Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ

Μέσα στην κρίση εχουμε και εκλογές.
Τά ερωτήματα που έχουμε είναι :

Γιατί κόβονται όλοι να βγούν;

Πόσο χρήμα κερδίζουν οι δήμοι;

Πόσο χρήμα διαχειριζονται οι λεγόμενοι δήμαρχοι και το συνάφι τους;

Που πάει το χρήμα των δήμων.

Πόσα παίρνουν;

Ποιός ελέγχει τούς δήμους;

Γιατί διαθέτουν τόσο χρήμα για να βγούν;

Μέσα δε σε όλα αυτά, πάρτε και την απόφαση για το πόσα χρήματα θα σπαταληθούν απο τους υποψήφιους, αλλά και απο τα δικά μας χρήματα μέσω χρηματοδότησης των κομμάτων.

Παρά τη δύσκολη οικονομική περίοδο υπολογίζεται ότι θα δαπανηθούν σ' όλη τη χώρα πάνω από 200 εκατ. ευρώ. Επισήμως δεν θα δηλωθούν ούτε τα μισά. Τα υπόλοιπα θα περάσουν από τα μαύρα ταμεία...

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=197320 ..Λέφτα υπάρχουν........Για σκουπίδια

Ηδη προχθές το υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε το πλαφόν των προεκλογικών δαπανών. Κάθε υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος δικαιούται να ξοδέψει από 1.500 έως 3.500 ευρώ, ανάλογα με την περιοχή, ενώ κάθε περιφερειακός από 2.500 έως 13.500 ευρώ. Στις προηγούμενες εκλογές η «οροφή» για τους δήμους ήταν 14.500 ευρώ και για τους νομαρχιακούς συμβούλους 53.500 ευρώ.

Κανείς όμως από το υπουργείο δεν είναι σε θέση να αναφέρει πώς θα μπορέσουν να ελεγχθούν οι χιλιάδες υποψήφιοι σε δήμους και περιφέρειες, αφού τα πραγματικά ποσά που θα δαπανηθούν είναι πολύ μεγαλύτερα.

Στην πραγματικότητα, οι προεκλογικές δαπάνες διαμορφώνονται ως εξής:

Εάν ζητηθεί η συνεργασία με εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας, στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει ένα ποσό μίνιμουμ 10.000 ευρώ ως αμοιβή. Στους μεγάλους δήμους άνω των 100.000 κατοίκων η αμοιβή κυμαίνεται από 40.000 έως 60.000 ευρώ. Με αυτό το ποσό καλύπτονται συμβουλευτικές υπηρεσίες, το δημιουργικό των εντύπων, οι έρευνες και το στήσιμο του περιεχομένου του προεκλογικού προγράμματος κάθε συνδυασμού. Στις τιμές αυτές δεν συμπεριλαμβάνονται τα εκτυπωτικά και άλλα έξοδα προς τρίτους, για παράδειγμα σε εταιρείες δημοσκοπήσεων, φωτογράφους κ.λπ.

Με κοστολόγιο τραπεζών

Το κοστολόγιο των media, των τοπικών εφημερίδων και των ηλεκτρονικών μέσων διαμορφώνεται σύμφωνα με την οροφή των επίσημων τιμοκαταλόγων τους. Οι τοπικές εφημερίδες έχουν αυξήσει τα τιμολόγια και ζητούν από τους συνδυασμούς όσα ακριβώς τιμολογούν στις καταχωρήσεις των τραπεζών.

Ζητώντας τιμοκαταλόγους από τοπικές εφημερίδες της Α. Αττικής, με τιράζ εβδομαδιαίως 5.000 φύλλα, διαπιστώσαμε ότι για μία μόνο ολοσέλιδη καταχώρηση ζητούν 1.000 ευρώ συν τους φόρους.

Το φτηνότερο διαφημιστικό πακέτο για μία μόνο τοπική εφημερίδα έως τις 7 Νοεμβρίου με 15 καταχωρήσεις, συνεντεύξεις και παρασκήνια για την προβολή της δημοτικής παράταξης ξεκινάει από 10.000 ευρώ και φτάνει έως τις 20.000. Για να υπάρχει όμως καλύτερη διείσδυση, απαιτείται προβολή τουλάχιστον στο σύνολο των εφημερίδων του δήμου, άρα το κόστος πολλαπλασιάζεται ανάλογα.

