Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

Δέκα παραδείγματα ακραίας προπαγάνδας από κυβερνήσεις

Ψεύτικες επιθέσεις κατά της Αμερικής, πόλεις φαντάσματα, απαγωγές και απειλητικά βίντεο. Όταν οι κυβερνήσεις αποφασίσουν να πουν ψέματα, τίποτα δεν τις σταματά (Vid+Pics)

















Αρκετές φορές, οι κυβερνήσεις προσπαθούν να κοροϊδέψουν και να παραπλανήσουν τους πολίτες προκειμένου να αποφύγουν οποιαδήποτε αντίδραση ή επανάσταση.
Έτσι, κατέφυγαν στα παρακάτω ακραία παραδείγματα προπαγάνδας, προκειμένου να δημιουργήσουν ψευδείς εντυπώσεις. Αν αναρωτιέστε αν πέτυχαν, θυμηθείτε ότι όσο πιο ακραίο είναι το ψέμα, τόσο πιο πιθανό είναι να γίνει πιστευτό, αρκεί να ειπωθεί από τους κατάλληλους ανθρώπους, στη σωστή στιγμή και με έξυπνο τρόπο.
10. Επίθεση κατά της Αμερικής

  Το 2013 η κυβέρνηση της Βόρειας Κορέας, προκειμένου να κάνει μια επίδειξη δύναμης στους πολίτες της, δημιούργησε ένα ψευδές βίντεο που απεικόνιζε την επίθεσή της σε κτίρια της Αμερικάνικης κυβέρνησης. Μάλιστα στο βίντεο απεικονίζονταν ο Λευκός Οίκος να είναι στο στόχαστρο μιας πυρηνικής βόμβας.
9. "Παντρεύτηκα έναν κομμουνιστή"

  "Παντρεύτηκα έναν κομμουνιστή", ήταν ο τίτλος της ταινίας που προβλήθηκε το 1949, με στόχο να προβάλλει τους κομμουνιστές ως εγκληματίες και μέλη συμμοριών. Παράλληλα, αναφέρεται πως αν οι επιλεγμένοι ηθοποιοί αρνούνταν να συμμετάσχουν στην ταινία, έρχονταν αντιμέτωποι με την κατηγορία ότι ήταν κομμουνιστές και οι ίδιοι, γεγονός που θεωρούνταν προδοσία στην Αμερική.
8. Η απαγωγή

  Το 1978 ο δικτάτορας της Βόρειας Κορέας, Κιμ Γιόνγκ Ιλ, διέταξε την απαγωγή ενός νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη και ενός ηθοποιού. Οι απαχθέντες αναγκάστηκαν από τη βορειοκορεατική κυβέρνηση να δημιουργήσουν ταινίες που εξυμνούσαν τον ηγέτη, αλλά και τη λειτουργία της κυβέρνησης.
7. Η ψεύτικη είσοδος των Ναζί στον Καναδά

  Η κυβέρνηση του Καναδά θέλοντας να εκτοξεύσει την πώληση όπλων και πολεμικών εφοδίων, αποφάσισε να διοργανώσει μια ψεύτικη είσοδο των Ναζιστικών στρατευμάτων, προκειμένου να δείξει στους πολίτες πως αν είναι άοπλοι είναι και απροστάτευτοι. Έτσι, ηθοποιοί ντύθηκαν σαν Ναζί και άρχισαν να συλλαμβάνουν τους πολίτες και να κρεμούν σβάστικες σε όλη τη πόλη Winnipeg.
6. Η κατασκευή της κωμόπολης Kijong-dong

  Μια ψεύτικη πόλη στη νεκρή ζώνη μεταξύ της Νότιας και της Βόρειας Κορέας, όπου υπήρχαν αμύθητα πλούτη και ειρήνη, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Κορέα. Υποτίθεται πως χτίστηκε το 1950 και στόχος της προπαγάνδας ήταν να προσελκύσει τους πληθυσμούς της Νότιας Κορέας να μεταναστεύσουν βόρεια. Στην πόλη αναφέρεται πως ζούσαν περισσότεροι από 200 κάτοικοι, ωστόσο τα κτίρια φυλάσσονταν και τα φώτα λειτουργούσαν με ειδικούς μηχανισμούς.
5. Επιχείρηση Μόλυνση

  Το 1980 η Πρώην Σοβιετική Ένωση κυκλοφόρησε φήμες που ενοχοποιούσαν τις ΗΠΑ για την εξάπλωση του ιού AIDS. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, ισχυρίστηκαν ότι ο ιός ήταν δημιούργημα των Αμερικανών και συγκεκριμένα των βιολογικών πειραμάτων τους.
4. Οι φλόγες του πολέμου

