Κυριακή, 1 Ιουνίου 2014

12 πράγματα που ίσως δεν ξέρατε για την Πλάκα

Είναι η παλαιότερη αθηναϊκή γειτονιά. Και η ομορφότερη. Αυτό όμως το γνωρίζατε ήδη. Μέρος της Ιστορίας της και της γοητείας της, ωστόσο, είναι τα μικρά (ή μεγαλύτερα) μυστικά που κρύβει σε καθένα από τα πλακόστρωτα δρομάκια της. Παρακάτω, συγκεντρώνουμε πληροφορίες τις οποίες θα αποκαλούσαμε «άχρηστες» αν δεν μας ήταν ιδιαίτερα χρήσιμες για να εκτιμήσουμε ακόμη περισσότερο τις βόλτες μας στην Πλάκα. Ιδού λοιπόν 12 ιστορίες που γράφτηκαν – και ακόμα γράφονται – στην πραγματική καρδιά της Αθήνας.






 
lysikrate *Το μνημείο του Λυσικράτη και η Μονή των Καπουτσίνων Περισσότερο –όσο και λανθασμένα- γνωστό ως «Φανάρι του Διογένη», το μνημείο του Λυσικράτη είναι όχι μόνο το χορηγικό βραβείο για την καλύτερη παράσταση στο θέατρο του Διονύσου, αλλά και το πρώτο γνωστό μνημείο του κόσμου με κορινθιακά κιονόκρανα. Όταν στα τέλη του Μεσαίωνα το οικόπεδο αποκτήθηκε από την Μονή των Καπουτσίνων, το μνημείο εντάχθηκε σε αυτή – μάλιστα, χάρη στην αντίσταση του καθολικού ηγούμενου, διασώθηκε από τις «βλέψεις» του γνωστού λόρδου Έλγιν. Η Μονή κάηκε το 1890, αλλά το μνημείο ευτυχώς σώθηκε.
*Η «κοιτίδα» του Καραγκιόζη Το δημοφιλές λαϊκό θέαμα του θεάτρου σκιών, ο κοσμαγάπητος Καραγκιόζης, πρωτοεμφανίστηκε στην Αθήνα ως φιγούρα στα καφενεία της Πλάκας κατά την Τουρκοκρατία – μάλιστα ο «μπερντές» προσέλκυε πλήθη κόσμου στην πλατεία Λυσικράτους. Σήμερα, στην οδό Τριπόδων θα βρείτε τις «Φιγούρες και Κούκλες», ένα από τα πιο δραστήρια κέντρα θεάτρου σκιών και κουκλοθεάτρου, που συνεχίζει αυτή την παράδοση.
*Η Πλάκα των παιδιών Δύο παιδικά μουσεία βρίσκονται στην καρδιά της Πλάκας, τιμώντας την πιο τρυφερή ηλικία και δίνοντας την καλύτερη αφορμή σε οικογένειες να κατηφορίσουν κάτω από την Ακρόπολη. Είναι το «Ελληνικό Παιδικό Μουσείο» στην οδό Κυδαθηναίων με ελεύθερη είσοδο και πολλά προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης για τους μικρούς Αθηναίους και το «Μουσείο Παιδικής Τέχνης», ένα από τα ελάχιστα στο είδος του μουσεία στον κόσμο, το οποίο εκθέτει έργα ζωγραφικής και κατασκευές παιδιών από 5 έως 15 ετών.
*Το πρώτο Πανεπιστήμιο της Αθήνας Στην σκιά της Ακρόπολης, επί της οδού Θόλου, η οικία Κλεάνθη-Σάουμπερτ φιλοξένησε το πρώτο Πανεπιστήμιο που ίδρυσε ο Βασιλιάς Όθωνας το 1837. Το σπίτι αυτό αναστήλωσαν από τα «οθωμανικά του χαλάσματα» οι Σάουμπερτ και Κλεάνθης, αρχιτέκτονες στους οποίους ανάθεσε ο Ιωάννης Καποδίστριας την πολεοδομική μελέτη της πόλης μετά την σύσταση του ελληνικού κράτους, και διέμειναν σε αυτό μέχρι την ίδρυση του Πανεπιστημίου. Ονομάστηκε «Οθώνειον Πανεπιστήμιον», δίδασκε Επιστήμες, ενώ το κτίριο έμεινε μετέπειτα γνωστό ως «Παλιό Πανεπιστήμιο».
*Πώς πήρε το όνομά της η Πλάκα Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές εκδοχές για τα «βαφτίσια» της Πλάκας. Μία εξ αυτών κάνει λόγο για μια μεγάλη πέτρινη πλάκα που βρέθηκε στο εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου. Η επικρατέστερη όμως εκδοχή μιλά για την αρβανίτικη καταγωγή της λέξης. Στα αρβανίτικα η λέξη «πλακ» σημαίνει «παλιά», κι έτσι όταν οι Αρβανίτες που ήρθαν διωκόμενοι να μείνουν στην περιοχή τον 16ο αιώνα την αποκάλεσαν «πλακ Αθήνα», δηλαδή «παλιά Αθήνα», και η ονομασία «κόλλησε» σε ολόκληρη την γειτονιά.
*Το σπίτι του κυρίου και της κυρίας Κοκοβίκου 
kokovikou
Το μικρό νεοκλασικό σπιτάκι στην αρχή της οδού Τριπόδων μένει σήμερα εγκαταλελειμμένο και με ξερόχορτα και μπάζα στην αυλή του. Είναι όμως το ίδιο σπίτι που «πρωταγωνίστησε» στην ταινία «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα» και που έχει ακόμη μεγαλύτερο παρελθόν: Χτίστηκε πριν από δύο περίπου αιώνες για να χρησιμοποιηθεί ως στέγη της τουρκικής στρατιωτικής διοίκησης, ενώ αργότερα μετατράπηκε σε… δημόσιο ουρητήριο. Μάλιστα, η αρχαιολογική σκαπάνη αποκάλυψε πως κάτι τέτοιο συνέβαινε και πολύ παλαιότερα: Ο χώρος στην αρχαιότητα στέγαζε δημόσιες τουαλέτες. Σήμερα, το διατηρητέο αλλά «μαραζωμένο» σπίτι της Ελενίτσας και του κυρίου Κοκοβίκου έχει μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ που ανέλαβε να το βγάλει στο σφυρί, στο πλαίσιο της αξιοποίησης ακινήτων του δημοσίου.
*Μια γειτονιά… από άλλον αιώνα Η Πλάκα είναι όχι μόνο η παλαιότερη γειτονιά της Αθήνας αλλά και η μοναδική στην οποία μπορεί κανείς να δει τα δρομάκια και την πόλη όπως ήταν εκατό χρόνια πριν. Κι αυτό γιατί μεταπολεμικά, τα κτίσματα της Πλάκας κρίθηκαν διατηρητέα στο σύνολό τους, με αποτέλεσμα το αρχιτεκτονικό μεγαλείο της περιοχής να μείνει ως έχει για να το απολαμβάνουμε «ατόφιο».
plaka
*Όταν η Πλάκα κινδύνευσε Ο μεγαλύτερος «κίνδυνος» για την διατήρηση του χρώματος της γειτονιάς ήταν η ξαφνική τουριστική ανάπτυξη που γνώρισε η Πλάκα στα μέσα του 20ου αιώνα. Αυτό οδήγησε την κυβέρνηση να λάβει δραστικά μέτρα το 1979, ήτοι πεζοδρόμηση πολλών οδών, περιορισμούς στις διαφημιστικές πινακίδες και, αργότερα, επί Τρίτση, απαγόρευση νυχτερινών κέντρων διασκέδασης για να αποφευχθεί η έντονη ηχορρύπανση.
