Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010

Οι ταινίες της εβδομάδας 21 Ιουνίου 2010

THE A-TEAM


Αμερικανική ταινία βασισμένη στην τηλεοπτική σειρά "The A-Team" της δεκαετίας του '80. τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Τζο Κάρναχαν και παίζουν οι Μπράντλεϊ Κούπερ, Λίαμ Νίσον, Τζέσικα Μπιλ, Πάτρικ Ουίλσον, Σάρλτο Κόπλεϊ, Κουίντον "Ράμπατζ" Τζάκσον.

Η ταινία μεταφέρει στους θεατές τα συναρπαστικά και τολμηρά κατορθώματα μιας δραστήριας ομάδας πρώην στρατιωτών των Ειδικών Δυνάμεων, που κατηγορούνται για ένα έγκλημα που δεν διέπραξαν. Χρησιμοποιούν λοιπόν τα μοναδικά τους ταλέντα και προσπαθούν να "καθαρίσουν" το όνομά τους και να βρουν τον αληθινό ένοχο. Ο Λίαμ Νίσον είναι ο Χάνιμπαλ Σμιθ, που σχεδιάζει παράτολμες αποστολές. Ο Μπράντλεϊ Κούπερ είναι ο Τέμπλετον "Φέις" Πεκ, που μπορεί να προμηθεύσει την ομάδα με ό,τι χρειάζεται για τις επικίνδυνες ενέργειές της. Ο Κουίντον "Ράμπατζ" Τζάκσον υποδύεται τον Μπ. Α. Μπαράκους, τον οδηγό της ομάδας. Ο Σάρλτο Κόπλεϊ είναι ο Μέρντοκ, ένας χαρισματικός πιλότος. Η Τζέσικα Μπιλ υποδύεται την Τσαρίσα Σόσα, μια πρώην ερωμένη του Φέις, η οποία τώρα κυνηγά την ομάδα των πρώην στρατιωτικών που κατηγορείταο για το έγκλημα . Ο Πάτρικ Ουίλσον, τέλος, είναι ο Λιντς, ένας μυστήριος υπάλληλος της CIA, με ρόλο "κλειδί" στην πιο εκρηκτική αποστολή της ομάδας. Το σενάριο της ταινίας είναι βασισμένο στην τηλεοπτική σειρά "The A-Team" της δεκαετίας του '80.

Να τι λένε οι πρωταγωνιστές:



Λίαμ Νίσον: "Μου άρεσε η σχέση ανάμεσα στους 4 ήρωες, που κατάφεραν να κρατήσουν ζωντανή οι σεναριογράφοι. Ο Χάνιμπαλ είναι ένας πιστευτός ήρωας. Είναι ηθικός, έχει μια έντονη αίσθηση της ηθικής και αγαπά την χώρα και τους άντρες της ομάδας του. Ως πρώην καπνιστής, το πάλεψα αρκετά με το πούρο. Όμως κατάλαβα γιατί οι σεναριογράφοι διατήρησαν και στην ταινία αυτό το καπρίτσιο του ήρωα. Προσθέτει μια ευχαρίστηση στον ίδιο τον ήρωα όταν ένα σχέδιο πηγαίνει καλά, οπότε παίρνει ένα πούρο και το ανάβει".


Μπράντλεϊ Κούπερ: "Ήταν μεγάλο μου όνειρο να συμμετάσχω σε ταινία δράσης. Μου αρέσουν τα σπορ και ειδικά το να προσποιούμαι ότι μάχομαι. Και το να αναλάβω έναν τέτοιο ρόλο ήταν απλά καταπληκτικό. Διατηρούμαι σε φόρμα, όμως έπρεπε να ανεβάσω τον πήχυ γι' αυτή την ταινία. Οι σκηνές δράσης απαιτούν μεγάλη ποσότητα ενέργειας. Πρέπει να δίνεις προσοχή σε πολλά πράγματα- στη θέση του σώματος, στο πώς κινείσαι όταν μάχεσαι, στο πώς κινείσαι όταν κρατάς όπλο. Ο Φέις είναι ένας στρατιώτης, δεν τον νοιάζει να γίνει και λίγο σκληρός".


Σάρλτο Κόπλεϊ: "Το "A-Team" ήταν το αγαπημένο μου σίριαλ ως παιδί και ο Μέρντοκ ο αγαπημένος μου ήρωας. Έτσι ένα όνειρο, το να τον υποδυθώ, έγινε πραγματικότητα. Με ιντρίγκαρε το επικίνδυνο στοιχείο στον χαρακτήρα του Μέρντοκ- η επικινδυνότητα σε συνδυασμό με το χιούμορ. Ποτέ δεν ξέρεις αν είναι πραγματικά τρελός ή αν προσποιείται. Είναι μοναδικός".


