Κυριακή 12 Ιουνίου 2011

Η Αρχαία Μεγάλη Ελλάς

Για να μάθουν και οι ίδιοι ό,τι δεν ξέρουν. Γιατί σίγουρα δεν ξέρουν ή δεν θέλουν να ξέρουν, ή η προπαγάνδα δεν τους αφήνει να ξέρουν, και συμπαρασύρουν μαζί τους και όσους -δυστυχώς είναι οι περισσότεροι της υφηλίου- είναι ανιστόρητοι.





Σήμερα που τόσος λόγος γίνεται για τους φίλους μας οικονομικούς μετανάστες τους Αλβανούς -άσχετα αν βρίσκονται εδώ νόμιμα ή παράνομα- καλό είναι να δούμε ποιοί κατοίκησαν στο
χώρο που βρίσκεται σήμερα η χώρα τους Αλβανία, τουλάχιστον η Νότια – από την προϊστορία μέχρι σήμερα.


Για να μάθουν και οι ίδιοι ό,τι δεν ξέρουν. Γιατί σίγουρα δεν ξέρουν ή δεν θέλουν να ξέρουν, ή η προπαγάνδα δεν τους αφήνει να ξέρουν, και συμπαρασύρουν μαζί τους και όσους -δυστυχώς είναι οι περισσότεροι της υφηλίου- είναι ανιστόρητοι.

Στην έκταση που σήμερα κατέχει η Αλβανία, υπήρχε η Αρχαία Ιλλυρία. Είχε πάρει το όνομά της από τον Έλληνα ήρωα της εποχής Ιλλυριό, που ήταν γιος του βασιλιά των Θηβών Κάδμου και της Αρμονίας( 1470 π.Χ.). Υπήκοοί του ήταν οι Εγχελείς. Ο Ιλλυριός είχε αδελφό τον Αδρία -εξ ου και Αδριατική- κι ήταν πρόγονος των Δασσαρητών. Γεγονός είναι ότι σήμερα πολλοί Αλβανοί έχουν το όνομα «Ιλλυριός» (Ιλίρ).

Πέραν αυτών πολλοί Αργείοι, Αρκάδες και άλλοι είχαν μεταναστεύσει προς το βορά. Σχετικά μια "Αρβανίτισσα" γράφει :
Αργότερα τους κατέλαβαν οι Μακεδόνες. Στα 1410 - 1220 π.Χ. συναντάμε εκεί τον Δαύνο, το Διομήδη, τον Ευρυμέδοντα, τον Αχιλλέα, το γιο του Νεοπτόλεμο, ώσπου φάνουμε στον Πύρρο (318 π.Χ).

Η Αλβανία ήταν στην Ασία

Η Αλβανία ήταν αλλού. Είναι αρχαιότατη χώρα, μόνο που βρισκόταν στην Υπερκαυκασία, κοντά στην Κασπία Θάλασσα, δίπλα στην Αρμενία και τη Γεωργία! Μέχρι που τους διέλυσαν οι Ρωμαίοι τον 1ον μ.Χ. αιώνα. Πρωτεύουσα ήταν η Καμπάχα, ερείπιά της υπάρχουν και σήμερα. Μετά την καταστροφή από τους Ρωμαίους πολλοί Αλβανοί έφυγαν από την Υπερκαυκασία και ήρθαν στη Ιλλυρία. Κοντά στα σημερινά Τίρανα δημιούργησαν το χωριό Αλβανό ή Αρβανο, στην περιοχή της σημερινής Κρόϊας. Το χωριό αυτό για πρώτη φορά αναφέρεται απο τον Πτολεμαίο το Γεωγράφο, ως "Αλβανόπολις", και τον 11ο αιώνα από τους βυζαντινούς. Έτσι ονομάστηκαν Αλβανοί ή Αρβανίτες. Και σιγά –σιγά άρχισαν να αυξάνονται, ενώ παράλληλα έφταναν εκεί κι άλλοι Ανατολίτες ή Σλαύοι. Αυτό, άλλωστε δείχνει και η Γλώσσα που μιλούν, ένα κράμα Αρμενικής, Ινδικής, Περσικής και Σλάβικης ( Διαβάστε εδώ. ) Που φυσικά επηρεάστηκε από την ιθαγενή γλώσσα των αρχαίων Ιλλυριών - αρχαιοελληνική. Ακόμη ήρθαν και διάφοροι Ευρωπαίοι, Ιταλοί και άλλοι, που πρόσθεσαν κι αυτοί την επίδρασή τους. Αλλωστε όλες οι Γλώσσες, μηδεμιάς εξαιρουμένης, έχουν πάρει λέξεις από διάφορους λαούς όπως και η δική μας.
Δεν πρέπει ακόμη να ξεχνάμε ότι ο Πέρσης - γιος του Περσέα- στα 1350 π.Χ. πήγε στην Περσία και ίδρυσε τον οίκο των Αχαιμενιδών. Ούτε ότι ο Ελληνας Ιταλός, είχε πάει στην Ιταλία.
Οι επιδράσεις στη Νέα Αλβανία ολοκληρώθηκαν την εποχή της Τουρκοκρατίας. Στο μεταξύ οι πάμπολοι Ελληνες έφευγαν στο νότο, λόγω των διωγμών.