  Το 2014 το Ισλαμικό Κράτος κυκλοφόρησε ένα εμπνευσμένο από το Χόλιγουντ βίντεο, όπου απεικονίζονταν φωτιές σε κτίρια και στις φλόγες αναγραφόταν "Ο πόλεμος μόλις άρχισε". Στο περίπου ενός λεπτού υλικό παρουσιάζει σε αργή κίνηση εκρήξεις λίγο πριν εμφανιστεί η απειλή "Ερχόμαστε σύντομα".
3. Το επιτραπέζιο με τους Εβραίους

  Το επιτραπέζιο παιχνίδι κυκλοφόρησε το 1938, σε αυτό οι παίχτες έπρεπε να συλλέγουν Εβραίους, προκειμένου να περάσουν στο επόμενο στάδιο. Κάθε παίχτης κέρδιζε με το να μετακινεί τα πιόνια μέσα από πύλες, με στόχο να φτάσει στην Παλαιστίνη.
2. Τερατώδη ψέματα σε ομοφοβική ταινία

  Το 2013 η Ρωσική κυβέρνηση κυκλοφόρησε μια ταινία κατά της ομοφυλοφιλίας. Μάλιστα, στην ταινία αναφερόταν πως τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια υιοθετούν παιδιά, προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν αργότερα σαν ερωτικά παιχνίδια. Παράλληλα αναφέρεται πως αυτά τα ζευγάρια θα πεθάνουν 30 χρόνια νωρίτερα από ότι θα πέθαιναν αν ήταν ετερόφυλα.
1. Εθνική Εκκαθάριση

  Το 2002 ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι ενθάρρυνε τους παίχτες να σκοτώνουν Εβραίους και έγχρωμους. Μάλιστα, αναφέρεται πως κάθε παίχτης έπαιζε σαν μέλος της αμερικάνικης ρατσιστικής οργάνωσης Κου-Κλουξ-Κλαν, ενώ τα θύματα, που ήταν έγχρωμοι, όταν σκοτώνονταν έβγαζαν κραυγές ζώων, συγκεκριμένα μαϊμούδων.


Πηγή







Διαβάστε περισσότερα...

Παλιά Αθήνα και λεκανοπέδιο

Σ Υ Λ Λ Ε Κ Τ Ι Κ Ο....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Διαβάστε περισσότερα...

Οι εκλογές στην αρχαία Αθήνα

Αρχίζοντας διαβάζουμε στο έργο του Αριστοτέλη “Αθηναίων Πολιτεία”. Ο Αριστοτέλης μελέτησε σε βάθος το αθηναϊκό καθεστώς, αν και όχι χωρίς προκατάληψη, (γιατί πως να το κάνουμε, μαθητής του ολιγαρχικού Πλάτωνα και δάσκαλος βασιλιά ήταν ο Σταγειρίτης) και μας δίνει πολύτιμες πληροφορίες.

Η αθηναϊκή δημοκρατία έφτασε στον κολοφώνα της στα μέσα του... 5ου αιώνα και η ακμή αυτή κράτησε τριάντα περίπου χρόνια, περίοδος που έμεινε στην ιστορία σαν ο χρυσός αιώνας του Περικλή. Όμως το πολίτευμα με τους ξεχωριστούς θεσμούς του υπήρχε ήδη σαράντα χρόνια πριν από τον Περικλή και θα επιβίωνε ως την εποχή των Μακεδόνων, διακόσια χρόνια αργότερα. Έζησε δηλαδή σχεδόν τρεις αιώνες, όσο καμιά άλλη σύγχρονη ή αρχαία δημοκρατία. Τη μεγάλη αντοχή στο χρόνο της αθηναϊκής δημοκρατίας την αποδίδουν οι μελετητές όχι μόνο στους σωστούς θεσμούς αλλά και στη μεγάλη προσαρμοστικότητα και εξελικτικότητά τους. Οι θεσμοί γεννήθηκαν από τις ανάγκες της ζωής και γι’αυτό προσαρμόζονταν εύκολα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Δεν υπήρξαν εγκεφαλικά δημιουργήματα κάποιας σοφής κεφαλής, έστω κι αν αυτή ανήκε στο Σόλωνα.

Η προσαρμοστικότητα των θεσμών φαίνεται από την εξέλιξη του θεσμού του βασιλιά. Σε πλήρη δημοκρατία, τον καιρό του Περικλή, κληρωνόταν κάθε χρόνο ο άρχων βασιλεύς, μακρινός απόηχος των μυκηναίων ανάκτων, που τελευταίος τους υπήρξε ο Κόδρος. Ο θεσμός δεν καταργήθηκε. Εξελίχτηκε σε ένα ανώδυνο για τη δημοκρατία αξίωμα με θρησκευτικές τελετουργικές αρμοδιότητες.