Κουίντον "Ράμπατζ" Τζάκσον: "Όταν ήμουν παιδί, συνήθιζα να κάθομαι με τον πατέρα μου και να παρακολουθούμε το "A-Team". Προσπαθούσαμε να κάνουμε τρελά πράγματα, όπως κι οι ήρωες της σειράς".




ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΙΟΥΛΙΕΤΑ - LETTERS TO JULIET

Αισθηματική ταινία αμερικανικής παραγωγής με κεντρική ιδέα την αναζήτηση του μεγάλου έρωτα στα πρότυπα Ρωμαίου και Ιουλιέτας .Σε σκηνοθεσία Γκάρι Ουίνικ
με τους Αμάντα Σίφριντ, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Βανέσα Ρεντγκρεϊβ, Φράνκο Νέρο, Κρίστοφερ Ίγκαν

Μια νεαρή Αμερικανίδα ταξιδεύει στη Βερόνα, πόλη όπου αναπτύχθηκε το ειδύλλιο του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, και γίνεται μέλος μιας ομάδας εθελοντών, που σκοπός της είναι να απαντά σε γράμματα - προς την Ιουλιέτα - όσων αναζητούν συμβουλές σχετικά με τον μεγάλο ή χαμένο έρωτα. Έτσι η Βερόνικα απαντά και σε ένα γράμμα που χρονολογείται από το 1951, εμπνέοντας τη γυναίκα που το έγραψε να ταξιδέψει ως την Ιταλία για να βρει τη χαμένη για χρόνια αγάπη της.Μιά σειρά γεγονότων θα φέρει τον έρωτα στις ζωές των δύο αυτών γυναικών, όπως δεν τον είχαν ποτέ φανταστεί....





ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΣΟΥ - SHE'S OUT OF MY LEAGUE


Μιά ρομαντική κομεντί με θέμα την πεντάμορφη που ερωτεύεται , προς έκπληξη όλων έναν ασχημούλη πλην ταλαντούχο και ανερχόμενο υπάλληλο αεροδρομίου.Σε σκηνοθεσία Τζιμ Φιλντ Σμιθ με τους Τζέι Μπάρουσελ, Κρίστεν Ρίτερ, Άλις Ιβ, Μάικ Βόγκελ, Λίντσεϊ Σλόαν, Νέιτ Τόρενς, Μάικ Βάουελ, Τ. Τζ. Μίλερ

Ο Κερκ, ένας συνηθισμένος άντρας, υπάλληλος αεροδρομίου, δεν έχει κανέναν άλλο στόχο στη ζωή του, παρά μονάχα την επανασύνδεσή του με την πρώην αγαπημένη του. Όταν συναντά τη Μόλι, την τέλεια γυναίκα κι αρχίζει να βγαίνει μαζί της, κανείς δεν μπορεί να το πιστέψει... Ούτε καν ο ίδιος... Όμως η επιρροή των φίλων του σε συνδυασμό με τη δική του χαμηλή αυτοεκτίμηση πυρπολούν την πιθανότητα ευόδωσης και μακροημέρευσης του παράδοξου αυτού ειδυλλίου... Άραγε θα τα καταφέρουν να ζήσουν καλά κι εμείς καλύτερα;


Τα γυρίσματα έλαβαν χώρα σε αληθινό αεροδρόμιο, αληθινό γήπεδο – με πάνω από 18.000 κανονικούς θεατές να συμπληρώνουν το καστ ως κομπάρσοι-, ενώ αξιοποιήθηκαν πολλές τοποθεσίες στο Πίτσμπουργκ.





THE BACK-UP PLAN


Έρωτας , γάμος , παιδί , όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά , είναι η κεντρική ιδέα της ταινίας σε συνδυασμό και με την γενική αίσθηση έλλειψης του "μίστερ τέλειου"για συζύγου.Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Άλαν Πουλ και παίζουν οι Τζένιφερ Λόπεζ, Άλεξ Ο' Λάφλιν.