Να ξεπεράσουμε τις γνωστές, σήμερα, ελληνικές πόλεις ( Άγιοι Σαράντα, Χειμάρα, Αργυρόκαστρο, Δυρράχιο, Σκόδρα κλπ. ) και να δούμε αυτές της αρχαιότητας :

*** Η Απολλωνία, σημαντική πόλη που ιδρύθηκε τον 6ο π.χ. αιώνα από Κερκυραίους και Κορινθίους.

**** Το Νυμφαίο, βρέθηκαν πλούσια αρχαιολογικά ευρήματα.

***** Η Επίδαμνος, το αρχαίο Δυρράχιο, που έκοβε και νομίσματα με τα γράμματα ΔΥΡ.

****** Η Φοινίκη που χτίστηκε το 230 π.χ., στην περιοχή των Αγίων Σαράντα, εκεί που βρίσκεται το σημερινό Φοινίκιο.

********* Η Χιμαίρα - η σημερινή Χειμάρα - και ακόμη η Βυλλιακή,το Θρόνιο, η Αμάντα, ο Ωριχος και άλλες.

Κατοικούσαν Ελληνικές φυλές

Παλαιοντολογικές έρευνες δείχνουν σήμερα ότι οι περιοχές γύρω από τον Γράμμο, τον Σμόλικα και το Βόρα, από το 2300 π.Χ. ήταν κατοικημένες και οι κάτοικοί τους αποτελούσαν τον κύριο όγκο των πρωτοελλήνων, Ιώνων, Αρκάδων, πρωτοαιολικών φύλλων.

Αλλά η σημερινή προπαγάνδα δεν αφήνει να φανεί ότι αυτοί που κατοίκησαν πρώτοι και δημιούργησαν τον πολιτισμό στην περιοχή ήταν οι Έλληνες. Και δεν χρειάζεται καν το πελώριο πολιτιστικό βάρος της Βεργίνας για ν' αποδείξει τα δικαιώματα των Ελλήνων. Αφού ο αρχαίος Ελληνισμός έφθανε τόσο ψηλά, πάνω από τα Σκόπια. Τον « ήλιο» της Βεργίνας βρήκαν κι εκεί οι Σκοπιανοί και τον λανσάρουν σα δικό τους έμβλημα.

Θα αναφέρουμε μόνο ακόμη ότι γύρω στα 1900, Τούρκοι, Αλβανοί, Βούλγαροι και Ρουμάνοι, σκοτώνονταν μεταξύ τους για τα κυριαρχικά δικαιώματα στο χώρο αυτό, τα οποία είχαν ανέκαθεν οι 'Έλληνες. Μετά από αυτά οι ξένοι, - οι φίλοι μας - έκαναν την περιοχή δωρεά στην τότε Σερβία, την Αλβανία και τη Βουλγαρία. Οι Ρουμάνοι έμειναν απ' έξω, παρά την προπαγάνδα τους.

Όμως όλες αυτές τις περιοχές τις ένωνε η αρχαία Εγνατία οδός που δημιουργήθηκε το 146 μ.Χ.

Ο Δάρδανος από την Αρκαδία

Αλλά και η Δαρδανία, πάνω από τα σημερινά Σκόπια και τις Ελληνικές πόλεις Μοναστήρι, Γευγελή, στην κοιλάδα μεταξύ Μόραβα και Αξιού, - οι Δάρδανοι, εντοπίζονται λίγο πριν τη ρωμαϊκή εποχή- είχε δημιουργηθεί από τους απογόνους του Δάρδανου, του γιου της Αρκάδος Ηλέκτρας και του Δία, που έφυγε από την Αρκαδία. Από κει λόγω κατακλυσμού πήγε στη Σαμοθράκη και μετά εγκαταστάθηκε σε περιοχή κοντά στην Τροία. Από αυτόν πήραν το όνομά τους τα Δαρδανέλια.

Ιστορικά διαπιστωμένη είναι η ύπαρξη Δαρδάνων στην Ανατολή (Περσία), που μετανάστευσαν στη Βαλκανική. Γι αυτό και στα Σκόπια συναντάμε το όνομα «Κύρος» ( Γκλιγκόρωφ).

Αρχαία Ελλάδα τα Σκόπια
Ακόμη όμως και αν αγνοήσουμε τα παραπάνω στοιχεία, υπάρχουν αρκετά άλλα, που αποδεικνύουν ότι η περιοχή των Σκοπίων ήταν Αρχαία Ελλάδα.

Το 324 π.Χ. Φίλιππος Β πολέμησε τους Δάρδανους και έκτισε την πόλη Ηράκλεια -ερείπια υπάρχουν και σήμερα- μετέπειτα Μοναστήρι, για να αντιμετωπίζει τις επιθέσεις τους. Κοντά στην πόλη Ηράκλεια ήταν τα χωριά Στύβηρα, Βρυχίδα, Αθακος, Βρυγιάς, Μελιττών. Το Μοναστήρι στο τέλος του 14ου αιώνα είχε 15.000 κατοίκους, τα δύο τρίτα ήταν 'Έλληνες. Αργότερα αυξήθηκαν και υπήρχαν πολλά Ελληνικά σχολεία, νοσοκομεία και μεγαλοπρεπείς ναοί. Πιο πάνω από το Μοναστήρι υπήρχαν οι κωμοπόλεις Δουρίοπος, Στόβοι, Αστυπος, Βαλαζώρα, κ.ά.