Μπορεί να θεωρείται ο Κλεισθένης ιδρυτής της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, βασίστηκε όμως στη νομοθεσία που θέσπισε ο Σόλων, που είναι χωρίς αμφιβολία ο πατέρας της δημοκρατίας. Όταν ο Σόλων συνέταξε τους νόμους του δεν είχε και πολλές αυταπάτες για την αποτελεσματικότητα τους. “Ο νόμος” έλεγε “μοιάζει με τον ιστό της αράχνης. Τα μικρά και τα αδύνατα πιάνονται σ’αυτόν, ενώ τα ισχυρά τον σχίζουν και περνούν”. Ακόμα ένα δείγμα ευθύτητας και παρρησίας, που χαρακτήριζαν το αρχαίο ελληνικό πνεύμα.

Η δημοκρατία που καθιέρωσε ο Κλεισθένης, μετά την εκδίωξη των Πεισιστρατιδών, ήταν σχετικά πλουτοκρατικό και ολιγαρχικό σύστημα, είχε όμως σωστούς και εξελίξιμους θεσμούς και με τις μεταρρυθμίσεις που έκαναν ο Εύβουλος, ο Εφιάλτης και ο Περικλής, μεταμορφώθηκε σε πραγματικά «λαοκρατικό» καθεστώς.

Το πολίτευμα λοιπόν της αρχαίας Αθήνας όπως διαμορφώθηκε μετά τις ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη, του Εφιάλτη και του Περικλή, ήταν η άμεση δημοκρατία. Η Εκκλησία του Δήμου, δηλαδή η λαϊκή συνέλευση όλων των αθηναίων πολιτών από 20 χρονών και πάνω, μετά το 462 πΧ είχε συγκεντρώσει όλες τις εξουσίες και τις ασκούσε με τα διάφορα όργανα, που αυτή όριζε ή έλεγχε. Είχε όχι μόνο νομοθετικές εξουσίες αλλά και εκτελεστικές και σε ορισμένες περιπτώσεις, (εσχάτη προδοσία, ασέβεια κ.ά,), μεταβαλλόταν σε ανώτατο δικαστήριο, πράγμα πού έκανε τον Αριστοτέλη να τη χαρακτηρίσει «μυριοκέφαλη τυραννία».

Στην Εκκλησία του Δήμου, που συνεδρίαζε 40 φορές το χρόνο, μπορούσε να πάρει το λόγο ο κάθε πολίτης και όσο μιλούσε και ό,τι κι αν έλεγε, κανείς δε μπορούσε να τον διακόψει ή να τον σταματήσει. Ήταν η περίφημη ισηγορία..

Η εκκλησία του Δήμου εξέλεγε τα 500 μέλη της Βουλής. Οι βουλευτές έβγαιναν με κλήρο από 1000 εκπρόσωπους των 170 δήμων της Αττικής, (100 για κάθε φυλή), που ονομάζονταν πρόκριτοικαι εκλέγονταν με μυστική ψηφοφορία για ένα χρόνο. Οι 500 που δεν κληρώνονταν βουλευτές, μένουν αναπληρωματικοί και ονομάζονταν επιλαχόντες.

Από τους 500 βουλευτές, που παίρναν μια μικρή χρηματική αποζημίωση τριών οβολών τη μέρα, κληρωνόταν η πρυτανεία, από 50 μέλη, η οποία για διάστημα 35 ημερών αποτελούσε την κυβέρνηση της αθηναϊκής δημοκρατίας. Οι πρυτάνεις όσον καιρον ασκούσαν τα καθήκοντα τους μέναν στο Πρυτανείο με έξοδα του κράτους. Ένας από αυτούς οριζόταν για μια ή δύο το πολύ μέρες Γραμματεύς της Βουλής, δηλαδή πρωθυπουργός.

Η Βουλή ήταν το συμβουλευτικό όργανο της Εκκλησίας του Δήμου. Κάθε νόμος για να ψηφιστεί από την τελευταία έπρεπε να προετοιμαστεί και να συζητηθεί από τη Βουλή, που έβγαζε το προβούλευμα. Γι’αυτό τα νομοθετήματα που ψήφιζε η Εκκλησία του Δήμου άρχιζαν πάντα με τη φράση: ΕΔΟΞΕ Τωι ΔΗΜΩι ΚΑΙ Τηι ΒΟΥΛΗι, (δηλαδή, φάνηκε σωστό στο Λαό και στη Βουλή).