Η Ζόι (Τζένιφερ Λόπεζ) με πολλές περιστασιακές σχέσεις στη ζωή της που λήγουν άδοξα, έχει χάσει κάθε ελπίδα να βρεί τον ιδανικό άνδρα.Έτσι αποφασίζει να ζήσει μόνη της την εμπειρία της μητρότητας. Την ημέρα όμως της τεχνητής γονιμοποίησης, συναντά τον Σταν (Άλεξ Ο¨ Λάφλιν), έναν άνδρα που μοιάζει να συγκεντρώνει όλες προδιαγραφές. Στην προσπάθειά της να κρύψει τα πρώτα σημάδια της εγκυμοσύνης για να ξεκινήσει μία σχέση μαζί του, τα απανωτά λάθη της Ζόι στέλνουν λάθος μηνύματα στον Σταν. Όταν του αποκαλύπτει το λόγο για την ακατανόητη συμπεριφορά της, ο Σταν δέχεται να σταθεί στο πλευρό της. Για να συνειδητοποιήσουν μέσα στο ορμονικό χάος και τις προετοιμασίες του τοκετού, πως στην πραγματικότητα δε γνωρίζουν τίποτα ο ένας για τον άλλο... Όταν δύο άνθρωποι αποφασίζουν να κάνουν παιδί προτού καν ερωτευτούν, μήπως σημαίνει ότι είναι πράγματι φτιαγμένοι ο ένας για τον άλλο;

«Το σενάριο μου φάνηκε πολύ αληθινό, ειδικά μετά από την πρόσφατη εμπειρία μου με τα μωρά» ομολογεί η Τζένιφερ Λόπεζ. «Μπορούσα πραγματικά να ταυτιστώ με όλα αυτά τα χαριτωμένα αστεία του τι σημαίνει εγκυμοσύνη: να είσαι διαρκώς κουρασμένη, να πεινάς ασταμάτητα και να νιώθεις όλες αυτές τις ορμονικές αλλαγές».


«Καθώς διάβαζα το σενάριο, γελούσα δυνατά σε όλη τη διάρκεια, γεγονός που σπάνια μου συμβαίνει» θυμάται ο Άλαν Πουλ. «Και στο τέλος, με έκανε να κλάψω. Σκέφτηκα ότι αν κατάφερνα να μεταφέρω στη μεγάλη οθόνη το 75% αυτής της εμπειρίας, θα ήταν μια πολύ ικανοποιητική ταινία». Ο Πουλ εκτίμησε το κυρίαρχο θέμα του σεναρίου, το γεγονός δηλαδή ότι, στις μέρες μας, η παραδοσιακή ακολουθία γεγονότων ?φλερτ – έρωτας – γάμος – οικογένεια έχει ανατραπεί. Επίσης θεώρησε πολύ σημαντική τη συμμετοχή της Λόπεζ στο ρόλο της Ζόι (η ηθοποιός είχε ήδη υπογράψει όταν ο Πουλ έλαβε το σενάριο). Με ένα δυνατό σενάριο και μια καταπληκτική ηθοποιό για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, δέχτηκε την πρόταση.


Η συγγραφέας Κέιτ Άντζελο, όπως λέει, εμπνεύστηκε την ιδέα για την πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία από τις κολλητές της φίλες, που αντιμετώπιζαν σημαντικά γυναικεία ζητήματα των τριάντα και κάτι. «Υπάρχει ένα αδιαμφισβήτητο βιολογικό ρολόι που χτυπά. Και σε κάποιο σημείο, εάν δεν έχεις συναντήσει τον κατάλληλο άντρα μέχρι μια ορισμένη ηλικία, αρχίζεις να σκέφτεσαι άλλους τρόπους ώστε να αποκτήσεις οικογένεια», παρατηρεί η σεναριογράφος.





Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΟΥ - THE FATHER OF MY CHILDREN


Στο επίκεντρο της ταινίας , ο αγώνας για επαγγελματική καταξίωση , που πολλές φορές λειτουργεί αυτοκαταστροφικά , όταν η δουλειά δεν πάει καλά.Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Μία Χάνσεν - Λόβε, η οποία εμπνεύστηκε το σενάριο, όπως λέει, από τη γνωριμία της με έναν ανήσυχο λινηματογραφικό παραγωγό τον Ουμπέρ Μπαλσάν, που αυτοκτόνησε το Φεβρουάριο του 2005.

Στην ταινία ο Γκρεγκουάρ Κάνβελ έχει όλα όσα θα μπορούσε να ζητήσει ένας άντρας: μια σύζυγο που λατρεύει, τρία αξιαγάπητα παιδιά και μια δουλειά που του κεντρίζει το ενδιαφέρον. Είναι παραγωγός ταινιών. Το να ανακαλύπτει ταλαντούχους ανθρώπους και να δημιουργεί ταινίες που ταιριάζουν στην αντίληψή του για το σινεμά είναι ακριβώς ο λόγος που ζει. Αφιερώνει σχεδόν όλο τον χρόνο και την ενέργειά του στη δουλειά του. Είναι υπερδραστήριος, δεν σταματά ποτέ. Εκτός από τα Σαββατοκύριακα, που τα περνά στην εξοχή με την οικογένεια και ατέλειωτα διλήματα...Ώσπου μια μέρα θα έρθει αντιμέτωπος με μια πικρή αλήθεια: η εταιρεία του έχει μεγάλα χρέη. Θα καταφέρει να τα βγάλει πέρα με την πιθανή αποτυχία και την κούραση που τον καταβάλλει;

