Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010

Οι ταινίες της εβδομάδας 2 Ιουλίου 2010

THE REBOUND

Αμερικάνικη ταινία με "μότο" , σύμφωνα με το δελτίο τύπου ότι"η καλύτερη στιγμή ενός χωρισμού είναι η σχέση που έρχεται!"Σε σκηνοθεσία Μπαρτ Φρόιντλιχ και ηθποποιούς τους Κάθριν Ζέτα Τζόουνς, Τζάστιν Μπάρθα, Τζον Σνάιντερ.

Υπόθεση: Η Σάντι (Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς) είναι μια όμορφη, σέξι μητέρα δύο παιδιών που μόλις έκλεισε τα 40. Όταν μια μέρα ανακαλύπτει ότι ο σύζυγός της την απατά, μετακομίζει με τα παιδιά της στη Νέα Υόρκη για να βρει δουλειά και να κάνει μια νέα αρχή. Εκεί, συναντά τον Άραμ Φίνκελσταϊν (Τζάστιν Μπάρθα), ένα ρομαντικό 24χρονο αγόρι που δουλεύει στην καφετέρια κάτω από το σπίτι της και προσπαθεί να ξεπεράσει τον πρόσφατο χωρισμό του. Όταν η Σάντι βρίσκει δουλειά, προτείνει στον Άραμ να της κρατάει τα παιδιά τις ώρες που θα λείπει κι εκείνος σταδιακά γίνεται σα μέλος της οικογένειας. Κι ενώ υπάρχουν δεκάδες λόγοι που θα μπορούσαν να τους κρατήσουν μακριά, τελικά ερωτεύονται. Οι φίλοι και οι συγγενείς τους αντιδρούν, και τότε θα πρέπει να αποφασίσουν αν αυτό που βρήκαν ο ένας στον άλλο είναι κάτι παροδικό ή αν θα μπορούσε να κρατήσει για πάντα.

Να τι λέει ο σκηνοθέτης ,Μπαρτ Φρόιντλιχ, για την τελευταία του ταινία:

«Σε αντίθεση με τις προηγούμενες ταινίες μου, ήθελα να πειραματιστώ με ένα πιο παραδοσιακό κεντρικό ήρωα. Ξεκίνησα με το χαρακτήρα του Άραμ: στην αρχή η ιστορία αφορούσε ένα νεαρό άντρα που τον εγκαταλείπει η Γαλλίδα γυναίκα του, σύντομα όμως εξελίχθηκε στις παράλληλες ιστορίες ανάμεσα στον Άραμ και την Σάντι». Εμπνευσμένος από σκηνοθέτες όπως ο Γούντι Άλεν και από ταινίες όπως "Ο Πρωτάρης", ο Φρόιντλιχ παραδέχεται ότι το έργο του αποτελεί μια επιβεβαίωση για το πόσο σημαντικές είναι οι σχέσεις στη ζωή. «Όσο κι αν έχεις πληγωθεί, όσο κι αν πιστεύεις ότι δεν υπάρχει κανένα μέλλον για σένα, στην πραγματικότητα υπάρχει, απλά πρέπει να αφεθείς για να σου συμβεί. Η ηλικιακή διαφορά ανάμεσα στους ήρωες είναι ένα δευτερεύον θέμα. Κατά βάση πρόκειται για την ιστορία δύο πληγωμένων ανθρώπων που προσπαθούν να συνδεθούν μεταξύ τους, μέσα από μία κωμική σκοπιά».