Τα Σκόπια αρχικά ονομάζονταν Σκούποι. Εκεί γεννήθηκε ο αυτοκράτωρ του Βυζαντίου Ιουστινιανός.

Δίπλα στους Σκούπους υπήρχαν η Ολυμπιακή και η Ναϊσός, πατρίδα του Μεγάλου Κωνσταντίνου ( 280 μ.Χ.).

Πιο παλιά εκεί που είναι σήμερα η πόλη της Αχρίδας, υπήρχε η αρχαία ελληνική Λιγκηστίς ή Λιχνίτης ή Λιχνιδός. Οι Λιγκηστές υποστήριζαν ότι είναι απόγονοι των Βακχιάδων της Κορίνθου.

'Ένας από τους βασιλιάδες της ήταν ο Αρραβαίος, η κόρη του οποίου Ευρυδίκη, παντρεύτηκε τον Αμύντα τον Γ', πατέρα τον Φιλίππου του Β' (πατέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου). Στην περιοχή βρέθηκαν ελληνικές αρχαιότητες και υπάρχουν ακόμη βυζαντινά μνημεία και εκκλησίες.

**** Στο Τρεμπένιστε κοντά στην Αχρίδα, η αρχαιολογική σκαπάνη αποκάλυψε βασιλικούς τάφους, που μέσα σε αυτούς ήταν χρυσά προσωπεία και άλλα έργα τέχνης του 6ου π.χ. αιώνα που φυλάσσονται στο Μουσείο της Σόφιας.

ΟΙ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ

Εκτός από τις μεμονωμένες μετακινήσεις διαφόρων οικογενειών από τις περιοχές της σημερινής Αλβανίας και των Σκοπίων στην νότια Ελλάδα, έγιναν και ομαδικές μετακινήσεις πολλών άλλων χριστιανικών οικογενειών Ελληνο-lλλυρικής καταγωγής { οι λεγόμενοι Αρβανίτες, οι οποίοι μιλούσαν την λεγόμενη αρβανίτικη διάλεκτο }.

Τους Αρβανίτες αυτούς είχαν φέρει στην Πελοπόννησο και την Αττικοβοιωτία, για να πυκνώσουν κάπως τον πληθυσμό της ρημαγμένης από τις επιδρομές χώρας, ο Μανουήλ Καντακουζηνός το 1350 , ο Νέριος Ατζαϊόλης το 1384 και ο Θεόδωρος Παλαιολόγος το 1405.

Γι αυτό και κατά καιρούς ακούμε ή και διαβάζουμε ότι ο Κολοκοτρώνης, ο Καραϊσκάκης, η Μπουμπουλίνα, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος και άλλοι αγωνιστές του 21, ήταν… Αλβανοί, όπως ισχυρίζεται η Αλβανική προπαγάνδα. Στην πραγματικότητα ήταν Ελληνες χριστιανοί που η οικογένειά τους μπορεί να προήρχετο από το χώρο της σημερινής Αλβανίας.

Αυτούς τους «Αρβανίτες» θέλησαν να εξολοθρεύσουν οι Τούρκοι όταν κατέλαβαν την Ελλάδα, γιατί ήταν πιο Ελληνες κι από τους παλιούς Ελληνες. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, εξ άλλου, ότι οι μουσουλμάνοι Αλβανοί αποτέλεσαν μέρος των Τουρκικών ορδών, που και αυτοί αποκαλούνταν Αρβανίτες.

Οσο για τον Εθνικό Ηρωα της Αλβανίας, τον Σκεντέρμπεη - που σημαίνει στρατηγός Αλέξανδρος - τον Γεώργιο Καστριώτη (1403 - 1468), που πολέμησε σκληρά και πάντα νικηφόρα τους Τούρκους, κι αυτός Ελληνας ήταν, και μάλιστα χριστιανός ορθόδοξος, γιος του Ιωάννη Καστριώτη που είχε συλληφθεί από τους Τούρκους και εξισλαμίσθηκε βίαια το 1443. Οι γιοι του Ιωάννη παραδόθηκαν στους Τούρκους κι έγιναν μέλη του Τουρκικού Στρατού. Αργότερα δολοφονήθηκαν πλην του μικρότερου Γεωργίου, ο οποίος ήταν αρρενωπός και ωραίος. Σ αυτόν έδειξε συμπάθεια ο Σουλτάνος και του ανέθεσε την αρχηγία σώματος 5.000 ανδρών, και τον ονόμασε Σκεντέρμπεη. Ομως ο Σκεντέρμπεης δεν ξέχασε την καταγωγή του και την πίστη του, και εστράφη κατά των Τούρκων. Τότε ιδρύθηκε και ο Σύνδεσμος του Αλβανικού Λαού, που οδήγησε στο Αλβανικό Κράτος. Ηταν μια Ελληνική δημιουργία.