Ανακεφαλαιώνοντας βλέπουμε ότι πηγή και φορέας όλων των εξουσιών ήταν η λαϊκή συνέλευση, η Εκκλησία του Δήμου. Ότι όλα τα αξιώματα ήταν συνήθως ενιαύσια και προσιτά σε όλους τους πολίτες. Οτι πολλοί άρχοντες έβγαιναν με κλήρωση, που σημαίνει ότι από τη στιγμή που κάποιος γεννήθηκε αθηναίος πολίτης είχε εν δυνάμει εκλεγεί σε πολλά αξιώματα και απλά περίμενε πότε θα κληρωθεί σε ένα από αυτά. Σημαίνει επίσης ότι όλοι οι πολίτες, πλούσιοι ή φτωχοί, ερχόταν κάποτε η ώρα να κληρωθούν ή να εκλεγούν σε κάποιο αξίωμα

Τις δικαστικές αρχές αποτελούσαν δύο μεγάλα δικαστήρια, ο Άρειος Πάγος, το παλιό ανώτατο δικαστήριο, που στα χρόνια της δημοκρατίας είχε χάσει πολλές από τις αρμοδιότητές του και η Ηλιαία το λαϊκό δικαστήριο, που το απάρτιζαν 6000 μέλη τα οποία έβγαιναν με κλήρωση από όλους τους πολίτες για ένα χρόνο και έπαιρναν επίσης ημερήσια αποζημίωση τριών οβολών. Η ηλιαία χωριζόταν σε δέκα τμήματα από 600 δικαστές το καθένα και επιλαμβανόταν με όλες τις ποινικές και αστικές περιπτώσεις. Υπήρχαν όμως και μικρότερα ή και ειδικά δικαστήρια.

Τις διοικητικές αρχές της Αθηναϊκής Δημοκρατίας τις όριζε επίσης, με κλήρωση ή με ψηφοφορία, η Εκκλησία του Δήμου. Τις αποτελούσαν:

Οι εννέα άρχοντες, που που μετά το 462 πΧ είχαν χάσει κάθε ουσιαστική εξουσία και ασκούσαν μόνο τελετουργικά καθήκοντα. Οι εννέα άρχοντες κληρώνονταν ανάμεσα στους πλούσιους, (πεντακοσιομέδιμνους) και ήταν: Ο επώνυμος άρχων, ο άρχων βασιλεύς, ο πολέμαρχος και οι έξι θεσμοθέται. Μετά τη θητεία τους, που ήταν για ένα χρόνο, γίνονταν ισόβια μέλη του Αρείου Πάγου.

Οι δέκα αστυνόμοι, που είχαν καθήκοντα τήρησης της τάξης και είχαν υπό τις διαταγές τους ένοπλα τμήματα σκυθών ή θρακών δούλων.

Οι δέκα επισκευασταί των ιερών, που φρόντιζαν για τη συντήρηση των ναών, οι πέντε οδοποιοί, οι πέντε νεωροί, ο επιμελητής των κρηνών, υπεύθυνος για την ύδρευση της πόλης και οι αρχιτέκτονες επί τας ναυς, που ευθύνονταν για τη ναυπήγηση και συντήρηση των πολεμικών σκαφών.

Οι οικονομικές αρχές της αθηναϊκής δημοκρατίας ορίζονταν επίσης με κλήρωση για ένα χρόνο από την Εκκλησία του Δήμου και ήταν: οι δέκα ελληνοταμίαι, οι δέκα ταμίαι της Αθηνάς, οι δέκα ταμίαι των άλλων θεών, ο επί των θεωρικών, οι δέκα σιτοφύλακες, οι δέκα πωληταί και οι δέκα αποδέκται.

Τέλος τις στρατιωτικές αρχές τις αποτελούσαν οι δέκα στρατηγοί, που εκλέγονταν, (ένας για κάθε φυλή), για ένα χρόνο χωρίς δικαίωμα επανεκλογής, (αυτό το τελευταίο καταργήθηκε μετά το 440 πΧ), οι δέκα ταξίαρχοι, οι δέκα φύλαρχοι, οι δύο ίππαρχοι και ο ταμίας των στρατιωτών.

Στρατηγοί μπορούσαν να εκλεγούν από όλες τις τάξεις. Σε σπάνιες περιπτώσεις μεγάλων εθνικών κινδύνων, ένας στρατηγός περιβαλλόταν με μεγάλες, σχεδόν δικτατορικές, εξουσίες, πάντα με απόφαση της Εκκλησίας του Δήμου και για πολύ μικρό χρονικό διάστημα και τότε ονομαζόταν στρατηγός αυτοκράτωρ.