Εκτός όμως από μία τυπική ερωτική ιστορία, το έργο παρουσιάζει και τις διαφορετικές φιλοσοφίες ζωής δύο ανθρώπων. «Δεν αναφέρεται απλά στη δυνατότητα μιας δεύτερης ευκαιρίας αλλά κυρίως στο πώς θα μπορέσεις να παραμείνεις ο εαυτός σου και να συνεχίσεις να εμπιστεύεσαι τον κόσμο» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Ο Άραμ είναι αισιόδοξος και ρομαντικός, πιστεύει στις μικρές στιγμές της ζωής. Δεν τον ενδιαφέρει να βρει καινούρια δουλειά ή να πάρει προαγωγή, αυτό που τον απασχολεί είναι η καθημερινή επικοινωνία με τους ανθρώπους γύρω του». Μάλιστα το χιούμορ σε πολλά σημεία του έργου προκύπτει από την προσπάθεια του Άντι να διατηρήσει την αισιοδοξία του ενώ η πραγματικότητα μοιάζει να συνωμοτεί εναντίον του.

Η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς ήταν μία από τις πρώτες επιλογές του Μπαρτ Φρόιντλιχ, και η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός, παρότι ισχυρίζεται ότι δε μπορεί καν να πει ένα ολοκληρωμένο ανέκδοτο, έψαχνε την ευκαιρία να αναμετρηθεί με την κωμωδία. «Το φιλμ "The Rebound" είχε όλα τα στοιχεία που έψαχνα σε μία κωμωδία» λέει η Ζέτα-Τζόουνς. «Τα διαζύγια, οι χωρισμοί και όλα τα συναισθήματα που προκύπτουν μέσα από αυτά δεν αφορούν μόνο τις γυναίκες. Μου άρεσε το γεγονός ότι η ταινία τα συνέδεε και με τους άντρες. Επίσης μου άρεσε η τοποθέτηση του έργου απέναντι στις σχέσεις. Μετά από ένα χωρισμό πιστεύεις ότι δεν υπάρχει πια καμία ελπίδα, ενώ στην πραγματικότητα υπάρχει». Ο ρόλος της Σάντι είναι πολύ διαφορετικός από οτιδήποτε άλλο έχει δοκιμάσει η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς στην καριέρα της: «Στην αρχή του έργου η Σάντι ζει τη ζωή του άντρα της, όμως στο τέλος γίνεται και πάλι η γυναίκα που ήταν προτού τον γνωρίσει. Ήθελα να δείξω αυτήν την πορεία, το πώς ξανανιώνει σε μία στιγμή της ζωής της όπου πιστεύει ότι δε μπορεί να είναι πια ελκυστική ή σέξι, ότι δε μπορεί πια να περάσει καλά. Στο τέλος ξαναβρίσκει τη νεότητα που κρύβεται μέσα της και ανακαλύπτει τη χαρά της ζωής».




TWILIGHT SAGA-ΕΚΛΕΙΨΗ

Αμερικάνικη ταινία επιστημονικής φαντασίας με βρυκόλακες και λυκάνθρωπους σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Σλέιντ με τους Ρόμπερτ Πάτινσον, Κρίστεν Στιούαρτ, Τέιλορ Λότνερ.Πρόκειται για το σκηνοθέτη των ταινιών "Hard Candy" και "30 Days of Night", ενώ το budget της αυτής της ταινίας υπολογίζεται στα 95 $ εκατομμύρια.

Υπόθεση: Στο “Eclipse”, η Μπέλα βρίσκεται περικυκλωμένη από τον κίνδυνο μετά από μια σειρά μυστηριωδών φόνων στο Σιάτλ και ενώ μια μοχθηρή βρυκόλακας συνεχίζει την αναζήτησή της για εκδίκηση. Στο μεταξύ, αναγκάζεται να επιλέξει ανάμεσα στον έρωτά της για τον Έντουαρντ και τη φιλία της με τον Τζέικομπ, γνωρίζοντας πως η απόφασή της μπορεί να πυροδοτήσει την αιώνια διαμάχη ανάμεσα σε βρυκόλακες και λυκάνθρωπους.