Ο Γεώργιος Καστριώτης (Σκεντέρμπεης)

Από το γάμο του με την χριστιανή, κόρη του Αριανίτη, Ανδρονίκη Κομνηνή, ο Γεώργιος Καστριώτης, απόκτησε ένα γιο τον Ιωάννη Καστριώτη. Ομως ο Γεώργιος πέθανε από κακοήθη πυρετό ( 17-1-1486 ), αφήνοντας το γιο του και τη χήρα του υπό την προστασία της Βενετίας. Αυτό σήμανε και την υποδούλωση της Νέας Αλβανίας στους Τούρκους. Αργότερα ο Ιωάννης Καστριώτης γύρισε και πολέμησε στη Μάνη. Δείτε για Ελληνες Αρβανίτες, Τουρκαλβανούς, Τσάμηδες.

Ενώ οι Αλβανοί άρχισαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και στο στρατό της, και να μετέχουν στις εκστρατείες της στην Ευρώπη και στην Ασία, αλλά και σε όλες τις μάχες που έδινε.

Τώρα το περίεργο είναι πως οι αυθεντικοί Αλβανοί θεωρούν Εθνικό τους ήρωα τον Γεώργιο Καστριώτη. Για να δικαιολογήσουν τη δημιουργία του κράτους των;

Αυτή ήταν η παμπάλαια, μεγάλη Ελλάδα, που συνεχώς συρρικνώνεται , στο χώρο που πρωτογεννήθηκε, αλλά μεγαλώνει στη Διασπορά.

Οσο για την Αλβανία των Βαλκανίων, αυτή ήταν πάντα ένας κήπος που πήγαιναν πολλοί, και παράλληλα ένα πιάτο απ το οποίο ήθελαν να τρώνε μερικοί.

Αυτά για τους σημερινούς γείτονες Αλβανούς και φίλους οικονομικούς μετανάστες στη χώρα μας. Κι όταν μιλάμε για Αλβανούς, να ξέρουμε και για ποιους Αλβανούς μιλάμε. Τους Αλβανικής ιθαγένειας, ή τους Αλβανούς υπηκόους.

ΤΑΚΗΣ ΒΑΣ. ΚΟΥΤΟΥΖΗΣ
9 -11- 03

*** Το άρθρο αναδημοσιεύεται στην ιστοσελίδα http://geocities.com/xeimarra/mellada.htm , ύστερα από αίτημά της:

Από: "Θοδωρής Θοδωρής"
© ΤΡΟΙΖΗΝΙΑ- KOUTOUZIS NEWS Αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή www.koutouzis.gr .
Η ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΣ ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΝ

Κωνσταντίνου Χ. Κωνσταντινίδη: MAGNA GRAECIA - ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ
ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ
MAGNA GRAECIA! ΜΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ (του Υποστρατήγου ε. α K. Χ. Κωνσταντινίδη)“Τι κι’αν γκρεμίσαν τους ναούς, οι θεοί ζουν...» Και θα ζουν για πάντα στην Μεγάλη Ελλάδα γιατί είναι αθάνατοι. Δεν είναι τυχαίο ότι στην Ν. Ιταλία λένε ότι «κι’ εμείς Ελληνες είμαστε». Το διεπίστωσα στο πρόσφατο ταξίδι στα Ελληνόφωνα χωριά της Καλαβρίας και στην Σικελία. Ητο πράγματι απότιση φόρου τιμής στους ένδοξους προγόνους μας που έζησαν και μεγαλούργησαν σ’ αυτήν την όμορφη χώρα από τους προιστορικούς και ιδιαίτερα τους κλασσικούς χρόνους.

Επειδή όμως ο χώρο-χρόνος , δηλαδή το παρελθόν , στο παρόν και στο μέλλον, είναι ενιαίο θα περιορισθώ σε ορισμένες μόνον διαπιστώσεις. Διότι για να γράψω ολόκληρο το οδοιπορικό θα χρειαζόμουν τόμους. Ομως αυτό είναι έργο διδακτορικών διατριβών, που όμως δεν κάνουν για ευνοήτους λόγους τα πανεπιστήμια μας . Και ο νοών νοήτω!

1η Διαπίστωση : Η Αλλοίωση της Ιστορίας.
Σύμφωνα με την ‘επίσημη’ ιστορία πρώτη αποίκιση των Ελλήνων της Καλαβρίας αρχίζει τον 8ον π. Χ αι. με την ίδρυση το 757 π. Χ της Κύμης στον κόλπο της Νεαπόλεως(Napoli) και ακολουθεί το Ρήγιον(Regio) στην Καλαβρία και η Ζάγκλη (μετέπειτα Μεσσήνη) στην Σικελία την ίδια περίπου εποχή. Τ ο 753 π. Χ γίνεται εποικισμός της Ρώμης . Το 750 π.Χ εποικισμός από τους Ευβοείς της νήσου Πηθικούσaς(Ischia) Το 735 π. Χ ιδρύεται η Νάξος στην Σικελία.Το 734 π. Χ ιδρύονται οι Συρακούσες απο τους Κορινθίους. Το 729 π.Χ η Κατάνη, η Γέλα(690), η Ιμέρα (648), ο Σελινούς(628), ο Ακράγας (582), όλες στην Σικελία .Το 709 π.Χ ιδρύεται η Σύβαρις στην Καλαβρία.Το 663 π. Χ ο Ζάλευκος στους Λοκρούς της Καλαβρίας ήτο ο πρώτος νομοθέτης της Ευρώπης που έφτιασε γραπτούς νόμους.