*Οι διάσημοι κάτοικοι της Πλάκας
palamas
Με θέα στους Στύλους του Ολυμπίου Διός, το διώροφο στο 5 της οδού Περιάνδρου στέγασε κάποτε τον μεγάλο λογοτέχνη Κωστή Παλαμά. Ο ίδιος με την οικογένειά του μοιράστηκε το κτίσμα με άλλους ενοίκους, και έγραψε εκεί πολλά από τα ποιήματά του. Εκεί άφησε και την τελευταία του πνοή στις 27 Φεβρουαρίου του ’43, ενώ πλήθος κόσμου συνέρρευσε στο σπίτι του για την κηδεία. Επιπλέον, στο 4 της οδού Διοσκούρων μελετάται η δημιουργία του «Σπιτιού Ελύτη», με ακριβή αναπαράσταση του γραφείου του ποιητή, ενώ στο διώροφο νεοκλασικό στο 9 της Κυδαθηναίων, όπως μας ενημερώνει και η σχετική επιγραφή, έζησε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τσάτσος, καθώς και η σύζυγός του, Ιωάννα Σεφεριάδη. Το σπίτι ανήκε στον πατέρα της τελευταίας και του Γιώργου Σεφέρη, Στυλιανό Σεφεριάδη – μάλιστα ο νομπελίστας ποιητής διέμενε στο ισόγειο του σπιτιού.
*Το παλιότερο θερινό σινεμά της πόλης
cine-paris
Ή έστω ένα από τα παλαιότερα, αφού τα ίχνη της «ίδρυσής» του χάνονται κάπου πριν την δεκαετία του 1920. Τότε ήταν που ένας κομμωτής, πρώην κάτοικος Παρισιού, σκέφτηκε να διοργανώσει στην Πλάκα προβολές θερινού σινεμά με το όνομα «Σινέ Παρί». Την δεκαετία του ’60, μεταφέρθηκε στο κτίριο που στέκεται αγέρωχο μέχρι σήμερα, και μπορεί το ιστορικό, σχεδόν αιωνόβιο σινεμά να έκλεισε για δύο δεκαετίες, αλλά από το 1986, με τον νέο του ιδιοκτήτη, άνοιξε και πάλι τις πόρτες της ταράτσας του για να απολαμβάνουμε ταινίες με θέα τον Ιερό Βράχο.
*Γειτονιές μέσα στην γειτονιά Γνωρίζετε πού είναι το Ριζόκαστρο; Πώς προέκυψε το όνομα «Βρυσάκι» και γιατί ο Ιερός Βράχος πήρε χρώμα… κυκλαδίτικο; Οι απαντήσεις έρχονται μέσα από τις… υπογειτονιές της Πλάκας. Το μέρος της γειτονιάς των Αέρηδων στο κάτω μέρος της βόρειας πλευράς της Ακρόπολης λεγόταν Ριζόκαστρο, ονομασία που έλαβε επειδή βρίσκεται «στα ριζά του κάστρου» της Αθήνας – η περιοχή όντως είχε διαμορφωθεί οχυρωματικά σαν «κάστρο» κατά την βυζαντινή περίοδο. Πριν πάρει αυτή την ονομασία, η ίδια περιοχή ονομαζόταν «Γερλάδα», γιατί κινούταν περιμετρικά του βράχου σαν γιρλάντα. Από την άλλη, το Βρυσάκι ήταν η γειτονιά που απλωνόταν μεταξύ των οδών Αδριανού, Βουλευτηρίου, Αποστόλου Παύλου και Αγίων Ασωμάτων. Η γειτονιά είχε χτιστεί πάνω στα ερείπια της αρχαίας Αγοράς των Αθηνών, γι’ αυτό και σήμερα έχει… αποδεκατιστεί – έχει όμως απομείνει το γνωστό κέντρο πολιτισμού «Βρυσάκι» για να μας το θυμίζει.
anafiotika
Ειδική μνεία αξίζουν φυσικά τα Αναφιώτικα, που αποτελούν μια αυτόνομη γειτονιά πάνω από την Πλάκα. Τα λευκά τετράγωνα σπιτάκια χτίστηκαν από τους κυκλαδίτες, κυρίως Αναφιώτες μάστορες που κάλεσε ο Όθωνας για να χτίσουν τα παλάτια και τα νέα κτίρια της Αθήνας. Μην έχοντας πού να μείνουν, οι Αναφιώτες φρόντιζαν στα κρυφά τα βράδια να χτίσουν αυτά τα σπάνια δείγματα αρχιτεκτονικής στην σκιά του Ιερού Βράχου. Μάλιστα, λέγεται πως ορισμένα από αυτά ξεφύτρωσαν… εν μία νυκτί, ενώ δεν ήταν λίγοι αυτοί που ξεσηκώθηκαν εναντίον τους για την αυθαίρετη εγκατάσταση στην Ακρόπολη – μάλιστα οι τεχνίτες απέκτησαν μεγάλη έχθρα με τους κατοίκους της Πλάκας. Ωστόσο, ακόμη και οι αρχές έκαναν… τα στραβά μάτια χάρη στην δικαιολογία των Κυκλαδιτών πως τους το επέτρεψε ο Βασιλιάς, και τελικά η γειτονιά, που ακόμη και σήμερα δεν έχει διευθύνσεις παρά μόνο αριθμούς σπιτιών, κηρύχθηκε διατηρητέα.
*Ο μπαρμπα-Γιάννης ο Κανατάς Από τις θρυλικότερες μορφές της Αθήνας, ο περίφημος μπαρμπα-Γιάννης ο Κανατάς έμενε στην οδό Υπερείδου στην Πλάκα και καθημερινά κατηφόριζε τα δρομάκια με το γαϊδουράκι του και τα κανάτια του, πηγαίνοντας προς το Σύνταγμα. Εκεί, μάλιστα, η μορφή του είχε γίνει τόσο δημοφιλής, που η ορχήστρα της Φρουράς τον υποδεχόταν με άσματα στην πλατεία. Τις Κυριακές, ο μπαρμπα-Γιάννης μεταμφιεζόταν σε αριστοκράτη και έπιανε θέση στα γνωστά καφενεία της περιοχής, την «Ωραία Ελλάς» και το «Σολωνείον». Την δεκαετία του 1880, ο Κανατάς εξαφανίστηκε: Κανείς δεν τον ξαναείδε και οι φήμες στην Αθήνα εκείνη την εποχή οργίασαν, δημιουργώντας διάφορες θεωρίες για την μορφή του και την τύχη του.
*Το Λουτρό των Αέρηδων aerides Το μοναδικό από τα δημόσια λουτρά της Αθήνας που διασώζεται μέχρι σήμερα, απέκτησε την ιδιότητα του χαμάμ κατά την πρώτη περίοδο της Τουρκοκρατίας και παρέμεινε σε λειτουργία μέχρι το 1965. Κατά τα αρχαία χρόνια, το κτίσμα ονομαζόταν «Ωρολόγιο του Κυρρήστου», και αποτελούσε ηλιακό ρολόι με ανεμοδείκτη. Μάλιστα, εξαιτίας των μάλλον ελλιπών γνώσεων των σύγχρονων Ελλήνων, όταν σχεδιάζονταν οι νέοι δρόμοι της Αθήνας τον 19ο αιώνα, πιστεύοντας πως αποτελούσε ναό προς τιμή του θεού Αίολου (εξ ου και οι «Αέρηδες»), ονόμασαν τον δρόμο που ξεκινά από εκεί «οδό Αιόλου». Σήμερα, το μνημείο επαναλειτουργεί με μια πρωτοποριακή interactive έκθεση που μας μυεί στην Ιστορία του.