Τα κύρια θεσμικά γνωρίσματα της δημοκρατίας όμως δεν ήταν τα αξιώματα αλλά οι λειτουργίες της: Η μικρή διάρκεια της εξουσίας, (το πολύ ένα χρόνο, αν και οι πρυτάνεις κυβερνούσαν μονάχα λίγες βδομάδες και ο γραμματέας της Βουλής, δηλαδή ο πρωθυπουργός, μια ή δύο μέρες!). Η συνεχής εναλλαγή προσώπων στην εξουσία. Το προσιτό της εξουσίας σε όλους τους πολίτες ανεξάρτητα από καταγωγή ή περιουσία. Η αιρετότητα των αρχόντων, με μυστική ψηφοφορία ή κλήρωση. Η γραπτή νομοθεσία, με νόμους που επεξεργαζόταν η Βουλή και ψήφιζε η λαϊκή συνέλευση. Η ανεξαρτησία και η λαϊκή βάση της δικαιοσύνης

Υπήρχαν όμως κι άλλοι θεσμοί που έδιναν στην αθηναϊκή δημοκρατία τα χαρακτηριστικά της πολιτείας του δικαίου και της ευνομίας.

Ένας από αυτούς ήταν ο θεσμός των δοκιμασιών: κανείς πολίτης δε μπορούσε να βάλει υποψηφιότητα για να εκλεγεί σε κάποιο αξίωμα αν προηγουμένως δεν περνούσε ευνοϊκά από εξ δοκιμασίες.

Συγκεκριμένα έπρεπε να αποδείξει:

- Ότι είναι γνήσιος αθηναίος πολίτης.
- Ότι υπηρέτησε στο στρατό και πήρε μέρος σε εκστρατείες.
- Ότι πλήρωνε ταχτικά τους φόρους.
- Ότι ήταν έντιμος και δεν είχε καταδικαστεί ποτέ για ατιμωτικό αδίκημα.
- Ότι ήταν ευσεβής.
- Ότι η συμπεριφορά του προς τους γονείς του ήταν άψογη.

Οι δοκιμασίες αυτές ήταν ουσιαστικές και εξονυχιστικές και γίνονταν οι τρεις πρώτες από τη Βουλή και οι άλλες τρεις από τα δικαστήρια. Με τις δοκιμασίες αυτές είναι φανερό πως πολλοί φαύλοι αποκλείονταν εξ αρχής από τη δυνατότητα να εκλεγούν

Ένας άλλος σημαντικός θεσμός ήταν των λειτουργιών, που ήταν ένα είδος τιμητικής φορολογίας. Η Εκκλησία του Δήμου ανέθετε σε κάποιον πλούσιο πολίτη να εξοπλίσει ένα πολεμικό σκάφος, να χρηματοδοτήσει το ανέβασμα μιας τραγωδίας (από εκεί βγήκε και οόρος χορηγός) και γενικά να κάνει κάποιο κοινωφελές έργο χωρίς ελπίδα κέρδους εκτός από την αναγραφή του ονόματός του σε τιμητική στήλη.

Ο οριζόμενος είχε δικαίωμα να αρνηθεί, αλλά με τον όρο να υποδείξει άλλον, πλουσιότερο κατά τη γνώμη του, που κι αυτός με τη σειρά του μπορούσε να ζητήσει την ανταλλαγή των περιουσιών τους αν ισχυριζόταν πως δεν ήταν τόσο πλούσιος. Η ανταλλαγή αυτή λεγόταν αντίδοσις.

Τρίτος τέλος θεσμός ήταν ο οστρακισμός, με τον οποίον μπορούσε η Δημοκρατία να απομακρύνει από την πολιτική σκηνή όποιον η κοινή γνώμη θεωρούσε πως με την πολιτεία του ή και απλώς λόγω εξαιρετικής δημοφιλίας, μπορούσε να γίνει επικίνδυνος για τους θεσμούς και το πολίτευμα. Ο οστρακισμός καθιερώθηκε τι 508 από τον Κλεισθένη για να αποκλείσει την επανάληψη της τυραννίας. Αποφασιζόταν ύστερα από σχετική δημόσια καταγγελία από την Εκκλησία του Δήμου, που εκτάκτως συνεδρίαζε στην Αγορά και όχι στην Πνύκα. Ακολουθούσε ψηφοφορία όλων των πολιτών που γράφανε το όνομα του υποψήφιου για οστρακισμό πάνω σε κομμάτια πήλινων σκευών, (όστρακα). Αν τα γραμμένα όστρακα ήταν περισσότερα από το μισό των ψηφισάντων ο καταδικασμένος έπρεπε να φύγει σε τρεις μέρες από την Αττική και να μείνει σε υπερορία για δέκα χρόνια, μετά τα οποία ξαναγύριζε, χωρίς άλλες συνέπειες στα πολιτικά του δικαιώματα, στην περιουσία ή στην οικογένειά του.

Ήταν λοιπόν ο Δήμος Αθηναίων αληθινή Δημοκρατία; Πολλοί το αρνούνται, προβάλλοντας ισχυρά επιχειρήματα. Όμως τί είναι δημοκρατία; Στο ερώτημα αυτό απαντά ο Περικλής στον “Επιτάφιο”: “Το να κυβερνάν όχι οι λίγοι αλλά οι πολλοί, αυτό το λέμε δημοκρατία”, ( Το ουχί ες ολίγους αλλ’ες πλείονας οικείν, δημοκρατία κέκληται). Το ζήτημα είναι τί εννοούμε λέγοντας “πολλοί”.