Επισήμως αναφέρονται ορισμένες μόνον Ελληνικές πόλεις στην Ανατολική πλευρά της Καλαβρίας και Σικελίας. Η αλήθεια βέβαια είναι κάπως διαφορετική. Ο επικοικισμός της Ιταλικής χερσοννήσου άρχισε στους προιστορικούς χρόνους από τους Ετρούσκους και Τηρσηνούς (ή Τηρρηνούς) που ήσαν πανάρχαιοι Ελληνες. Το όνομα Ιταλία πήρε απο τον Ιταλό, υιό του Τηλεγόνου και της Πηνελόπης, ο οποίος έγινε ο πρώτος βασιλιάς της Ιταλίας(Οινοτρίας).Ακόμη και η Ρώμη ήτο Ελληνική αποικία, διότι οι Τηρρηνοί ήσαν πανάρχαιοι Ελληνες. Στην περιοχή (Stentinelo, Ognina, Plemirio, Malpensa, Cozzo Pantano και Thapsos ) που είναι στις Συρακούσες ανεκαλύφθησαν προιστορικοί Μυκηναικοί οικισμοί . Το Βάριον(Μπάρι) το Βρεντήσιον (Πρίντιζι), η Πάνορμος(Παλέρμο) ήσαν Ελληνικές πόλεις. Ούτε φυσικά αναφέρεται ότι στην Νότια Ιταλία ιδρύθησαν άνω των 100 Ελληνικών πόλεων. Οι Κορίνθιοι ίδρυσαν τις περισσότερες και παλαιότερες πόλεις και ακολουθούν οι Φωκαείς της Μ. Ασίας, Χαλκιδείς, Λάκωνες, Μεγαρείς, Κρήτες, Σάμιοι, Ρόδιοι κ.α. Οι Χαλκιδείς χάρισαν και το Λατινικό αλφάβητο στην Ιταλία. Εκεί οι Ελληνες έποικοι διεξήγαγον πολέμους κατά των ημιαγρίων εντοπίων. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η Ιταλική γλώσσα είναι ιδίωμα της Ελληνικής. Αντίθετα, θα ακούσετε το γνωστό «τροπάριο» ότι δήθεν πρώτοι οι Φοίνικες έκαναν αποικίες στην Μεσόγειο και ακολούθησαν οι Ελληνες, ενώ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετον.

Εδώ ο Γκαίτε «αναζητούσε την ψυχή της Ελλάδος» Εδώ κατά τον λόγιο Λώρενς «βρίσκονται οι ρίζες του Ευρωαπικού Πολιτισμού». Εδώ ήκμασαν οι ιστορικοί Τίμαιος και Διόδωρος ο Σικελιώτης. Εδώ ήτο η Μεγάλη Ελλάδα κατά τον Κικέρωνα, Πλίνιο και τον Στράβωνα κ.α. Εδώ βρίσκονται οι Κύκλωπες του Ομήρου και τ’ αχνάρια του Οδυσσέα στην περιπλάνηση του στον Ατλαντικό όταν πέρασε την Σκύλα και την Χάρυβδι.

Εδώ είναι και η Αίτνα που η Αθηνά έχωσε τον Γίγαντα Εγκέλαδο μετά την Γιγαντομαχία. Εδώ πέρασαν και ο Συμωνίδης ο Χίος, Βακχυλίδης, Πίνδαρος, η Σαπφώ και έπαιξε για πρώτη φορά την τραγωδία «Πέρσες» ο Αισχύλος. Εδώ στον Κρότωνα δίδαξε και ο Πυθαγόρας. Εδώ τέλος είναι και το τουριστικό ‘ελντοράντο’ της Ιταλίας. Με την ίδια ευκολία διέσχιζαν το Ιόνιο και την Μεσόγειο θάλασσα οι Ελληνες Αργοναύτες , όπως διασχίζουν με τα πολυτελή πλοία τους οι σύγχρονοι εφοπλιστές μας.

Τώρα οι εξουσιαστές μικραίνουν τον πήχυ για να μειώσουν την συντριπτική υπεροχή του Ελληνισμού στην περιοχή της Απουλίας , Καλαβρίας και Σικελίας. Ομως οι αόρατοι θεοί τους διαψεύδουν από τα έγκατα της γης και τα τρίσβαθα του πνεύματος.

Είναι ο πρώτος ανθρωπιστικός Πολιτισμός που άφησαν οι Ελληνες σαν παρακαταθήκη στον κόσμο. Πλείστα ιστορικά γεγονότα έχουν σήμερον αποσιωπηθεί ή διαστρεβλωθεί από τους δογματικούς ερευνητές και εξουσιαστές της εποχής μας.