Αρχαιολογική περιήγηση στην Πλάκα
plaka Ξεκινώντας από το Σταθμό του Θησείου, περνάμε από την Αρχαία Αγορά, τη Βιβλιοθήκη του Αδριανού, τη Ρωμαϊκή Αγορά και τους Αέρηδες και καταλήγουμε στο μνημείο του Λυσικράτους.

  1. Αφετηρία, Σταθμός Θησείου
  2. Τέρμα, χορηγικό μνημείο Λυσικράτους
  3. Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να συνεχίσουν, είτε από την Οδό Λυσικράτους προς την Πύλη του Αδριανού και το ναό του Ολυμπίου Διός, είτε από την οδό Βύρωνος προς το Νέο Μουσείο Ακρόπολης.
  4. Διαδρομή ξενάγησης
  5. Αρχαία Αγορά
  6. Εδώ θα δούμε το Θησείο, τη στοά του Αττάλου και θα συζητήσουμε για τον τρόπο λειτουργίας της Αθηναϊκής Δημοκρατίας.
  7. Ρωμαϊκή Αγορά
  8. Βιβλιοθήκη Αδριανού
  9. Ρολόι του Κυρρήστου
  10. Γνωστό και ως οι “Αέρηδες” ή Πύργος των Ανέμων
  11. Μνημείο του Λυσικράτους
  12. Προς Ναό Ολυμπίου Διός
  13. Πύλη του Αδριανού
  14. Ναός του Ολυμπίου Διός
  15. Προς Νέο Μουσείο Ακρόπολης
  16. Νέο Μουσείο Ακρόπολης
Πηγή 

Διαβάστε περισσότερα...

Μία διεύθυνση ιδιαίτερου ενδιαφέροντος. ΟΛΟΣ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

 Μπες και διάλεξε την ταινία που θέλεις να δεις, την ώρα που σ' αρέσει!!









 http://www.cinegreece.com/p/blog-page.html



Διαβάστε περισσότερα...

Λεπέν: «Προσοχή, κυρία Μέρκελ!»

«Προσοχή, κυρία Μέρκελ!» είναι ο τίτλος συνέντευξης της προέδρου του γαλλικού Εθνικού Μετώπου, Μαρίν Λε Πεν, στο περιοδικό «Der Spiegel» στην οποία η Γαλλίδα πολιτικός προειδοποιεί τη Γερμανίδα καγκελάριο να μην συνεχίσει την πολιτική λιτότητας.

Τονίζει, μάλιστα, ότι «αν δεν βλέπει τα βάσανα στα οποία υποβάλλονται οι υπόλοιποι ευρωπαϊκοί λαοί, η Γερμανία θα καταστήσει τον εαυτό της μισητό».
Κάνει δε λόγο για τον κίνδυνο «να εκραγεί η Ευρωπαϊκή Ένωση».
Η κ. Μέρκελ υπερασπίζεται μια πολιτική, η οποία είναι πλεονεκτική για τη Γερμανία, αλλά ζημιογόνα για όλες τις άλλες χώρες, όπως γράφει σε δημοσίευμα του το enimerwsi.gr.


«Νομίζει ότι μπορεί κανείς να κάνει πολιτική εναντίον των λαών. Αυτό θα οδηγήσει σε έκρηξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης» δηλώνει η κ. Λε Πεν και προσθέτει ότι δεν καταλογίζει στη Γερμανίδα καγκελάριο την ευθύνη επειδή θέλει να διατηρήσει ένα ισχυρό ευρώ.
«Απευθύνω τις κατηγορίες εναντίον των δικών μας ηγετών, οι οποίοι δεν εκπροσωπούν τα συμφέροντά μας. Ένα ισχυρό ευρώ καταστρέφει τη χώρα μας» τονίζει.
Η κ. Λε Πεν χαρακτηρίζει ακόμη την Ευρωπαϊκή Ένωση «αντιδημοκρατικό τέρας» και εμφανίζεται αισιόδοξη ότι θα καταφέρει να ιδρύσει ομάδα με άλλα ευρωσκεπτικιστικά κόμματα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Υπεραμύνεται δε της συμπάθειάς της προς τη Ρωσία στην κρίση της Ουκρανίας, λέγοντας ότι τρέφει έναν κάποιον θαυμασμό για τον Βλαντιμίρ Πούτιν, διότι δεν επιτρέπει να του επιβάλλονται αποφάσεις από τη μια ή την άλλη χώρα.
«Ο Ρώσος Πρόεδρος σκέφτεται πρώτα από όλα το συμφέρον της Ρωσίας. Υπ” αυτή την έννοια, τρέφω για τον κ. Πούτιν τον ίδιο σεβασμό όπως για την κ. Μέρκελ» καταλήγει η πρόεδρος του Εθνικού Μετώπου.

 Πηγή

Διαβάστε περισσότερα...