Η συγγραφέας του έργου , Στέφανι Μέγερ γεννήθηκε το 1973 στο Κονέκτικατ και αποφοίτησε από το Brigham Young University με πτυχίο στην Αγγλική Φιλολογία. Ήταν νοικοκυρά και μητέρα τριών γιων, μέχρι που το 2003 είδε ένα έντονο όνειρο για μια ομάδα χαρακτήρων, το οποίο δεν μπορούσε να βγάλει από το μυαλό της. Επινόησε την πλοκή κατά τη διάρκεια της μέρας και άρχισε να γράφει στον υπολογιστή της αργά το βράδυ, όπου είχε ησυχία στο σπίτι. Τρεις μήνες αργότερα, η Μέγερ είχε τελειώσει το πρώτo της μυθιστόρημα με τίτλο "Λυκόφως".

Ο εκδοτικός οίκος Brown Books for Young Readers έδωσε μια εξαψήφια προσφορά στην Μέγερ για τρία βιβλία. Μέσα σε λίγες εβδομάδες από την κυκλοφορία του, το "Λυκόφως" εμφανίστηκε στο νούμερο 5 της λίστας best seller των New York Times. Το πολυαναμένομενο sequel, με τίτλο "Νέα Σελήνη", κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 2006 και βρέθηκε για 31 εβδομάδες στο νούμερο 1 της λίστας best seller των New York Times. Το τρίτο βιβλίο της σειράς, με τίτλο "Eclipse", κυκλοφόρησε στις 7 Αυγούστου 2007 και πούλησε 150.000 αντίτυπα την πρώτη κιόλας μέρα που βρέθηκε στα ράφια των βιβλιοπωλείων, εκτοπίζοντας τον 7ο Χάρυ Πότερ, ο οποίος είχε κυκλοφορήσει μόλις τρεις εβδομάδες πριν. Βρέθηκε στο νούμερο 1 σε πολλές λίστες best seller, ανάμεσά τους των USA Today και The Wall Street Journal, ενώ κατέκτησε επίσης την κορυφή σε Γερμανία, Ισπανία και Αργεντινή.




CHARADE-ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

Αξεπέραστη κλασσική ταινία σε επανέκδοση της κόποιας του 1963 σε σκηνοθεσία Στάνλεϊ Ντόνεν με τους Κάρι Γκραντ, Όντρεϊ Χέμπορν, Γουόλτερ Ματάου, Τζέιμς Κόμπερν
Μιά κομεντί περιπέτειας και μυστηρίου με ατάκες που έμειναν στην ιστορία συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο περιπέτεια , ρομάντζο και κωμωδία. Με σαφείς Χιτσκοκικές επιρροές και εκπλήξεις αλλά και μ ένα υπέροχο πρωταγωνιστικό δίδυμο

Υπόθεση: Charade σημαίνει αίνιγμα και αυτό καλείται να λύσει η all time classic Aundrey Hepburn, μία γυναίκα στο Παρίσι, που μαθαίνει με τον πιο απροσδόκητο τρόπο ότι πέθανε ο πάμπλουτος άντρας της. Ανάμεσα στα πολλά μυστικά που είχε, ανακαλύπτει ότι μια σειρά κακοποιών τον ψάχνει κι άθελα της βρίσκεται μπροστά σε έναν κυκεώνα από γεγονότα που αν και ασύνδετα μεταξύ τους αρχικά, την οδηγούν στη λύση του μυστηρίου, με τη βοήθεια του έρωτα.




