Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα ο αρχιτέκτονας Θανάσης Παπαθεοδώρου είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει το όραμά του «DIELPIS FORMULA 1» με την αρωγή του Δήμου Δραπετσώνας αλλά και της ΕΛΠΑ.
H εκδήλωση έλαβε χώρα σε πλοίο της Minoan Lines, το Knossos Palace το οποίο ήταν δεμένο στο μώλο του λιμανιού τον οποίο ο κ. Παπαθεοδώρου βλέπει σα σκηνικό της πίστας. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ειπώθηκαν πολλά, μερικά εκ των οποίων δεν άπτονται του θέματος.
Ο αρχιτέκτων Θανάσης Παπαθεοδώρου ξεκίνησε την ομιλία του δηλώνοντας «λάτρης της ταχύτητας και φανατικός οπαδός της F1».
Σε συζήτηση που είχαμε κατ’ ιδίαν μαζί του μας είπε ότι ψάχνοντας τον πολεοδομικό ιστό Αθηνών και περιχώρων θεωρεί ότι η περιοχή του λιμανιού είναι ο μόνος χώρος που προσφέρεται για μια τέτοια δράση: «Εδώ μπορεί να γίνει χωρίς να ενοχληθεί σοβαρά η περιοχή».
Ο σχεδιαστής ορμαματίζεται την διαδρομή να περνάει από κει που βρίσκονταν κάποτε το εργοστάσιο λιπασμάτων, η ΑΓΕΤ Ηρακλής να συνεχίζει στην οδό Γεωργίου Παπανδρέου ενώ το κεντρικό κτίριο των πιτ θα έχει σχήμα καραβιού. Στα σχέδια περιλαμβάνονται 110 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα πρασίνου, μαρίνα, μουσείο και ξενοδοχείο 5 αστέρων για την εξυπηρέτηση των αγωνιζόμενων.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας, κ. Λουκάς Τζανής ανέφερε τα προβλήματα της υποβαθμισμένης αυτής περιοχής με τα ναυπηγεία, τον κεντρικό αγωγό λυμάτων την κεντρική Ιχθυόσκαλα τον ΟΛΠ, την ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ.
Σε σχετική μας ερώτηση ξεκαθάρισε ότι υιοθέτησε τη συγκεκριμένη πρόταση ανάμεσα σε άλλες πέντε που έχει γιατί θεωρεί ότι είναι άρτια, θα αναβαθμίσει την περιοχή του και θα δώσει δυνατότητα σε πολλούς ντόπιους κατοίκους να εργαστούν: « Από το έργο αυτό θα δημιουργηθούν 3500 θέσεις εργασίας για την πλήρωση των οποίων θα δοθεί προτεραιότητα στα μέλη της τοπικής κοινωνίας» είπε ο κ. Τζανής.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ, κ. Βασίλης Δεσποτόπουλος που εκπροσωπεί και τη χώρα μας στο παγκόσμιο συμβούλιο της FIA θύμισε ότι η Ελλάδα δυο φορές είχε την ευκαιρία να εξασφαλίσει αγώνα F1, το 2005 και το 2008, αλλά αυτή χάθηκε γιατί δεν υπήρξε κεντρική πολιτική βούληση.
Ξεκαθάρισε ότι αγκαλιάζει τη συγκεκριμένη πρόταση και η παρουσία του εκεί δείχνει την πρόθεσή του να προσφέρει με την εμπειρία και τις γνώσεις του στα φιλόδοξα και μεγαλόπνοα σχέδια των οργανωτών: «Ο Έκλεστον είναι θαυμαστής της Ελλάδος, αγαπά τη χώρα μας και την επισκέπτεται συχνά» θύμισε ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ αναφερόμενος στο διευθύνων σύμβουλο της F1 και καθ’ ύλην αρμόδιο για το πρόγραμμα αγώνων που καταρτίζεται κάθε χρόνο.
Αν περιμένετε να διαβάσετε σ’ αυτό το ρεπορτάζ κάποιες ουσιαστικές ενέργειες που εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα αυτής της πρότασης, φευ καθότι ή δεν έχουν γίνει ακόμη ή δεν δημοσιοποιήθηκαν σ’ αυτή τη φάση.
Τέλος αν έχει κάποια σημασία για σας η προσωπική μας άποψη θα την εκφράσουμε όταν έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα. Ως τότε θα παρακολουθούμε το θέμα στενά με θετική διάθεση και ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Η διαδρομή μέσα στο λιμάνι του Πειραιά όπως την οραματίζεται ο αρχιτέκτων κ. Θανάσης Παπαθεοδώρου.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν αστείο το όλο θέμα, όμως σας διαβεβαιώνω ότι τα πράγματα είναι σοβαρά. Η Ελλάδα έχει προχωρήσει περισσότερο από ποτέ στην ιστορία της, με σωστά βήματα προς την ανάληψη GP.
Εν αρχή ην ο αρχιτέκτονας, Θανάσης Παπαθεοδώρου που έχει συλλάβει την ιδέα διοργάνωσης αγώνα στο λιμάνι της Δραπετσώνας και διαμόρφωσε και τη σχετική πρόταση.
Ο κ. Παπαθεοδώρου έχει δίπλα του αντάξιους συμπαραστάτες. Όπως ο δήμαρχος της Δραπετσώντας κ. Λουκάς Τζαννής αλλά και ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ κ. Βασίλης Δεσποτόπουλος.
Ο τελευταίος ως καθ’ ύλην αρμόδιος επέδωσε την προηγούμενη βδομάδα στο Νέο Δελχί την ελληνική πρόταση του Δήμου Δραπετσώνας στον διευθύνοντα σύμβουλο της F1, Μπέρνι Έκλεστον. Νωρίτερα την είχε στείλει στον πρόεδρο της FIA, Ζαν Τοντ o οποίος ανταποκρινόμενος θετικά παρότρυνε τους εμπλεκόμενους να συνεχίσουν την προσπάθεια.
Αυτή τη στιγμή η πρόταση βρίσκεται από την πλευρά της FIA στο επίπεδο της τεχνικής αξιολόγησης, ενώ ο Μπέρνι Έκλεστον ζήτησε να οριστεί ραντεβού όπου θα συζητηθούν οι λεπτομέρειες του σχεδίου.
Έχοντας στα χέρια μου την πρόταση, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι είναι ολοκληρωμένη. Ξέρω καλά ότι πολλοί από εσάς μπορεί να την θεωρείτε ανέφικτη λόγω της σημερινής κατάστασης στη χώρα μας.
Δε θα στοιχημάτιζα σ’ αυτό. Το μόνο που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι ποτέ στο παρελθόν στην Ελλάδα δεν έχουμε προχωρήσει τόσο και τόσο σοβαρά σ' αυτό το θέμα.
Γι’ αυτό και μόνο αξίζει ένα μεγάλο μπράβο πρωτίστως στον αρχιτέκτονα κ. Θανάση Παπαθεoδώρου και δευτερευόντως στους υπόλοιπους συντελεστές της προσπάθειας. Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε το θέμα από κοντά.
Πηγή