Οι μυστηριώδεις αρχαίοι "μαγικοί" καθρέπτες της Κίνας και της Ιαπωνίας

αρχαία τεχνολογία που οι επιστήμονες ανακαλύπτουν σε κάθε μεριά του πλανήτη μας και προσπαθούν να καταλάβουν και να αναλύσουν, πολλές φορές μάλιστα αποκρύπτοντας την χρήση της και το πόσο προηγμένη είναι.

Αυτή τη φορά η προσπάθειά μας για την απόδειξη των αρχαίων προηγμένων γνώσεων, μας οδηγεί κατ 'ευθείαν στην αρχαία Κίνα και την Ιαπωνία, όπου συναντάμε μερικά από τα πιοπαράξενα αντικείμενα στον κόσμο - τους λεγόμενους «μαγικούς καθρέπτες ».
Η ακριβής προέλευση των αρχαίων κινεζικών και ιαπωνικών "μαγικών" καθρεπτών είναι άγνωστη. Περίπου 1.200 χρόνια πριν, ένα βιβλίο με τίτλο "Record of Ancient Mirrors" υπήρχε ακόμη. Αυτό το βιβλίο περιείχε τα μυστικά αυτών των
αινιγματικών αντικειμένων και τον τρόπο κατασκευής τους. Δυστυχώς, αυτό το βιβλίο έχει χαθεί για πάνω από χίλια χρόνια.

Σήμερα, αναρωτιόμαστε τι κρύβεται πίσω από τα μυστικά των χιλιάδων ετών "μαγικών" καθρεπτών που έχουν την ανατριχιαστική ικανότητα να προβάλλουν σχέδια στο πίσω μέρος τους, όταν φωτίζεται από το μπροστινό.



Στην αρχαία Κίνα, υπάρχει ένα είδος σπάνιου καθρέπτη που ονομάζεται t'ou kuand ching, που κυριολεκτικά σημαίνει «ο καθρέπτης που εκπέμπει φως ". Όταν ένα ισχυρό φως χτυπά την μη διακοσμημένη, γυαλισμένη μπροστινή επιφάνεια και ανακλάται πάνω σε ένα τοίχο ή μια οθόνη, τα μοτίβα που διακοσμούν το πίσω μέρος του καθρέφτη μυστηριωδώς εμφανίζονται στην αντανάκλαση.

Αυτά τα μυστηριώδη αρχαία αντικείμενα περιγράφονται στο πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του Robert Temple "The Genius of China: 3,000 Years of Science, Discovery, and Invention"


«Όταν τα μαγικά κάτοπτρα κίνησαν το ενδιαφέρον και την προσοχή της Δύσης το 1832 , δεκάδες εξέχοντες επιστήμονες προσπάθησαν να ανακαλύψουν το μυστικό τους.
Εκατό χρόνια πριν, μια ικανοποιητική θεωρία για την μαγεία των "μαγικών καθρεπτών" διαμορφώθηκε από τον βρετανό κρυσταλλογράφο Sir William Bragg .

Τι ακριβώς , λοιπόν, είναι ένας μαγικός καθρέφτης ;
Στο πίσω μέρος έχει χυτές χάλκινες εικόνες , σχέδια ή γραμμένους χαρακτήρες, ή και τα δύο. Η ανακλαστική πλευρά είναι κυρτή και αποτελείται από φωτεινό, λαμπερό, γυαλιστερό χαλκό, που χρησιμεύει ως καθρέφτης .

Σε πολλές συνθήκες φωτισμού, όταν κρατιέται στο χέρι, φαίνεται να είναι ένα απόλυτα φυσιολογικός καθρέπτης. Ωστόσο , όταν το κάτοπτρο κρατηθεί κάτω από το λαμπερό φως του ήλιου , η ανακλαστική επιφάνεια του μπορεί να "ιδωθεί", καθιστώντας δυνατή την επιθεώρηση, μέσα από την αντανάκλαση που πέφτει σε ένα σκοτεινό τοίχο, των γραπτών χαρακτήρων ή σχεδίων που υπάρχουν στο πίσω μέρος .

Κάπως, μυστηριωδώς, ο στερεός χαλκός γίνεται διαφανής, οδηγώντας στην κινεζική ονομασία για τα αντικείμενα, " καθρέφτες διεισδύοντος φωτός», εξηγεί ο Robert Temple στο βιβλίο του.

Το φαινόμενο αυτό μπορεί να ακούγεται περίεργο , διότι ο χαλκός δεν μπορεί να είναι διαφανής , αλλά οι αρχαίοι Κινέζοι χρησιμοποιούσαν ένα τέχνασμα. Από ένα έργο που ονομάζεται Dream Pool Essays , γραμμένο από τον Shen Gua, που δημοσιεύθηκε το 1086, μαθαίνουμε τα εξής :

"Υπάρχουν ορισμένα «κάτοπτρα διεισδύοντος φωτός » που έχουν περίπου είκοσι χαρακτήρες χαραγμένους πάνω τους σε ένα αρχαίο ύφος που δεν μπορεί να ερμηνευθεί.




Πάνω, η γυαλισμένη ανακλαστική επιφάνεια και (στην κορυφή) το διακοσμημένο πίσω μέρος ενός χάλκινου «μαγικού καθρέφτη». Όταν έντονο φως προβάλλεται στην ανακλαστική επιφάνεια και το κάτοπτρο κρατιέται έτσι ώστε το φως να ρίχνεται σε ένα σκοτεινό τοίχο, το διακοσμητικό μοτίβο στο πίσω μέρος γίνεται ορατό στην αντανάκλαση στον τοίχο. Ο καθρέφτης που παρουσιάζεται εδώ είναι Ιαπωνικός

Αν ένας τέτοιος καθρέφτης εκτεθεί στον ήλιο, αν και οι χαρακτήρες είναι όλοι στο πίσω μέρος, «περνούν μέσα » και αντικατοπτρίζονται σε ένα τοίχο π.χ ενός σπιτιού, όπου μπορούν να διαβαστούν πιο ευδιάκριτα ....
Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί άλλα κάτοπτρα, αν και είναι εξαιρετικά λεπτά, δεν «αφήνουν το φως να περάσει από μέσα ».
Οι αρχαίοι πρέπει όντως να χρησιμοποιούσαν κάποια ιδιαίτερη τέχνη ....

Αυτοί που αναζητούν την αιτία του φαινομένου ισχυρίζονται ότι κατά τη στιγμή που ο καθρέφτης χυτεύτηκε, το λεπτότερο μέρος έγινε κρύο πρώτο, ενώ το ανάγλυφο τμήμα του σχεδίου στο πίσω μέρος, όντας παχύτερο, έγινε αργότερα κρύο, έτσι ώστε ο χαλκός να σχηματίσει λεπτές ρυτίδες.