Το αντίθετο της δημοκρατίας είναι η ολιγαρχία, στην οποία κυβερνούν οι λίγοι. Η αντίληψη ότι δεν είναι σωστό να κυβερνούν την πολιτεία οι πολλοί, ο όχλος, ο αδαής λαός, αλλά οι λίγοι εκλεκτοί, οι άριστοι, είναι πανάρχαια και εκφράστηκε πιο καθαρά από τον Πλάτωνα. Το θέμα είναι ποιοί είναι αυτοί οι άριστοι, από πού αντλούν το δικαίωμα να κυβερνούν και βάσει ποιας λογικής αρνούνται το δικαίωμα αυτό στον απλό λαό.



Βουλευτής στην αρχαία Ελλάδα μπορούσε να γίνει οποιοσδήποτε εφόσον ψηφιζόταν. Μοναδικές προϋποθέσεις να είναι Έλληνας πολίτης και να κατέχει την ελληνική θρησκεία και παιδεία...

Από την στιγμή της εκλογής του καταγραφόταν λεπτομερώς όλη η προσωπική του αλλά και η οικογενειακή του περιουσία. Ενδεικτικό του "λεπτομερώς" παραπάνω είναι ότι καταγράφανε μέχρι και τα σανδάλια που φορούσε! Αν κατά τη διάρκεια της θητείας του έπαιρνε οποιαδήποτε απόφαση, απόρροια της οποίας ήταν να ζημιωθεί το ελληνικό δημόσιο, το κοινό καλό των πολιτών, γινότανε κατάσχεση της περιουσίας του μέχρι του ποσού της ζημιάς που προκαλούσε. Αν η ζημιά ήταν μεγαλύτερη από την περιουσία του, τότε αφού γινότανε κατάσχεση και της οικογενειακής του περιουσίας (συμπεριλαμβανομένων των σανδαλιών!), είχε την υποχρέωση να δουλέψει χωρίς αμοιβή στο δημόσιο μέχρι να ξεχρεώσει αυτά που χρώσταγε.

Οι κάθε είδους και ονομασίας ολιγαρχικοί δέχονται ως κριτήριο για να καταταγεί κάποιος στους αρίστους είτε την καταγωγή είτε τον πλούτο είτε τη μόρφωση και υποστηρίζουν ότι το δικαίωμα να κυβερνούν οι άριστοι το παίρνουν είτε από τους θεούς, είτε από την ιστορική ή κοινωνική αναγκαιότητα είτε από άλλες εξ ίσου νεφελώδεις και αυθαίρετες πηγές. Στην πραγματικότητα μοναδική πηγή της εξουσίας των αρίστων ήταν από αρχαιοτάτων χρόνων η απροκάλυπτη ή συγκεκαλυμμένη βία.

Στις διάφορες μορφές δημοκρατίας αντίθετα, αυτοί που κυβερνούν εκλέγονται από κάποιους άλλους. Ο τρόπος που εκλέγονται και ο αριθμός αυτών που έχουν το δικαίωμα εκλογής ποικίλει φυσικά, ανάλογα με τη μορφή της δημοκρατίας, πάντως όσο πιο μεγάλος είναι ο αριθμός των εκλεγόντων, όσο πιο μεγάλη είναι η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πολλούς υποψήφιους κι όσο πιο εύκολη είναι η διαδικασία, τόσο πλατύτερη είναι η δημοκρατία.

Βέβαια η Αθηναϊκή Δημοκρατία δεν ήταν κάποιο ιδανικό πολίτευμα. Είχε πολλά και σοβαρά τρωτά και μειονεκτήματα, όχι όμως αυτά που τονίζουν ο Αριστοτέλης, ο Πλάτωνας ή ο Ξενοφώντας. Ο πρώτος ήταν προκατειλημένος εναντίον της κι οι άλλοι δύο απροκάλυπτοι εχθροί της. Αυτούς τους ενοχλούσε η παντοδυναμία της Εκκλησίας του Δήμου, το ευμετάβλητο των διαθέσεων και αποφάσεων του λαού και το νεωτεριστικό πνεύμα που κυριαρχούσε παντού.

Τα πραγματικά μειονεκτήματα της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, που την οδήγησαν τελικά στην ήττα, με δραματικές συνέπειες για όλον τον ελληνισμό ήταν άλλα.

Πρώτα πρώτα ήταν ο αποκλεισμός των γυναικών από κάθε είδους κοινωνική και πολιτική δραστηριότητα. Οι αθηναίες δεν είχαν κανένα πολιτικό και ελάχιστα κοινωνικά δικαιώματα, σ’αντίθεση με τις γυναίκες της Σπάρτης, του Αργούς, της Λέσβου, της Κρήτης και άλλων ελληνικών περιοχών.