Στην ταινία που είναι γαλλογερμανικής παραγωγής παίζουν οι Λουί-Ντο ντε Λενκεσένγκ, Κιάρα Κασέλι, Αλίς ντε Λενκεσένγκ, Αλίς Γκοτιέ, Μανέλ Ντρις



Σε μία απο τις συνεντεύξεις της η σκηνοθέτης , που έχει επηρεαστεί απο το θάνατο του φίλου της Μπαλσάν σημειώνει :

"Λίγα χρόνια πριν, το ανεξάρτητο σινεμά δεν θα μου κέντριζε καθόλου το ενδιαφέρον. Όμως η γνωριμία μου με τον Μπαλσάν άλλαξε τα πάντα και μου παρείχε μια νέα, διαφορετική αντίληψη για το σινεμά. Για μένα, μια ταινία με ήρωα έναν παραγωγό θα είχε να κάνει με τη δουλειά του, την αφοσίωσή του, τον έρωτα και τη ζωή. Συχνά, όταν βλέπω έναν παραγωγό στην οθόνη, το σινεμά δεν είναι όπως το καταλαβαίνω και το βιώνω στην καθημερινότητά μου. Τα λεφτά είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα στην ταινία, νομίζω, επειδή ακριβώς αυτή είναι η πραγματικότητα. Όπου κι αν κοιτάξουμε, η δουλειά του παραγωγού είναι συνώνυμη με οικονομικά θέματα. Οι κινηματογραφιστές έχουν επίσης αυτή την έγνοια αλλά όχι στον ίδιο βαθμό, γιατί οι κίνδυνοι στους οποίους εκτίθενται είναι διαφορετικοί".

Και στην ερώτηση για τον πρωταγωνιστή που εμφανίζεται σαν ένας άνδρας χαρισματικός με γοητεία και στη συνέχεια καταβεβλημένος απο τα οικονομικά προβλήματα, απαντά:

"Θα έλεγα ότι οι αμφιβολίες και η απελπισία του υπάρχουν από την αρχή και φαίνονται στις εκφράσεις και στις σιωπές του. Αλλά γενικά υπερτερεί η ευχαρίστηση που παίρνει από τη δουλειά του και τη συντροφιά της γυναίκας του και των παιδιών του. Ακόμη κι έτσι, η ανησυχία και η κόπωση τον καταβάλλουν ώσπου "πλημμυρίζει" από απελπισία. Το φιλμ προσπαθεί να δείξει πώς αυτή η δύναμη για ζωή τελικά γίνεται μια αυτοκαταστροφική δύναμη".




ΣΙΩΠΗΛΟΣ ΓΑΜΟΣ - SILENT WEDDING


Η ταινία του Ρουμάνου σκηνοθέτη Οράτιου Μαλέλε, βασίζεται , όπως αναφέρει ο ίδιος, σε πραγματικά γεγονότα.Τόπος δράσης: Ένα μικρό χωριό στη Ρουμανία του 1953, ξεχασμένο απο το θεό και απο τη «μαμά ΕΣΣΔ»… Ελάχιστοι κάτοικοι , αρκετοί όμως για να γεμίζουν την πλατεία του χωριού σε γάμους βαφτίσια και κηδείες.Ένα ζευγάρι ετοιμάζεται να παντρευτεί. Όλο το χωριό επί ποδός για τις προετοιμασίες. Θα γίνει μεγάλο γλέντι, και, φυσικά, όλοι είναι καλεσμένοι! Τα τραπέζια έχουν στρωθεί. Η αυτοσχέδια τοπική μπάντα έχει ξεκινήσει το τραγούδι και το χορό. Η γαμήλια πομπή έχει ξεκινήσει. Απρόσμενα και ξαφνικά, εμφανίζεται μπροστά τους μια πομπή οχημάτων του Ρωσικού Στρατού. Ο "πατερούλης" Στάλιν πέθανε. Κηρύσσεται για 7 μέρες εθνικό πένθος και σύμφωνα με τους στρατιώτες πρέπει να σταματήσουν το γαμήλιο γλέντι γιατί πένθος σημαίνει συσκότιση , ησυχία και θρήνος.Πρέπει όλοι να κλειστούν στα σπίτια τους .Οι κάτοικοι όμως είναι αποφασισμένοι , τίποτε να μην διακόψει τη χαρά του γάμου και θα κάνουν το γλέντι στα .... μουγκά.Τι θα γίνει όμως με το ρώσικο στρατό;
Παίζουν οι Μέντα Αντρέα Βικτόρ, Αλεξάντρου Ποτοκεάν, Βαλεντίν Τεοντοσίου