Έτσι, παρόλο που οι χαρακτήρες είναι στο πίσω μέρος, η πρόσοψη έχει αχνές γραμμές, τόσο αχνές που είναι αδύνατο να τις δει κανείς με γυμνό μάτι".

Όπως επισημαίνει ο Temple στο βιβλίο του, "οι λαμπερές , γυαλισμένες επιφάνειες του καθρέφτη κρύβουν μικρές διακυμάνσεις που το μάτι από μόνο του δεν θα μπορούσε να ανιχνεύσει ".

Προσεκτικά και εκτεταμένα οπτικά πειράματα που διεξήχθηκαν από Ευρωπαίους επιστήμονες απέδειξαν ότι οι επιφάνειες των«μαγικών» κατόπτρων αναπαράγουν τα σχέδια της πίσω επιφάνειας, λόγω της πολύ μικρής ανισοτήτας της καμπυλότητας ,καθώς τα παχύτερα τμήματα είναι ελαφρώς πιο επίπεδα από τα λεπτότερα και μερικές φορές πραγματικά κοίλα".

Το βασικό σχήμα του καθρέφτη , με το σχεδιασμό στο πίσω μέρος, χυτεύτηκε επίπεδο, και η κυρτότητα της επιφάνειας παρήχθηκε μετά από περίτεχνο ξύσιμο και σκάλισμα. Η επιφάνεια στη συνέχεια γυαλίστηκε για να γίνει λαμπερή. Οι πιέσεις που ασκήθηκαν από αυτές τις διεργασίες έκαναν τα λεπτότερα μέρη της επιφάνειας να διογκωθούν προς τα έξω και να γίνουν πιο κυρτά από τα παχύτερα τμήματα.

Τέλος, ένα αμάλγαμα υδραργύρου απλώθηκε πάνω από την επιφάνεια. Αυτό προκάλεσε περαιτέρω πιέσεις και καμπύλωση σε προτιμητέες κατευθύνσεις. Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι ατέλειες της επιφάνειας του καθρέπτη ταίριαξαν με τα μοτίβα στο πίσω μέρος, αν και ήταν πολύ λεπτά για να τις δει κανείς με γυμνό μάτι. Αλλά όταν ο καθρέφτης ανακλούσε το έντονο φως του ήλιου σε έναν τοίχο, με την προκύπτουσα μεγέθυνση της όλης εικόνας, το αποτέλεσμα ήταν να αναπαράγει τα μοτίβα, καθώς περνούσαν διαμέσου του στερεού χαλκού με τη μορφή ακτίνων φωτός ".

Παρόμοιοι μαγικοί καθρέπτες χρησιμοποιήθηκαν από ηγεμόνες της αρχαίας Ιαπωνίας, για να τρομάζουν τους εχθρούς τους, δημιουργώντας εικόνες από μάγους των βουνών και θεϊκά θηρία για τελετουργίες της λατρείας του ήλιου.



Ιάπωνες αρχαιολόγοι έχουν ανακτήσει 33 χάλκινα κάτοπτρα από ένα τύμβο σε σχήμα κλειδαρότρυπας στην περιοχή Yamato στην κεντρική Ιαπωνία, που χρονολογείται τον τρίτο αιώνα μ.Χ., εγείροντας το ζήτημα για μια μυστηριώδη χώρα που ονομάζεταιYamatai και την αινιγματική βασίλισσα της, Himiko. Είναι μια εκπληκτική ανακάλυψη. Δεν υπάρχουν Ιαπωνικές πηγές που να αναφέρουν μια βασίλισσα που ονομάζεται Himiko.Σύμφωνα με το Εθνικό Μουσείο του Κιότο, τα σχέδια που είναι χαραγμένα στο πίσω μέρος ενός τέτοιου τύπου χάλκινου κατόπτρου που συνδέεται με την αρχαία βασίλισσα Himiko, προβάλλονται σε έναν τοίχο, όταν το φως του ήλιου ανακλάται από το μπροστινό μέρος. «Κάποιος προφανώς παρατήρησε το φαινόμενο και σχημάτισε εκ προθέσεως καθρέφτες με αυτόν τον τρόπο. Πιστεύω ότι έχει κάτι να κάνει με την λατρεία του ήλιου," δήλωσε ο Ryu Murakami, επικεφαλής των επιμελητών του συμβουλίου του μουσείου.



Όταν το φως του ήλιου ανακλάται από την επιφάνεια του αντιγράφου ενός καθρέφτη Sankakubuchi Shinjukyo, τα σχέδια που είναι χαραγμένα στην πλάτη του, προβάλλονται σε έναν τοίχο στο Εθνικό Μουσείο του Κιότο στις 29 Ιανουαρίου του 2014.
Υπάρχουν ακόμα πολλά που δεν γνωρίζουμε για αυτούς τους αρχαίους "μαγικούς" καθρέφτες και είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο παράξενα αντικείμενα στον κόσμο. Ίσως δεν θα μάθουμε ποτέ την πραγματική σημασία τους, επειδή τα ​​αρχαία αρχεία που περιγράφουν αυτά τα αινιγματικά αντικείμενα έχουν χαθεί για πάντα.
Έχουν..ή όπως πάντα μας κρύβουν ..κάτι;
Eva Cat

Πηγή 

Διαβάστε περισσότερα...

ΠΩΣ η ΑΘΗΝΑ όταν ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ από τον ΔΙΑ έφερε ΖΩΗ στην ΓΗ

O μύθος των προγόνων μας λέει ότι η Αθηνά γεννήθηκε από το κεφάλι του Δια. Να η εξήγηση: 
Πολλές φορές έγραψα ότι η ιστορία θέλει ξαναγράψιμο. Αυτοί που μας κυβερνάνε δεν θέλουμε να μάθουμε το παρελθόν μας. Κάνανε τις θρησκείες και μέσω ιδίως αυτών κοντρολάρουν τον άνθρωπο. Οι χριστιανοί επειδή η θρησκεία τους λέει ότι ο άνθρωπος έγινε πριν 6.000 χρόνια , σιάξανε, καταστρέψανε ,κάψανε ότι δεν συμφωνούσε με την δική τους θεωρία. Τους μύθους τους περιγελούν και μας διδάσκουν και λένε, δείτε σε τι παραμυθάκια πίστευαν οι πρόγονοι μας . Αλλά την πραγματική αλήθεια την ήξεραν και την δίδασκαν οι ιερείς των Ελευσινίων Μυστηρίων ,τους οποίους οι χριστιανοί φρόντισαν να τους περάσουν από μαχαίρι. 