Ακόμα η Αθηναϊκή Δημοκρατία ήταν φιλοπόλεμη και επεκτατική. Δε μπορούσε να κάνει αλλιώς. Στην αρχαιότητα το κυριότερο μέσο παραγωγής ήταν η γη. Η Πολιτεία έχοντας για στήριγμα της τους ελεύθερους μικροκαλιεργητές, έπρεπε να φροντίζει να έχουν όλοι τους επαρκείς κλήρους γης. Όταν η γη της Αττικής δεν επαρκούσε πια, η Δημοκρατία έκανε πολέμους, προσαρτούσε νέα εδάφη και εγκαθιστούσε σ’αυτά αθηναίους κληρούχους. Οι συνεχείς όμως πόλεμοι, που δεν τους έκανε με μισθοφορικά στρατεύματα αλλά με δικό της στρατό από αθηναίους πολίτες, υπονόμευε την ίδια την κοινωνική της βάση, γιατί οδηγούσαν τους πολίτες στην οικονομική καταστροφή.

Τέλος η Αθηναϊκή Δημοκρατία ήταν υπερβολικά τοπικιστική. Μολονότι της δόθηκε η ευκαιρία να συνενώσει σε μια πολιτική ενότητα το σύνολο σχεδόν της Ελλάδας, δεν είχε την διορατικότητα, την ευρύτητα του πνεύματος και την οργανωτική ικανότητα να το κάνει, αρετές που αργότερα μόνο η Ρώμη επέδειξε. Ακόμα και οι ξένοι που είχαν εγκατασταθεί μόνιμα στην Αθήνα και που στο τέλος του 5ου αιώνα αποτελούσαν σχεδόν τους μισούς κατοίκους του Άστεως, δεν απόχτησαν ποτέ δικαιώματα αθηναίου πολίτη.

Αυτά τα σοβαρά μειονεκτήματα της Αθηναϊκής Δημοκρατίας την οδήγησαν σε αδιέξοδα και προκάλεσαν την παρακμή της. Παρ’όλα αυτά ήταν το πιο γόνιμο σε θεσμούς και ιδέες, (που γνώρισαν παγκόσμια ακτινοβολία και έχουν διαχρονική ισχύ), πολιτικό και κοινωνικό καθεστώς της ιστορίας.

Δημ. Γερμιώτης

hellinon.net


 Πηγή











Διαβάστε περισσότερα...

Ρωσία!!! Δημόσια για πρώτη φορά στο RUSSIA TODAY !! Δεν θα επιτρέψουμε ποτέ Τουρκική εισβολή στην Ελλάδα!!!!

Η Ρωσία για πρώτη φορά μέσα από το ελεγχόμενο κρατικό κανάλι Russia Today και με αφορμή την… υπογραφή της ελληνορωσικής συμφωνίας στην Ελλάδα του ΥΠΑΜ Σεργκέι Σοϊγκού αναφέρεται στην κρίση των Ιμίων τονίζοντας ότι τα ρωσικά οπλικά συστήματα θα βοηθήσουν για να μην γίνει πράξη «ο εφιάλτης της τουρκικής εισβολής στα ελληνικά νησιά»!
Συγκεκριμένα όπως μεταδίδει το RT το οποίο φιλοξενεί δηλώσεις του υφυπουργού Άμυνας Ανατόλι Αντόνοφ, «Η Ελλάδα διαθέτει περίπου δυο χιλιάδες νησιά και πάνω-κάτω τα μισά από αυτά κατοικούνται. Ωστόσο, -αν θυμηθούμε και την κρίση των Ιμίων- για τον Έλληνα μια ξένη σημαία σε έναν μοναχικό βράχο στη θάλασσα, αποτελεί εφιάλτη. Τα ρωσικά Zubr μπορούν να βοηθήσουν ώστε αυτοί οι εφιάλτες να μην γίνουν πραγματικότητα.»


