
Κριτική από το Cine.gr:
Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

Ως σκηνοθέτης, ο Affleck, ούτε κι εδώ τα πάει άσχημα, αλλά αυτό αφορά τον τεχνικό τομέα και μόνο. Επηρεασμένος από την οπτική του Eastwood στα πλάνα του, διασώζει τα προσχήματα κάνοντας κάπως ανεκτή την θέαση. Και θα μπορούσε να είναι πολύ πιο ανεκτή αν απόφευγε τις σεναριακές χοντράδες στη δράση, αφού όταν το έργο μπαίνει σε ένα δεύτερο κεφάλαιο, απομένει μονάχα το αστυνομικό θρίλερ. Εκτός από τον χαρακτήρα του Affleck, έχει χαθεί κι αυτός του ερωτικού του ενδιαφέροντος, αλλά απότομα μπαίνει κι ο κρίσιμος ρόλος του Jeremy Renner. Αόρατοι, δε, εμμένουν κάποιοι ρόλοι που φαντάζουν κρίσιμοι για την πλοκή και την ψυχολογία του έργου. Γενικώς, ένα σενάριο γραμμένο στο πόδι, που ενώ είχε πολλά παρόμοια υποδείγματα να ακολουθήσει, μοιάζει να κάνει του κεφαλιού του...
Βαθμολογία:


Στην αρχή της ταινίας ο ήρωας - αφηγητής μας μιλάει για την «ληστρική» κουλτούρα της περιοχής που μεγάλωσε, το Charlestown της Βοστώνης. Μας προϊδεάζει για μια ταινία (μην ξεχνάμε, λέγεται «the town») που ανάμεσα από τις γραμμές, μέσα από την πλοκή, θα μας ζωντανέψει μια υποκουλτούρα μέσα από χαρακτήρες, πιάτσες, συνήθειες. Αν εξαιρέσεις ένα ταπεινό ανθοπωλείο του οποίου το αφεντικό, ένας ιρλανδός, είναι εγκέφαλος που στήνει ληστείες, τίποτα δεν χρωματίζει αυτό το φιλμ, το σενάριο του οποίου δεν το διαφοροποιεί από ένα crime movie της σειράς με γνωστά μοτίβα: ο ήρωας που θέλει να λυτρωθεί, ο έρωτας που θα αναπτυχθεί με την μάρτυρα, ο θερμόαιμος partner που θέλει να την βγάλει από τη μέση κ.λπ. Ο συνδυασμός δυναμισμού-κυνικότητας του Jeremy Renner (δανεικός από το The Hurt Locker) αν και χρήσιμος στην αντιπαράθεση χαρακτήρων, στο τέλος κλέβει την παράσταση σε δραματουργικό επίπεδο (όπως πεθαίνει) μετατοπίζοντας το δραματουργικό άξονα κατά λάθος. Όσο για το διακριτικό ρομάντζο Άφλεκ και μάρτυρος (Ρεμπέκα Χολ) βγαίνει καθαρά προσχηματικό. Είναι προφανής η πρόθεση να ειπωθεί κάτι βαθύτερο αλλά τα πιστολίδια και το «στόρι» που απαιτεί το χολιγουντιανό θέαμα το ακυρώνουν χωρίς καν να παράγουν, απ`την άλλη, μια «σοβαρή» ταινία δράσης. Ο Ben Affleck έχει δώσει δείγματα σκηνοθετικής ικανότητας (ακόμη κι εδώ σε σώζει από την βαρεμάρα με σωστή αφήγηση και ρυθμό). Χρειάζεται καλύτερη επιλογή σεναρίων και αποφυγή πρωταγωνιστικού – τουλάχιστον – ρόλου για τον εαυτό του.
Βαθμολογία:


Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Το πρόβλημα της ταινίας είναι ότι χάνει για λίγο την αίγλη της, στην προσπάθεια της να μην αγιοποιήσει την συμμορία των ληστών, αλλά την ίδια στιγμή να τους κάνει συμπαθητικούς και ανθρώπινους. Δεν είναι εύκολη η μέση λύση, ωστόσο η σφιχτοδεμένη και γρήγορη σκηνοθεσία διατηρεί τις ισορροπίες και δεν αφήνει περιθώρια για να διχάσει τον θεατή. Το τέλος με φιλοσοφική διάθεση, κλείνει ιδανικά το νέο κινηματογραφικό εγχείρημα ενός μέτριου μέχρι πρότινος ηθοποιού, ο οποίος με αργά και σταθερά βήματα, εξελίσσεται σε πολλά υποσχόμενος σκηνοθέτης.
Βαθμολογία:




Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Το σενάριο του, όμως, είναι αυτό που χρίζει ιδιαίτερης αναφοράς. Είναι αρκετά προχειροφτιαγμένο με πολλά σεναριακά κενά. Αρχικά, οι χαρακτήρες του μοιάζουν να ξεφυτρώνουν από το πουθενά, δίχως εξήγηση για την προσωπικότητα και τις εκάστοτε ενέργειες τους. Μοιάζουν, δηλαδή, να έχουν μια κάποια ιδιαιτερότητα ως χαρακτήρες, δίχως όμως να παραθέτονται τα κίνητρα των συμπεριφορών τους. Τώρα, δυστυχώς, περνάμε στα αναρίθμητα κλισέ. Όποια κι ότι κλισέ θέλετε, θα τα βρείτε, ο Affleck δεν θα σας αφήσει παραπονεμένους. Γλυκανάλατα ρομάντζα, ο βίαιος κι ο «γλυκούλης» εγκληματίας, η τραγική καταδίκη ενός μεγάλου έρωτα και τόσα ακόμη είναι εδώ για να δώσουν τη χαριστική βολή στο The Town.
Ο Ben Affleck μοιάζει εδώ να πάσχει από μια μεγαλομανία. Προσπαθεί να κάνει τα πάντα μόνος και φυσικά επιφυλάσσει για τον εαυτό του τον πιο αβανταδόρικο ρόλο. Η προσπάθεια του αυτή, δυστυχώς, θα στεφθεί από αποτυχία. Ας ελπίσουμε ότι θα εγκαταλείψει την ηθοποιία και θα επικεντρωθεί στα σκηνοθετικά του καθήκοντα, μήπως και καταφέρει να μας δώσει μια πραγματικά καλή δουλειά.
Βαθμολογία:


Επίσημο Site
Πηγή
http://www.cine.gr/