Μπαίνω κατευθείαν στο θέμα .Οι μύθοι είναι αλληγορικοί για να μην τους καταλάβαινε ο απλός λαός .Οι μυημένοι τους ξέρανε . Οι πρόγονοι μας είχαν για μεγαλύτερο θεό τον Δια . Και πράγματι ο Δίας είναι ο μεγαλύτερος πλανήτης του δικού μας πλανητικού συστήματος . Ο Δίας είναι ένας γίγαντας αερίων. Επάνω του δημιουργούνται κολοσσιαίοι ανεμοστρόβιλοι! Ο Δίας περιστρέφετε παρά τον μεγάλο του όγκο ταχύτερα από τους άλλους πλανήτες. Το ηλεκτρομαγνητικό του πεδίο είναι 50 φορές μεγαλύτερο της γης. Αυτά και αλλά που συμβαίνουν στον Δια ,έχουν ως αποτέλεσμα μερικές φορές να αποσπώνται τεράστιες μάζες από αυτόν . 

Ήδη τώρα υπάρχει η περίφημη "Μεγάλη Ερυθρά Κηλίδα" η οποία μπορεί ανά πάσα στιγμή να αποσπαστεί από τον Δια . Γενάτε το ερώτημα αποσπάστηκε καμιά φορά κανένα μεγάλο κομμάτι από τον Δια στο παρελθόν; 

Οι Μάγια στο ημερολόγιο τους έχουν γραμμένο ότι πριν χιλιάδες χρόνια, στις 25 Δεκεμβρίου γεννήθηκε ένας καινούργιος θεός ,ένα καινούργιο άστρο, ένας καινούργιος κομήτης από τον Δια . Αυτή η γέννηση ,στις 25 Δεκεμβρίου γιορτάζουν και οι 70 περίπου μεσσίες μεταξύ αυτών και ο Χριστός την γέννηση τους. Έτσι οι Μάγια λατρεύουν τον μεσσία Quetzalcoatl που γεννήθηκε 25 Δεκεμβρίου και δίδαξε , σταυρώθηκε ανάμεσα σε δυο ληστές και αναστήθηκε μετά από 3 ημέρες. 

Οι Αζτέκοι τον παριστάνουν και με φτερωτό φλεγόμενο φίδι. Και αυτό γιατί ο θεός που γεννήθηκε από τον Δια, ήταν ένας φλεγόμενος κομήτης με ουρά, σε σχήμα δηλαδή φιδιού. Αυτός είναι λοιπόν και ο μύθος της γέννησης της Αθηνάς από το κεφάλι του Δια. 

Δεν γεννάτε γυναίκα από κεφάλι ανδρός . Αυτό κορόιδευαν οι χριστιανοί, αλλά αν δεν ξέρουν πολλά λένε ότι θέλουν , όπως ο Μωυσής ήταν πιο σοφός από τον Πλάτωνα ,Σωκράτη και δεν συμμαζεύεται .Αυτό σε εκνευρίζει, οι αγράμματοι βγάζουν τους τιτάνες του πνεύματος σκάρτους και την γνώμη τους την επιβάλουν και με σφάξιμο. 

Από τον πλανήτη Δια λοιπόν αποσπάστηκε ένα μεγάλο κομμάτι (γεννήθηκε η Αθηνά) και περιηγήθηκε στους γειτονικούς πλανήτες σαν κομήτης με τρις ουρές .Γι αυτό παριστάνουν την Αθηνά με κράνος που φέρει τρία λοφία και έχει χαίτη δηλ ουρά του κομήτη. 

Η περιήγηση της είχε καταστροφικές συνέπειες . Ο Όμηρος, περιγράφει την σύγκρουση της Αθηνάς μα τον θεό Άρη και μάλιστα ο Άρης απώθησε την Αθήνα ,δηλ. αναπήδησε στον Άρη και έφυγε . Και αυτό συνέβη στην εποχή της Τρωικού Πολέμου. Περίπου 1300 π.Χ. 

Τώρα, που πήγε ο κομήτης Αθηνά; Γύρω στην γη με τεράστιες καταστροφές για αυτήν και μετά εκσφενδονίστηκε και πήρε την θέση της Αφροδίτης . Η Αφροδίτη έχει πολλά παράξενα αλλά σημειώνω μόνο δυο .Είναι ο μόνος πλανήτης που περιστρέφετε ανάποδα από όλους τους άλλους πλανήτες και δεύτερο αν και μικρός πλανήτης και αυτή και ο Άρης, έχουν βουνά πάνω από 10 χιλιόμετρα, ενώ στην γη περίπου 8. Έγιναν λοιπόν αυτά τα βουνά από την σύγκρουση Αθηνάς και Άρη . Συμπιέστηκε το έδαφος τους .
Τα παραπάνω διαβάσαμε στο Περιοδικό Αναζήτηση. Το diadrastiko θέλοντας να προχωρήσει το σκεπτικό του συντάκτη του, αλλά και να δώσει τροφή προς σκέψη σε όλους τους αναγνώστες, παραθέτει μερικά αποσπάσματα: 

«Κάποτε […] ήταν το θείον κατάμονο και υπήρχε μόνο το επουράνιο γένος, η Γη δε, βρισκόταν σε άγρια και άμορφη κατάσταση σκεπασμένη όλη από δασά λογγάρια, που δεν τα διαπερνούσε το φως της ημέρας» (Λουκιανός, Προμηθεύς ή Καυκάσιος 12).
«Η Αθηνά έδωσε στους ανθρώπους ζωή όπως ακριβώς έκανε και με την Πανδώρα, όταν ο Προμηθέας την έφτιαξε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο
» (Υγίνος, Μύθοι CXLII).

Επίσης, υπάρχει και μία ιδιόρρυθμη θεωρία που θέλει την ζωή να έχει προέλθει από τον πλανήτη Δία.

Αν και διαφωνούμε ως προς το ότι ο κομμήτης-Αθηνά απωθήθηκε από τον πλανήτη Άρη γύρω στο 1300 π.Χ. (καθώς, ίσως, θα είχαμε κάποια πληροφόρηση είτε γραπτή είτε γεωλογική κλπ), οι ενδείξεις που μας δίνουν όλα τα παραπάνω είναι τα εξής:

Ότι στο απροσδιόριστο κάποτε, ένα κομμάτι από τον πλανήτη Δία αποσπάστηκε, περιπλανήθηκε στο διάστημα, έφτασε ως τον Άρη, για κάποιο λόγο απωθήθηκε, πέρασε από την Γη αφήνοντας χημικά στοιχεία ή βακτήρια για την ανάπτυξη ζωντανών οργανισμών. Ενδεχομένως, όμως να άφησε κάτι πολύ περισσότερο (από εν δυνάμει βακτηρίδια κλπ) σε ότι αφορά την δημιουργία των ανθρώπων, αν λάβουμε υπόψη μας το παρακάτω απόσπασμα:

«Σκέφτηκα (ο Προμηθέας) πως ήταν καλύτερο να πάρω λίγη λάσπη και να πλάσω απ’ αυτήν μερικά ζωντανά όντα και να δώσω σ’ αυτά μορφές που να προσομοιάζουν με τις δικές μας. […] αφού ανακάτεψα χώμα με το νερό και το δούλεψα, έπλασα τους ανθρώπους, παρακάλεσα δε και την Αθηνά να με βοηθήσει στο έργο μου αυτό». (Λουκιανός, Προμηθεύς ή Καυκάσιος 13).