Επίσης ο Ρώσος υφυπουργός Άμυνας ο οποίος συνόδευσε τον Σεργκέι Σοϊγκού στο ταξίδι του στην Αθήνα, τόνισε για την υπογραφή της συμφωνίας «το έγγραφο αυτό ήρε όλα τα υφιστάμενα εμπόδια στη στρατιωτικοτεχνική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών. Επίσης, προσάρμοσε στη σημερινή πραγματικότητα τη ρυθμιστική και νομική βάση της συνεργασίας που προϋπήρχε από το 1994. Η νέα συμφωνία δεν ακυρώνει την προηγούμενη, αλλά τη συμπληρώνει.»
Ας δούμε και μερικά άλλα σημεία του ρεπορτάζ:
- «Οι Έλληνες γνωρίζουν καλά και εκτιμούν σε υψηλό βαθμό την αξιοπιστία και τα πολεμικά χαρακτηριστικά των ρωσικών ναυτικών εξοπλισμών. Πριν από μερικά χρόνια τα ρωσικά αποβατικά σκάφη με φουσκωτό στρώμα τύπου Zubr ((hovercraft) προστέθηκαν στο οπλοστάσιο του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Τα σκάφη αυτά, τα οποία είναι ικανά να αναπτύσσουν ταχύτητα έως 60 μίλια/ώρα, είναι ιδανικά για την προστασία των πολυάριθμων ελληνικών νησιών.
Το καθένα από αυτά μπορεί να μεταφέρει τρία άρματα μάχης Τ-80, είτε 8 BMP, είτε 10 τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού με 140 στρατιώτες της αποβατικής δύναμης, ή σε τελική ανάλυση, απλώς να μεταφέρουν ταχύτατα ένα ολόκληρο τάγμα με τον πλήρη εξοπλισμό του. Το γεγονός αυτό, από μόνο του, εξηγεί γιατί οι Έλληνες ενδιαφέρονται να διατηρήσουν όσο το δυνατό περισσότερο στο δυναμικό του στόλου τους τα πλοία αυτά.
Όμως, ακόμη και το πιο εξελιγμένο οπλικό σύστημα έχει ανάγκη από συντήρηση και εκσυγχρονισμό. Η Αθήνα, ασφαλώς, θα προέβαινε μετά χαράς σε μια τέτοια ανανέωση με τη βοήθεια του ρωσικού ναυτικού οπλοστασίου. Το ταμείο της Ελλάδας όμως διαθέτει ελάχιστα χρήματα. Η ρωσική αμυντική βιομηχανία μπορεί υπό αυτές τις συνθήκες -και όχι μόνο υπό αυτές- να βοηθήσει».
- «Με τη βοήθεια της Ρωσίας, η Ελλάδα δημιούργησε σε κάποια δεδομένη χρονική στιγμή το καλύτερο δίκτυο αντιαεροπορικής άμυνας στη Μεσόγειο. Τα αντιαεροπορικά συστήματα OSA-AKM, Tor M-1, σε συνδυασμό με την εξαγωγική έκδοση του S-300, το S-300 PMU-1, «κλείδωσαν» το αρχιπέλαγος από αεροπορικές επιθέσεις προερχόμενες από μεγάλα ύψη και αποστάσεις.
H Ρωσία είναι έτοιμη να βοηθήσει την Ελλάδα να ανανεώσει ή να εκσυγχρονίσει το σύστημα της αντιαεροπορικής της άμυνας. Ενώ γενικότερα, οι ρωσο-ελληνικές σχέσεις στον αμυντικό τομέα μπορούν να αποτελέσουν ένα καλό παράδειγμα για τις άλλες χώρες του ΝΑΤΟ όσον αφορά την καθιέρωση μιας αληθινά εταιρικής σχέσης προς όφελος της ασφάλειας στην Ευρώπη.»
- «Οι υπουργοί δεν αποκάλυψαν δημοσίως τις λεπτομέρειες της συμφωνίας. Έγινε όμως γνωστό, ότι η συμφωνία καλύπτει ολόκληρο των κύκλο, από τις προμήθειες όπλων στην Ελλάδα και την εκπαίδευση του προσωπικού που θα τα χειρίζεται, μέχρι την υποστήριξη του εξοπλισμού μετά τη λήξη της εγγύησής του».
Όπως το είπε και ο sir Βασίλειος Μαρκεζίνης σε πρόσφατη συνέντευξή του «δεν με βοηθούν οι Αμερικανοί, στρέφομαι στον Ρώσο».

 Πηγή



Διαβάστε περισσότερα...

Δείτε την ταινία «Οι θησαυροί της Ζακύνθου» του Maciej Tomków

“Treasures of Zakynthos” είναι μια ταινία που απεικονίζει  τυπικούς τουριστικούς προορισμούς του νησιού, αλλά και τοπία μοναδικά, ήσυχα και μαγευτικά.
Αυτή η ταινία έγινε χάρη στην τεράστια προσφορά πολλών ανθρώπων.

4 ταξίδια, 840 ώρες που αφιερώνονται στη Ζάκυνθο, 2.000 χιλιόμετρα τταξιδιών στο νησί, 28 ημέρες γυρισμάτων, 3TB Τimelapse βίντεο 380 ώρες λήψεων, 100 κιλά βάρους εξοπλισμός για την  ταινία.


Πραγματικά απολαύστε το….







Treasures of Zakynthos - 4K Timelapse Film from Maciej Tomków on Vimeo.





Πηγή 

Διαβάστε περισσότερα...