Το Ιντερνετ εξακολουθεί να παραμένει φτηνό. Για την κατασκευή ιστοσελίδας ενός συνδυασμού απαιτούνται τουλάχιστον 3.000 ευρώ, ενώ ενός υποψηφίου περίπου 1.000 ευρώ.

Τη διαφήμιση στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση, που κοστίζει υπερβολικά, θα επιλέξουν κεντρικά τα κόμματα αλλά και συνδυασμοί που διεκδικούν την καρέκλα της εξουσίας στις μεγάλες πόλεις της χώρας. Εκεί το διαφημιστικό σποτ θα τιμολογηθεί ανά δευτερόλεπτο, αλλά η υπόλοιπη έμμεση προβολή στους τηλεοπτικούς σταθμούς, ιδιαίτερα στα περιφερειακά μέσα, περνάει στα μαύρα ποσά που θα διακινηθούν την προεκλογική περίοδο. Φήμες αναφέρουν οικονομικά πακέτα που ξεκινούν από 30.000 ευρώ και φτάνουν τις 100.000 ευρώ ανάλογα με την περιοχή.

Τουλάχιστον το 30% των εξόδων των συνδυασμών αλλά και μεμονωμένως των υποψήφιων δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων θα δαπανηθούν στις δημόσιες σχέσεις τους. Η μίσθωση μιας αίθουσας, χωρίς τα παρελκόμενα (φαγητά, ποτά), ξεκινάει από 1.000 ευρώ.

«Σε έναν δήμο με έως 100.000 κατοίκους απαιτούνται περίπου 150.000 ευρώ για την προβολή του συνδυασμού» τόνισε ο Θ. Παπαμιχαήλ, επικοινωνιολόγος και διευθυντής της Think Politics.

Βαρύ όμως το οικονομικό φορτίο και για τους δημοτικούς και περιφερειακούς συμβούλους:

«Το κόστος για τη δημιουργία εκλογικών φυλλαδίων, οι ατομικές κάρτες με τα στοιχεία των υποψηφίων, οι «προσωπικές επιστολές» καθώς και η διανομή του υλικού σε σπίτια, εκλογικά κέντρα, καταστήματα, μπορεί να αγγίξει το ποσό των 20.000 ευρώ» μας ανέφερε ο διαφημιστής Γ. Ζαφείρης της Spirito Libero, που έχει ήδη αναλάβει το δημιουργικό και τα εκτυπωτικά αρκετών συνδυασμών.

Το πιο διαδεδομένο «εργαλείο» είναι οι κάρτες, με φωτογραφία και προσωπικά τηλέφωνα. Το κόστος για 10.000 κάρτες, που συνήθως ζητούν οι υποψήφιοι, μπορεί να φτάσει και τα 1.000 ευρώ.

Η έκδοση ενός τετρασέλιδου εντύπου με τουλάχιστον 10.000 τιράζ κοστίζει περίπου 5.000 ευρώ μαζί με το δημιουργικό και τη διανομή.

Αλλο ένα έντυπο που δεν κοστίζει πολύ ακριβά είναι οι επιστολές, οι οποίες απευθύνονται σε πρώτο πρόσωπο στον ψηφοφόρο και αποστέλλονται ταχυδρομικώς. Πρόκειται για ένα έντυπο Α4 μαζί με φωτογραφία του υποψηφίου και ορισμένα στοιχεία από το βιογραφικό τους. Συνήθως τυπώνουν 20.000-30.000 επιστολές, οι οποίες «φεύγουν» για αποστολή λίγες ημέρες πριν ο ψηφοφόρος πάει στην κάλπη και κοστίζουν 1.500 ευρώ.

Πληρώνουν τα κόμματα

Σε περιφερειακό επίπεδο τα χρήματα θα δοθούν από τα κόμματα. Εκτός φυσικά από τα χρήματα που θα δαπανήσουν για την προσωπική τους προβολή οι υποψήφιοι περιφερειακοί σύμβουλοι. Η εκλογική μάχη για τον κάθε συνδυασμό στην πιο μικρή περιφέρεια θα ξεκινήσει από 300.000 ευρώ, παρότι το υπουργείο Εσωτερικών προβλέπει δαπάνες 174.000 ευρώ στα Ιόνια Νησιά, και θα αγγίξουν τα 2 εκατ. ευρώ (την ώρα που για την Αττική το επίσημο πλαφόν είναι 1,3 εκατ. ευρώ ανά συνδυασμό).

Πηγή
http://analytakis.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=27713&blid=54