2α Διαπίστωση : Το Εθνοκτόνο Σαράκι της Διχόνοιας
Το 510 π. Χ ο Κρότων καταστρέφει την πλούσια Σύβαρη από αντιζηλία. Το αιώνιο σαράκι της διχόνοιας της φυλής μας μεταφέρεται και στις αποικίες. Ομως η χαριστική βολή κατά της Ελλάδος-αλλά και των αποικιών- υπήρξε ο καταραμμένος Πελοποννησιακός Πόλεμος (415 π. Χ ) Αυτός μετεφέρθη απο τον αρχομανή ηγέτη της Αθηναικής Δημοκρατίας, Αλκιβιάδη στην Σικελία, με αποτέλεσμα τον εμφύλιο σπαραγμό των Ελληνικών πόλεων και την τελική τους πτώση στους Ρωμαίους.

Σπαρακτική είναι η θέα των λατομείων των Συρακουσών όπου εκλείσθησαν για να πεθάνουν απο πείνα , ασθένειες και κακουχίες άνω των 7.500 Αθηναίων οπλιτών. Ησαν τα υπολείμματα του Αθηναικού Εκστρατευτικού Σώματος εκ 15.000 στρατού και 200 πλοίων μετά την ήττα του από τους Συρακουσίους. Οι Ελληνες είχαν φθάσει στο κατώφλι δημιουργίας μιά τεράστιας αυτοκρατορίας σε όλη την Μεσόγειο και την ελάκτισαν όπως λακτίζει η κατσίκα την γεμάτη καρδάρα με το γάλα.

Η Σικελία είναι το καλύτερο σχολείο εθνικού φρονηματισμού που πρέπει να επισκεφθούν όλοι οι Ελληνες.

3η Διαπίστωση : Η Αναβίωση της Τυραννίδος.
Με ελάχιστες περιπτώσεις η αναβίωση της τυραννίδος έβλαψε τις Ελληνικές πόλεις. Αυτή υπήρξε αποτέλεσμα της διαμάχης Αθηνών–Σπάρτης, της εκστρατείας των Αθηναίων στις Συρακούσες και του κινδύνου εκ των Καρχηδονίων . Η τυραννίδα επεκτάθηκε απο τις Συρακούσες σε όλες σχεδόν τις Ελληνικές πόλεις. Ο τύραννος Διονύσιος ο Α! καταστρέφει ολοσχερώς την Νάξο, το μετέπειτα ιδρυθέν Ταυρομένιον.Είναι η πανέμορφη Ταορμίνα που κείται στους πρόποδες της Αίτνας με το φημισμένο αμφιθέατρο της . Κατασκευάσθη απο Χαλκιδείς και Ναξίους πρόσφυγες , για την διδασκαλία των τραγωδιών. Αργότερον οι Ρωμαίοι το μετέτρεψαν σε αρένα για μονομαχίες με τα άγρια θηρία.

4η Διαπίστωση : Γενοκτονία των Ελλήνων απο τους Βαρβάρους.
Μετά την παρακμή των Ελληνικών πόλεων-λόγω της εμφύλιας διαμάχης-κατεκτήθησαν διαδοχικά τον 3ον π. Χ αιώνα απο τους Καρχηδονίους. Μετά ήλθε ο Πύρρος, ο βασιλεύς της Ηπείρου, εις βοήθειαν τους για ένα σύντομο διάστημα, για να τον διαδεχθούν οι Ρωμαίοι. Τότε στις Συρακούσες ζούσαν αρκετοί φιλόσοφοι μεταξύ των οποίων και ο Αρχημίδης. Οι βάρβαροι Ρωμαίοι τον αποκεφάλισαν όταν απασχολημένος με την επίλυση ενός γεωμετρικού προβλήματος τους είπε: «το μη μου τους κύκλους τάραττε» Η Μεγάλη Ελλάδα δέχθηκε πολλούς επιδρομείς(Καρχηδόνιους , Βανδάλου και Σαρακηνούς κ.α) οι οποίοι ελεηλάτησαν και κατέστρεψαν την περιοχή. Από εδώ πέρασαν και αρκετοί κατακτητές( Ρωμαίοι, Βυζαντινοί , Ισπανοί , Γότθοι κ.α)Μαζί με τους κατακτητές οι κάτοικοι της Σικελίας αντιμετώπισαν κατά τον Μεσαίωνα καταστρεπτικούς σεισμούς, την μανία των εκρήξεων της Αίτνας και θανατηφόρες αρρώστεις, όπως η πανώλις. Το 1837 καταλαμβάνονται από τους Βουρβόνους . Το 1865 με την επανάσταση υπό τον Γαριβάλδη, γίνεται η ενοποίηση της Ιταλίας στην σημερινή της μορφή και οι Ελληνικές πόλεις ενσωματώνονται στο Ιταλικό κράτος. Στο διάστημα αυτό οι διάφοροι κατακτητές κάνουν συτηματική αφομοίωση και αλλαγή της γλώσσης και της εθνικής συνείδησης των κατοίκων της περιοχής. Η χειρότερη όμως αφομοίωση έγινε λόγω της αλλαγής της θρησκείας που επέβαλε δια πυρός και σιδήρου ο Ιουδαιοχριστιανισμός. Μετά τους Βυζαντινούς ο Πάπας επιβάλλει την κυριαρχία του στους Ορθοδόξους ως τότε εκχριστιανισθέντες Ελληνες. Ενεκα του σχίσματος οι Ελληνες χριστιανοί ορθόδοξοι ξεχνούν παντελώς τα αδέλφια τους στην Μεγάλη Ελλάδα οι οποίοι έχουν υποταχθεί στον Πάπα. Η ίδια εγκατάληψη συμβαίνει και με τους Ελληνες της Ανατολής που ασπάσθησαν τον Ισλαμισμό.