Ενώ ο σκηνοθέτης αναφερόμενος στην ταινία σημειώνει, σε μία απο τις συνεντεύξεις του:

"Αισθάνθηκα την ανάγκη να αφηγηθώ αυτήν την πραγματική ιστορία. Έλαβε χώρα στο «Ανατολικό Μπλοκ» την εποχή που η ανθρωπότητα είχε κατρακυλήσει σε μια περίεργη νωθρότητα. Δεν έχει σημασία σε ποιο μέρος εξελίχτηκε αυτή η τραγωδία. Θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε οποιοδήποτε μέρος της πατρίδας μου. Είχα αναφέρει την ιστορία σε πολλούς σκηνοθέτες, αλλά κατέληξα να γυρίσω την ταινία εγώ. Το σενάριο κέρδισε ένα βραβείο από το Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου της Ρουμανίας. Βρήκαμε ένα μικρό χρηματικό ποσό και ξεκίνησα κατευθείαν τα γυρίσματα".

ΕΡ:Η βασική σκηνή της ταινίας, που είναι και ο τίτλος του έργου, είναι μεταφορική. Αντιπροσωπεύει την κατάσταση της Ρουμανίας όταν ήταν κάτω από τον ζυγό του κομμουνισμού;

Όχι, η Ρουμανία δεν υποχρεώθηκε ποτέ να μείνει σιωπηλή. Το δικαίωμα να μιλάει κανείς δυνατά και ξεκάθαρα ήταν υπό απαγόρευση. Ο λαός της Ρουμανίας όμως ψιθύριζε άλλο τόσο. Υπέφερε, αλλά πάντα διατηρούσε το χιούμορ του. Παραδόξως, όσο πιο πολύ καταπιεζόταν η χώρα αυτή, άλλο τόσο μας έβγαινε στην επιφάνεια ένα μαζοχιστικό χιούμορ.

ΕΡ:Γιατί τοποθετήσατε την ιστορία αυτή στο 1953 όταν πέθανε ο Στάλιν; Θα φανταζόταν κανείς ότι τα πράγματα θα βελτιωνόταν από κει και πέρα!

Αντιθέτως, «Πέθανε ο Βασιλιάς, να ζήσει ο Βασιλιάς!» Μόνο που άλλαξε ο δήμιος. Ο κόσμος συνέχισε να τρομοκρατείται από έναν νέο δικτάτορα. Έτσι απλά. Εγώ δεν είχα γεννηθεί τότε, αλλά ο πατέρας μου, ο οποίος πέθανε πριν δυο χρόνια, μου τα είχε πει πάρα πολλές φορές.




ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΜΑΖΙ - SERIOUS MOONLIGHT

Μια κωμωδία για τον έρωτα και το μίσος με φόντο τη συζική απιστία , σε σκηνοθεσία της Σέριλ Χάινς , με τους Μεγκ Ράιαν, Τίμοθι Χάτον, Κρίστεν Μπελ, Τζάστιν Λονγκ, Μπιλ Παρκς

Σύμφωνα με το σενάριο η Λουίζ είναι πετυχημένη , δυναμική δικηγόρος και σύζυγος.Εχει προγραματίσει να πάει στο εξοχικό της σπίτι , όπου την περιμένει ο σύζυγος της . Φτάνει όμως μια μέρα νωρίτερα από το προγραμματισμένο και συγκινείται όταν αντικρίζει μια θάλασσα από τριαντάφυλλα. Δυστυχώς όμως ο σύζυγος της δεν περιμένει αυτήν, αλλά την κατά πολύ νεότερη φίλη του Σάρα. Μάλιστα έχει έτοιμο για τη σύζυγο του ένα γράμμα , όπου της εξηγεί την πρόθεση του να την αφήσει. Φυσικά η ιδιόρρυθμη αλλά κατά τα άλλα ψύχραιμη Λουίζ του ανατρέπει τα σχέδια. Κατορθώνει να τον αιχμαλωτίσει και αρνείται να τον απελευθερώσει αν δεν της υποσχεθεί ότι θα προσπαθήσουν μαζί να σώσουν τον γάμο τους. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο όταν εμφανίζεται η ανυπόμονη Σάρα και ένας κηπουρός



Πηγή: (ΑΠΕ- ΜΠΕ)