα. Αλεύρι από κριθάρι ζυμωμένο σε γαλέτα είναι η συνηθισμένη εκδοχή και ονομάζεται μάζα. Η μεγάλη ποικιλία θεωρείται πολυτέλεια και πλούτος .
Για το λόγο αυτό συναντάμε τον "Ιπνίτη" (ψωμί σε θερμή σκάφη), τον "Εσχαρίτη" (ψωμί στη σχάρα), τον "Άρτο τυρέοντα" (η λεγόμενη τυρόπιτα), τον "Κριβανίτη άρτο" (από σιμιγδάλι), το "όφωρος", τις λαγάνες και άλλα πολλά που στολίζουν το γιορτινό τραπέζι.

Φασόλια, φακές, κουκιά υπάρχουν σε κάθε κουζίνα. Απαραίτητο υλικό για την δημιουργία λαχταριστών εδεσμάτων το λάδι. Λάδι από τη Σάμο και την Ικαρία θεωρείται το καλύτερο και νοστιμότερο όλων.

Επίσης το γάλα αποτελεί σταθερή διατροφική συνήθεια. Τυρί, σκόρδα, κρεμμύδια, κοχλιοί, σαλιγκάρια, μικρά πουλιά (τσίχλες, σπίνοι), σούπες, ζωμός από μπιζέλια συνθέτουν το πορτραίτο της καθημερινής και αναγκαίας βρώσης.

Ο Αριστοφάνης περιγράφει γεύσεις περίεργες στα έργα του: "ξίγκι βοδινό ψημένο με συκόφυλλα", "πελανό" (κράμα από αλεύρι, μέλι, λάδι), "έκχυτος" (μείγμα από αλεύρι και ψημένο τυρί με κρασί μελωμένο), "μυττωτός" (πίτα με τυρί ανακατεμένο με μέλι και σκόρδα) κλπ. Ποτέ στην αρχή του γεύματος δεν σερβίρεται σούπα για να μην κοπεί η όρεξη.

Δεν απουσιάζει ποτέ το επιδόρπιο που ευχαριστεί ακόμα και τον πιο περίεργο και απαιτητικό καλεσμένο. Τα νωγαλεύματα, όπως συνηθίζουν να αποκαλούν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι τις λιχουδιές σερβίρονται ως τελευταίο πιάτο. Οι μελόπιτες, διάσημες ως "μελιτούπες", φτιάχνονται από λιναρόσπορους με μέλι.

Δεύτερη επιλογή είναι η γαλατόπιτα και τα γλυκίσματα από αλευρωμένο γάλα με μέλι και σουσάμι. Τα φρούτα, όπως η ορβικλάτα ( γλυκά μήλα), στρουθιά και κοδύματα (κυδώνια ), κοκκύμπα (ροδάκινα) , σταφύλια, σύκα αποτελούν μεγάλη αδυναμία γι αυτό και δεν λείπουν από κανένα δείπνο.

"Οίνος ευφραίνει καρδία..."

Ο οίνος ευφραίνει τη καρδιά και υπάρχει σε αφθονία. Πίνουν το κρασί νερωμένο. Η αναλογία με το νερό είναι η ακόλουθη: στο μισό ή τρία μέρη νερό και δύο κρασί. Η φαντασία παίζει μεγάλο ρόλο ακόμα και στη σύνθεση του. Μέντα, γλυκάνισο, δεντρολίβανο, μυρτιά και μέλι ανακατεύονται με λευκό ξηρό προκειμένου να επιτευχθεί το ιδιαίτερο, κάτι που θα κλέψει τις εντυπώσεις.

Κάθε μέρος έχει το δικό του τρόπο παραγωγής. Τα πιο γνωστά είδη είναι όμως τέσσερα: κιτρινωπό, μαύρο, κόκκινο και άσπρο. Το τελευταίο είναι χωνευτικό και διουρητικό, το ξανθό έχει ξινή γεύση και τα υπόλοιπα δυο είναι γλυκά. Η λατρεία των Αρχαίων Ελλήνων για τον οίνο είναι δεδομένη. Για το λόγο αυτό εντοπίζουμε πολλούς κρασότοπους και θρησκευτικές τελετές με κύριο συστατικό το κρασί.

Όσον αφορά τους Θεούς του Ολύμπου προτιμούν την πασίγνωστη Αμβροσία που απαγορεύεται να γευτεί ένας απλός θνητός। Το νέκταρ, το μέλι, ο βασιλικός πολτός εξασφαλίζει την αθανασία. Ο άνθρωπος ζει από τη τροφή. Ο Θεός διατηρείται αθάνατος από την αμβροσία. Εκτός από την πείνα, επουλώνει τις πληγές κάθε είδους, χρησιμοποιείται ως καλλυντικό και αντισηπτικό. Η τροφή των Δώδεκα Θεών αποτελεί το κύτταρο της ζωής και μέσα από το πρίσμα του αναγεννιέται η πλάση.

Πηγή
http://www.pyles.tv/home.aspx Διαβάστε περισσότερα...