5η Διαπίστωση : Οι Ελληνες έδωσαν Πολιτισμό και Πολιτική.
Πολλοί κατακτητές πέρασαν από την περιοχή , αλλά μόνον οι Ελληνες άφησαν πραγματικό πολιτισμό, δηλαδή το Αστυ, την Δημοκρατία , το θέατρο, την ανεξιθρησκεία, την φιλοσοφία, τα γράμματα , την επιστήμη την τέχνη κ.α . Οι Ρωμαίοι έκαναν κακή αντιγραφή και τα έργα τους είναι γενικώς άκομψα. Οι Ρωμαικές αρένες είναι η σφραγίδα της βαρβαρότητος. Οι Ιουδαιοχριστιανοί άφησαν μόνον θεοκρατία και δογματισμό. Να σημειωθεί ότι όλοι σχεδόν οι αρχαίοι χριστιανικοί ναοί χτίσθησαν επάνω σε Ελληνικούς ναούς και με τα υλικά εκ της κατεδαφίσεως τούτων. Στον Ακράγαντα μέσα στο Ελληνικό «Ιερό των Ναών» έχουν φτιάξει προχριστιανικό νεκροταφείο, τον ναό της Ομόνοιας τον είχαν μεταβάλλει σε εκκλησία, ενώ τους Τελαμώνες εκ του ναού του Διός τους μετέφεραν οι Ισπανοί στο λιμάνι και τους κομμάτιασαν για να φτιάξουν τον λιμενοβραχίωνα του Ακράγαντα. Επίσης στις Συρακούσες μετέτρεψαν τον ναό της Αθηνάς σε μητροπολιτικό ναό προς τιμήν της ‘Αγίας’ Λουκίας. Εμπροσθεν του δημαρχείου του Παλέρμο υπάρχει πλατεία που έχει στο κέντρο της συντριβάνι με πανέμορφα γυμνά γλυπτά. Επειδή σκανδάλιζαν τις καλόγριες στον απέναντι ξενώνα την ονόμασαν «πλατεία της ντροπής» Πάντως οι Ιταλοί –εν αντιθέσει με εμάς- ξέρουν να προβάλλουν τον τουρισμό τους και την πολιτιστική τους κληρονομιά. Ας διδαχθούν και ας τους μιμηθούν και οι δικοί μας .

6η Διαπίστωση : Η Επιβίωση της Ελληνικής Γλώσσης.
Υπάρχουν Ελληνόφωνα χωριά της Καλαβρίας στην ορεινή περιοχή του Ασπρομόντε. Τα περισσότερα όμως έχουν εγκαταλειφθεί , με εξαίρεση μερικούς ηλικιωμένους που επιμένουν Ελληνικά (Γρεκάνικα). Επίσης υπάρχουν και Ελληνόφωνα χωριά στο Σαλέντο, στην χερσόννησο του Τάραντα. Εμείς επισκεφθήκαμε την Καλημέρα και την Σπερματία . Οι ηλικιωμένοι ομιλούν ακόμη το Ελληνικό ιδιώμα ‘Griko’, όχι όμως και τα παιδιά τους . Τα τελευταία χρόνια γίνονται προσπάθειες με τις Συνεργατικές οργανώσεις να αναβιώσουν την προγονική τους γλώσσα . Τα καλοκαίρια λαμβάνουν χώρα πολιτιστικές εκδηλώσεις Λόγου , Ασματος και Ποιήσεως στην τοπική διάλεκτο (Γρεκάνικα). Μερικά απο τα χωριά αυτά είναι αδελφοποιημένα με Ελληνικές πόλεις και έχουν πολιτιστικές ανταλλαγές. Παντελής είναι η απουσία του ΥΠΕΘΟ και ΥΠΠΟ .Απροθυμία δείχνει και το Ιταλικό κράτος να ενισχύσει με Ελληνες δασκάλους την περιοχή. Ω! Μα τον Δία μην πάει ο νους σας σε αλυτρωτικές ενέργειες και κατακτήσεις.Αυτά είναι γελοία. Απλώς να ισχυροποιήσουμε τις γέφυρες φιλίας και συνεργασίας των δύο λαών μας Και βέβαια απουσιάζει η δράση των Πολιτιστικών Συλλόγων και των Ελλήνων χορηγών για την δημιουργία κάποιου Ιδρύματος προς διατήρησιν της Ελληνικής Γλώσσης . Είναι εξοργιστικόν οι πλούσιοι Έλληνες να δωρίζουν τεράστια ποσά στην Ιουδαιοχριστιανική Εκκλησία και να αγνοούν παντελώς ένα τόσο ωραίο κομμάτι του Ελληνισμού που παρά τον χρόνον και τις αντιξοότητες επιμένει να κρατήσει ζωντανή την πολιτιστική του ταυτότητα.Είναι οι τελευταίες αναλαμπές της φλόγας που τρεμοσβύνει. Χωρίς κάποια πρωτοβουλία εκ μέρους κάποιου φορέως σε λίγο η τοπική λαλιά θα έχει χαθεί. Κρίμα!