Τι θα μπορούσαν να σημαίνουν όλα αυτά; Ότι καλώς θεωρείται ο Δίας πατέρας θεών και ανθρώπων και η Αθηνά θεά της σοφίας, αφού έδωσε πνοή και νου στους ανθρώπους.

Βέβαια, μία περισσότερο προχωρημένη εκδοχή θα μπορούσε να τα συνδέσει όλα με εξωγήινους, πως ο κομήτης-Αθηνά ήταν διαστημόπλοιο που αναχώρησε από τον πλανήτη Δία, ταξίδεψε μέχρι τον Άρη και αργότερα στην Γη και κατέληξε να σταθεροποιηθεί στην θέση του πλανήτη που ονομάζουμε Αφροδίτη, ή ακόμα και να προσγειώθηκε εκεί. Εξάλλου, φαίνεται να υπάρχουν περίεργες δομές εκεί που θυμίζουν τεχνητά δημιουργήματα ή ακόμα και εγκαταστάσεις εξωγήινων...

Σκέψη στην σκέψη, κρίκο στον κρίκο, ίσως, κάποια στιγμή ανοίξει το μυαλό μας και διαλευκάνουμε ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια.



Διαβάστε περισσότερα...

Μπαίνει στην παραγωγή το Ελληνικό super car [Εικόνες Βίντεο]

Το Korres Project 4, για όσους δεν το γνωρίζουν, είναι ένα πρωτότυπο Ελληνικό super car.

Αυτό τουλάχιστον φαίνεται από τα χαρτιά, τις επιδόσεις αλλά και τα κατορθώματά του που δεν μπορεί κανείς να τα συναντήσει σε καθημερινά αυτοκίνητα. Εφοδιασμένο με κινητήρα 7.0 λίτρων (προερχόμενος από την Generl Motors) αποδίδει 505 ίππους προσφέροντας εντυπωσιακές επιδόσεις σύμφωνα με τον ίδιο τον κατασκευαστή. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 3.8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 300 χλμ./ώρα. Καθόλου άσχημα θα λέγαμε...

Δείτε ποιο είναι το Korres Project 4











Τέρμα γκάζι εκτός δρόμου...
Η διαφορά όμως με τα υπόλοιπα super car (αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την έκφραση) βρίσκεται στην τετρακίνηση και στην ιδιότητα που έχει να κινείται εκτός δρόμου με πολύ ψηλές ταχύτητες.

Από εκεί και πέρα η βασική καινοτομία βρίσκεται στην ανάρτηση που δίνει τη δυνατότητα στους τροχούς να έχουν μόνιμη επαφή με το έδαφος προσφέροντας την μεγαλύτερη δυνατή πρόσφυση. Στην πράξη το συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί να κινηθεί για... πλάκα στο χώμα, να ανέβει σκαλιά, να περάσει εμπόδια που τα βλέπεις και... τρομάζεις και γενικά να κάνει πράγματα που ίσως να μην μπορούν πολλά καθαρόαιμα 4x4.



To Korres P4 αποδίδει 505 ίππους!!!
Παραγωγή στην Κατερίνη
Το αυτοκίνητο υλοποιείται εδώ και πέντε χρόνια από μία ομάδα επιστημόνων που φαίνεται να το έχουν φτάσει, έπειτα από ατελείωτες ώρες δοκιμών, στην τελική του μορφή. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να περάσει τη γραμμή παραγωγής και από πρωτότυπο να γίνει εμπορεύσιμο αλλά σε περιορισμένο αριθμό.

Γι' αυτό το λόγο η ομάδα του Κορρέ έχει ήδη έρθει σε επαφή με μία άλλη ελληνική εταιρεία που εδρεύει στην Κατερίνη και ονομάζεται Replicar Hellas. Η συγκεκριμένη κατασκευάζει αυτοκίνητα ρέπλικες βασισμένα σε μοντέλα της Porsche τα οποία και διαθέτει στο εξωτερικό με πολύ καλές πωλήσεις που φτάνουν σχεδόν τις 40 μονάδες ετησίως!

To Ελληνικό αυτοκίνητο πρωταγωνιστεί σε ξένο τηλεοπτικό δίκτυο







Η επιβεβαίωση
Μιλώντας στο zougla.gr, ο ιδιοκτήτης της Replicar Hellas, Ηλίας Γαγανέλης, επιβεβαίωσε την είδηση λέγοντας χαρακτηριστικά: «Πράγματι βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την ομάδα του κ. Κορρέ. Αν ολοκληρωθεί η συμφωνία μας θα ξεκινήσουμε στις εγκαταστάσεις μας την κατασκευή τεσσάρων μονάδων οι οποίες θα πωληθούν στην Ευρώπη. Υπολογίζω ότι κάτι τέτοιο θα γίνει στις αρχές του 2015».

Την επιβεβαίωση της μελλοντικής παραγωγής σε περιορισμένο αριθμό επιβεβαίωσε στο zougla.gr και συνεργάτης του Δημήτρη Κορρέ ο οποίος τόνισε πως θα υπάρξει και δεύτερος στην Αμερική που θα αφορά τα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται για την άλλξη πλευρά του Ατλαντικού.

Η Replicar Hellas κατασκευάζει εδω και χρόνια αυτοκίνητα στην Κατερίνη...

Στην τελική ευθεία
Το γεγονός ότι οι συζητήσεις βρίσκονται σε τόσο προχωρημένο στάδιο σίγουρα δείχνει και τον αγώνα που έχουν κάνει όλα αυτά τα χρόνια, οι άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί με το Korres Project P4. Μην ξεχνάμε πως η γραφειοκρατία στην Ελλάδα έχει... master και η κατασκευή οχημάτων με πιστοποίηση φαντάζει ως ταξίδι με διαμονή στον πλανήτη Άρη.

Αν και εφόσον το εν λόγω μοντέλο πάρει σάρκα και οστά με τη βούλα (δηλαδή να ξεπεραστεί η γραφειοκρατία) είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσει προϋποθέσεις που θα ανοίξει την όρεξη και σε άλλους κατασκευαστές να φτιάξουν τα δικά τους μοναδικά αυτοκίνητα...