L' ATALANTE - ΑΤΑΛΑΝΤΗ

Επανέκδοση της κόπιας του 1934 η ταινία κατατάσεται στις 10 καλύτερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου.Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Ζαν Βιγκό.Πρόκειται για ένα σκηνοθέτη που πέθανε σε ηλικία 29 ετών, που γύρισε μόνο 4 ταινίες εκ των οποίων μία μόνο κανονικής διάρκειας , η Αταλάντη.Υπόθεση: Η «Αταλάντη» είναι μία φορτηγίδα από αυτές που μέχρι και σήμερα διασχίζουν τους ποταμούς και τα κανάλια της κεντρικής Ευρώπης, μεταφέροντας αγαθά από πόλη σε πόλη. Καπετάνιος είναι ο νεαρός Jean, με πλήρωμα τον πολύπειρο και πολυταξιδεμένο λοστρόμο, και τον μικρό μαθητευόμενο του καραβιού.Τα πράγματα αλλάζουν όταν ο καπετάνιος παντρεύεται μια κοπέλα που ζεί σε χωριό και την φέρνει να συγκατοικήσει και να ταξιδεύει μαζί τους στο καράβι. «Πάντα ήταν διαφορετική. Ποτέ δεν θα έπαιρνε ένα παιδί απ' εδώ», λένε οι κακές γλώσσες του χωριού. Η αλήθεια είναι ότι η κοπέλα πάντα ονειρευόταν να γνωρίσει τον κόσμο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν αγαπούσε τον Jean και ότι δεν ήταν εργατική και προκομμένη. Η μεγάλη αγάπη από τη μια, και η ανάγκη να γνωρίσει τον κόσμο από την άλλη, φέρνουν τη ζήλια, τον εγωισμό, την απερισκεψία.
Χωρισμός και επανένωση θα ακολουθήσει με την συμβολή του πολυμήχανου λοστρόμου.
Το έργο αυτό ήταν και το κύκνειο άσμα του Vigo. Ασχολούμενος με τα γυρίσματα έπεσε
στο ποτάμι και η υγεία του επιδεινώθηκε. Πέθανε όταν η ταινία άρχισε να παίζεται.
Παίζουν οι Μισέλ Σιμόν, Ντίτα Παρλό, Ζαν Νταστ, Ζιλ Μαργκαρίτις, Λουίς Λεφέβρ, Μορίς Ζιλ, Ραφαέλ Ντιλιζάν

Χρονικά και ιστορικά η ταινία επηρεάζεται απο το κραχ του 1929 που όξυνε τις κοινωνικές-ταξικές αντιθέσεις χαρακτηρίζοντας έτσι την κοινωνία του 1930 στη Γαλλία και επηρεάζοντας άμεσα την κύρια δημιουργική περίοδο του Jean Vigo.

Ένα άλλο κυρίαρχο στοιχείο της πολιτικής πραγματικότητας ήταν η άνοδος του φασισμού
που σαν αντιστάθμισμα προκάλεσε τη δημιουργία του Λαϊκού Μετώπου (1935-1937) και την έντονη ενασχόληση της γαλλικής διανόησης με το ζήτημα. Ακολούθησε η απογοήτευση από την αποτυχία του Λαϊκού Μετώπου και την επικράτηση του φασισμού σε ολόκληρη την Ευρώπη.





Η ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ - THE FRONT PAGE

Αμερικανική ταινία ,μιά ξεξαρδιστική κωμωδία , παραγωγής του 1974 σε σκηνοθεσία του βραβευμένου με Όσκαρ, Μπίλι Γουάιλντερ με τους Τζακ Λέμον, Γουόλτερ Ματάου, Σούζαν Σάραντον


Η ταινία χρονικά αναφέρεται στο 1929. O σκληρός εκδότης της Chicago Examiner, Walter Burns (Waleter Matthau) και ο κορυφαίος δημοσιογράφος της εφημερίδας Hildy Jonson ( Jack Lemmon) είναι σίγουροι πως μπορούν να καλύψουν οποιοδήποτε θέμα. Αλλά ο δεύτερος αποφασίζει να παντρευτεί τη νεαρή χήρα Peggy (Susan Sarandon) και ν' αφήσει την εφημερίδα προς απογοήτευση του εκδότη του. Την ημέρα που ο Hildy κερνάει τα αποχαιρετιστήρια ποτά στους συναδέλφους του, ενόσω περιμένουν την επερχόμενη εκτέλεση του δολοφόνου αστυνομικών Earl Williams, ο Williams δραπετεύει και το ένστικτο του Hildy τον ωθεί στο να βγάλει το πρώτος το λαβράκι. Εντωμεταξύ η Peggy περιμένει να παντρευτεί...



Πηγή
http://culture.ana-mpa.gr/view5.php?id=9650