7η Διαπίστωση : Η Ιταλική Ανάπτυξη.
Υπάρχει χάσμα μεταξύ του Ιταλικού Βορά και του Νότου, σε βαθμό που στην Αμερική έχει δημιουργηθεί αυτονομιστικό κίνημα διαχωρισμού του Νότου. Ωστόσο το Ιταλικό κράτος έχει κάνει μεγάλες προόδους στα έργα υποδομής. Ιδιαίτερα ανεπτυγμένη είναι η αγροτική οικονομία . Εκεί πρέπει να πάνε για να ιδούν: οι πολιτικοί μας το σύστημα αποκέντρωσης της Ιταλικής Διοικήσεως, οι δήμαρχοι μας τι θα πει καθαριότητα, καλαισθησία, τάξη και νοικοκύρεμα, οι αξιωματούχοι του ΥΠΕΧΩΔΕ τα τεχνικά έργα και οι γεωπόνοι και αγρότες να διδαχθούν τον τρόπο επιστημονικής καλλιέργειας . Τέλος ας κάνει και μιά βόλτα και η κ. Φάνη-Πετραλιά. Η Ιταλία μπορεί ακόμη και χωρίς σταθερές κυβερνήσεις να προοδεύει χάρις στο αποκεντρωμένο διοικητικό της σύστημα. Τα έργα του Μουσολίνι διακρίνονται από την ογκώδη μορφή τους και το φασιστικό ιμπέριο. Βέβαια υπάρχει και ο Μπερλουσκονισμός, που σημαίνει: «οι πλούσιοι πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι». Ομως ο φτωχός Νότος κατά παράδοσιν ψηφίζει σοσιαλιστικά. Πάντως ο Ιταλικός λαός είναι ένας απο τους ο πιό πολιτισμένους λαούς στον κόσμο.

8η Διαπίστωση : Η Ιταλική Μαφία.
Ναι υπάρχει και η Μαφία (Σικελική Κόζα Νόστρα και Ναπολιτάνικη Καμόρα). Εχει τις ρίζες της στο απώτατο παρελθόν και ζει και βασιλεύει ως σήμερον. Είναι η μετεξέλιξη των παλαιών τοπικών δεσμών αυτοάμυνας και αυτοπροστασίας των Σικελών από τους κατακτητάς και την κρατική βία του παρελθόντος που δεν διαλύθηκαν με την ανακήρυξη του Ιταλικού κράτους το 1848 , ούτε ενσωματώθηκαν στην κοινωνία. Αυτή έχει τους δικούς της άγραφους νόμους. Εχει και την διαπλοκή με την πολιτική εξουσία και την ‘ομερτά’ για να κρατάει τα στόματα κλειστά. Ομως η αποκάλυψη του Μαφιόζου Μπουσέτα προ τριετίας επέφερε σοβαρό πλήγμα κατά της Μαφίας με την σύλληψη των νονών Ριίνα και πρόσφατα του Πρεζεντσιάνο.

Επίλογος
Μπαίνοντας στην Πάτρα στο ωραίο και ευρύχωρο πλοίο μας για το Μπάρι, ζήσαμε για λίγες ημέρες ένα ευχάριστο όνειρο μέσα σε έναν φανταστικό μύθο που χάρις στην προσπάθεια του έμπειρου οδηγού μας και του κατηρτισμένου ξεναγού μας έγινε πραγματικότης. Αθήνα-Πάτρα-Μπάρι-Τάρας-Μεταπόντιον-Ηράκλεια-Σύβαρις-Ρήγιον-Μεσσήνη-Κεφαλού-Παλέρμο-Ακράγας-Κατάνη-Συρακούσες-Ωρτυγία-Νάξος-Ταυρομένιον-Αίτνα μετά από μιά αίσια και ευχάριστη επιστροφή είναι ένα μεγάλο επίτευγμα.

Οσο θα γίνεται αυτό το ταξίδι δεν θα πεθάνουν οι ένδοξοι πρόγονοι μας και θα συνεχίζεται η μακραίωνη ιστορία μας. Ο τουρισμός είναι η καλύτερη ψυχαγωγία , διδασκαλία και αλληλογνωριμία των ανθρώπων με τους τόπους και την ιστορία. Το ξάπλωμα της ζωής στο χώρο-χρόνο σε ποικίλες διαστάσεις. Ομως, όπως όλα τα ταξίδια έχουν τέλος έτσι και το δικό μας τελειώνει εδώ. Να είσθε καλά.

www.kn-megalexandros.gr


Πηγή
http://oladeka.blogspot.com/2011/05/blog-post_7404.html