Δοκιμές με το P4 έχει κάνει και ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι τόμι Μάκινεν...




Πηγή











Διαβάστε περισσότερα...

Η ΧΡΥΣΟΠΟΡΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ

Η ΧΡΥΣΟΠΟΡΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΤΟ 2009
(Η ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΜΑΡΜΑΡΩΜΕΝΟΥ)

” Η ΠΟΛΙΣ ΕΑΛΩ” (;), μία φράση, η οποία ηχούσε δυνατά στο μυαλό μου, όταν το 2009 επισκέφθηκα πρώτη φορά την Βασιλεύουσα, την πόλη των Πόλεων, την Κωνσταντινούπολη.
Τα συναισθήματα και οι σκέψεις είχαν μία μόνιμη ροή και εναλλαγή. Δέος και Σεβασμός! Πατούσα μέσα στην Αγία Σοφία! Δεν περιγράφεται το αίσθημα!
Ο ξεναγός, Τούρκος, από τους ντόπιους εκεί, μόλις είδε την παρέα μας, έτρεξε να μας προσφέρει τις υπηρεσίες του. Ξεκίνησε να μας αραδιάζει ένα σωρό λεπτομέρειες για τον Ναό της Αγίας Σοφίας. Όταν μάλιστα του είπαμε ότι είμαστε Έλληνες, μας έδειξε μια ιδιαίτερη συμπάθεια ανάμεικτη με ελαφρά ειρωνεία. Ωραίος τύπος, έξυπνος, το μάτι του έλεγχε τα πάντα.
Ομολογώ, ότι έδειχνε σεβασμό ιδιαίτερο για την Αγία Σοφία, την τιμούσε θα έλεγα κάνοντας την ξενάγηση. Έδειχνε ότι την φροντίζει.
Τον ακούγαμε με προσοχή διαβάζοντας συγχρόνως και τα βιβλία και τις σημειώσεις τα οποία είχαμε μαζί μας. Κι όμως κάτι με “έτρωγε”. Κάτι μέσα μου έλεγε: “Πού να είναι, υπάρχει ; Είναι μύθος, θα φαίνεται, θα είναι σε κάποιο υπόγειο μήπως; “.


Κοιτούσα από εδώ και από εκεί ψάχνοντας διακριτικά….
Και αίφνης, στα δεξιά του Ναού, κάπου εκεί μετά την Βιβλιοθήκη, προσπερνώ κάτι. Μετά από κάποια μέτρα, συνειδητοποιώ ότι με την δεξιά άκρη του ματιού μου προσπέρασα μια είσοδο, κάπως σκοτεινή. Για κλάσματα δευτερολέπτων σκέφτηκα “Τί να είναι εδώ; Διάδρομο βλέπω”. Κάνω βήματα πίσω και αρχίζω να εστιάζω την προσοχή μου σε αυτόν τον διάδρομο, ο οποίος μου τράβηξε την προσοχή. Λέω από μέσα μου “Έχει γούστο! Μπά! Όχι! Αποκλείεται! “. Κι όμως…
Κοιτάω καλά και βλέπω ότι είναι ολόκληρος διάδρομος, σαν πύλη. Προχωρώ και βλέπω μία πόρτα στο βάθος του διαδρόμου, βλέπω, ότι η πόρτα αυτή είναι σφραγισμένη με μία μαρμάρινη πλάκα. Αδύνατον! Και όμως! Την χτυπάω δυνατά με τα χέρια μου και διαπιστώνω ότι είναι κούφια!
Ρίγος με διαπέρασε…
Βγαίνω γρήγορα έξω και φωνάζω την υπόλοιπη παρέα, η οποία ήταν μαζί με τον ξεναγό, πιο μπροστά. Τους προσκαλώ να πλησιάσουν και να μπουν και αυτοί στον διάδρομο, να δουν την πόρτα. Ο ξεναγός πάγωσε! Μόλις τον ρώτησα τί ήταν εκεί αρνήθηκε κατηγορηματικά να μου πει, μόνο έκανε βήματα προς τα πίσω και έφυγε! Τότε σιγουρεύτηκα, τότε σιγουρευτήκαμε όλοι. Ήταν η Χρυσόπορτα!
Πιο μετά πήγαμε να βρούμε τον ξεναγό μάς! Είχε μία έκφραση στο πρόσωπο. Ακόμη δεν μπορώ να την περιγράψω. Συνέχισε να μας μιλάει και τότε μας έδειξε κάτι ακόμη.
Μας είπε να κοιτάξουμε την οροφή του Ναού και να δούμε περιμετρικά τις τοιχογραφίες με τους Αγγέλους, τα Χερουβείμ, τα οποία εμφανίστηκαν μετά από εργασίες συντήρησης! Εκείνη την περίοδο είχαν ξεκινήσει εργασίες συντήρησης και ένεκα του λόγου αυτού, κάποιοι σοφάδες έπεσαν. Κάτω από τους σοφάδες αυτούς όμως τα Χερουβείμ περίμεναν την ώρα τους να εμφανιστούν.
Πιο κάτω μας έδειξε και την είσοδο στο δάπεδο, όπου οι Τούρκοι  σπηλαιοδύτες – αρχαιολόγοι κατέβηκαν στα υπόγεια της Αγίας Σοφίας και κάνουν έρευνες και έργα συντήρησης, με εξαιρετική προσοχή και ιδιαίτερο επαγγελματισμό. Έχουν γνώση της αξίας του μνημείου και δείχνουν μεγάλη προσοχή και επιμέλεια.
XRYSOPORTA2
Ύστερα από αυτά και μόλις τελείωσε η ξενάγηση μας χαιρέτισε συνεχίζοντας να έχει αυτήν την περίεργη έκφραση στο πρόσωπο.
Τώρα μπορεί να αναρωτηθεί κάποιος γιατί αυτό το άρθρο και γιατί σήμερα;
Απλά, για να επισημανθεί ιστορικά η ύπαρξη αυτού του σημείου εντός της Αγίας Σοφίας, χωρίς υπερβολές και μυθεύματα. Για να επισημανθεί ο σεβασμός και η ευγένεια τα οποία έδειχνε ο Τούρκος ξεναγός προς στην Αγία Σοφία, ώστε να εξαλειφθεί κάθε ίχνος εθνικής εμπάθειας και φυσικά για να τιμηθεί η μνήμη όλων αυτών που έδωσαν την ζωή τους για το ιδανικό της Ρωμηοσύνης.
Για όσους αμφισβητήσουν την αυθεντικότητα των φωτογραφιών ή του ανωτέρω περιστατικού, να τους πω ΑΠΛΑ, ότι είναι πέρα για πέρα Αληθινά!

” ο μικρός Ρωμηός”,    29.05.2014


Πηγή 

Διαβάστε περισσότερα...