Ο μαθητής ζητά
να μάθει γιατί τα μέτρα κατά της ύφεσης, που αναφέρονται στο βιβλίο των
Αρχών Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ δεν εφαρμόζονται στην πραγματικότητα
Γράμμα έστειλε στον υπουργό Οικονομικών ένας 17χρονος μαθητής Γ' Λυκείου
από τα Χανιά, με το οποίο ζητά να μάθει γιατί τα μέτρα για την
αντιμετώπιση της ύφεσης, που αναφέρονται στο βιβλίο των Αρχών
Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ, στο οποίο θα εξεταστεί πανελλαδικά, δεν
εφαρμόζονται στην πραγματικότητα.
Σύμφωνα με τον μαθητή Αλέξανδρο, στην εξεταστέα ύλη του μαθήματος Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ αναφέρεται ότι «αν
η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και η ανεργία είναι αυξημένη, τότε ο
προϋπολογισμός πρέπει να είναι ελλειμματικός γιατί η διαρροή δαπάνης που
γίνεται με την επιβολή του φόρου και που τείνει να μειώσει το εθνικό
εισόδημα πρέπει να αντισταθμιστεί με τη δημιουργία μεγαλύτερης δαπάνης
από το κράτος μέσω των δημοσίων δαπανών, ώστε το εισόδημα να αυξηθεί και
να αποφευχθεί όσο γίνεται η ύφεση».
Απευθυνόμενος στον Γιάννη Στουρνάρα ο μαθητής ρωτά: «Τι
κάνετε κύριε υπουργέ; Το ακριβώς αντίθετο. Αυξάνετε τη φορολογία στις
ασθενείς οικονομικά και κοινωνικά τάξεις, το εισόδημα ολοένα και
περισσότερο μειώνεται, χωρίς αυτά να έχουν ουσιαστικά αποτελέσματα,
εκτός από το να βυθιζόμαστε περισσότερο στην ύφεση».
«Καταστρέφετε τα όνειρα των νέων (όπως και τα δικά μου στην
παρούσα φάση), εξαναγκάζοντάς τους να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό για
ένα καλύτερο μέλλον», υπογραμμμίζει ο Αλέξανδρος.
Και τελειώνει το γράμμα του ρωτώντας τον υπουργό: «Αν
μπει ερώτηση στις πανελλήνιες για το τι πολιτική εφαρμόζουμε σε
περιόδους ύφεσης, εγώ τι να γράψω ότι είναι το σωστό; Πρέπει να έχουμε
πλεονασματικό προϋπολογισμό με αύξηση φόρων και μείωση δαπανών, όπως
επιδιώκετε εσείς ή ελλειμματικό, δηλαδή αυτό που εννοεί το βιβλίο ότι
πρέπει να αυξηθούν οι δαπάνες και το εισόδημα για να βγούμε από την
ύφεση;».