Κυριακή 22 Αυγούστου 2010

Οι ταινίες της εβδομάδας 22 Αυγούστου 2010

ΟΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ
THE EXPENDABLES
του Σιλβέστερ Σταλόνε
με τους Σιλβέστερ Σταλόνε, Τζέισον Στέιθαμ, Τζετ Λι, Ντολφ Λούντγκρεν, Μίκι Ρουρκ, Έρικ Ρόμπερτς, Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, Μπρους Γουίλις

Υπόθεση: Μια ομάδα έξι άριστα εκπαιδευμένων μισθοφόρων, γνωστή ως "The Expendables", προσλαμβάνεται από τον μυστηριώδη κύριο Τσερτς, με σκοπό να ανατρέψει τον δικτάτορα ενός νησιού, που βρίσκεται κοντά στη Βραζιλία. Στο κατόπι τους όμως βρίσκονται ένας πράκτορας της CIA, ο ψυχωτικός σωματοφύλακάς του και ένα πρώην μέλος της ομάδας που αναζητά εκδίκηση.

Περισσότερα για την ταινία

O Σιλβέστερ Σταλόνε επιστρέφει με ένα προσωπικό project, στο οποίο υπογράφει το σενάριο και την σκηνοθεσία, ενώ έχει αναλάβει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Τον πλαισιώνει ένα εντυπωσιακό cast, που περιλαμβάνει τους Μίκι Ρουρκ ("The Wrestler"), Τζετ Λι ("The Mummy 3"), Τζέισον Στέιθαμ ("Transporter"), Έρικ Ρόμπερτς ("The Dark Knight"), Ντολφ Λούντγκρεν ("Rocky IV"), αλλά και τους Μπρους Γουίλις και Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ.

Αναλώσιμος: αυτός που είναι ικανός να θυσιαστεί με στόχο να πετύχει έναν στρατιωτικό σκοπό.

Η Ιστορία

Ο Μπάρνεϊ Ρος (Σιλβέστερ Σταλόνε) είναι ένας άνδρας που δεν έχει τίποτα να χάσει. Ατρόμητος και κενός συναισθημάτων είναι ο αρχηγός, ο σοφός και ικανός για χάραξη στρατηγικής της ικανής και δεμένης ομάδας ανδρών, που ζουν στο περιθώριο. Η μόνη του προσήλωση είναι στο φορτηγό του, στο υδροπλάνο του και στην ομάδα του που αποτελείται από πιστούς σύγχρονους μαχητές. Είναι πραγματικά κυνικός που περιγράφει τη δουλειά του λέγοντας ότι "καθαρίζει τους δύσκολους λεκέδες". Η ομάδα του απαρτίζεται από τους Λι Κρίστμας (Τζέισον Στέιθαμ), πρώην μέλος μυστικών υπηρεσιών και βαθύ γνώστη κάθε αντικειμένου που έχει λεπίδα, Γιν Γιανγκ (Τζετ Λι), μάστερ στις μάχες εξ επαφής, Χέιλ Σίζαρ (Τέρι Κρους), γνωστό του Μπάρνεϊ εδώ και 10 χρόνια και ειδικό στα όπλα με μακριά κάννη, Τολ Ρόουντ (Ράντι Κουτούρ), ειδικό στις ανατινάξεις και διάνοια της ομάδας και, τέλος, Γκάναρ Τζένσεν (Ντολφ Λούντγκρεν), βετεράνο στις μάχες, που παλεύει με τους δικούς του δαίμονες.

Όταν ο μυστηριώδης κύριος Τσερτς (Μπρους Γουίλις) προσφέρει στον Μπάρνεϊ μια δουλειά που κανείς άλλος δεν θα αναλάμβανε, αυτός και η ομάδα του ξεκινούν μια φαινομενικά ρουτινιάρικη αποστολή: να ανατρέψουν τον στρατηγό Γκάζα (Ντέιβιντ Ζάγιας), τον φονικό δικτάτορα του μικρού νησιού της Βιλένα και να βάλουν έτσι ένα τέλος στον θάνατο και την καταστροφή που υπέστησαν οι κάτοικοι. Σε μια αναγνωριστική αποστολή στη Βιλένα, οι Μπάρνεϊ και Κρίστμας συναντούν την επαφή τους, τη Σάντρα (Γκιζέλ Ιτιέ), που κρύβει ένα σκοτεινό μυστικό. Επίσης μαθαίνουν ποιος είναι ο αληθινός τους εχθρός: ο δόλιος Τζέιμς Μονρό (Έρικ Ρόμπερτς), πρώην στέλεχος της CIA, και ο μπράβος του, Πέιν (Στιβ Όστιν). Όταν τα πράγματα πηγαίνουν πραγματικά στραβά, οι Μπάρνεϊ και Κρίστμας αναγκάζονται να αφήσουν πίσω τη Σάντρα, στην ουσία καταδικάζοντάς την έτσι σε θάνατο.

Στοιχειωμένος όμως από αυτή τους την πράξη, ο Μπάρνεϊ πείθει την υπόλοιπη ομάδα να επιστρέψουν στη Βιλένα για να σώσουν τη Σάντρα, που κρατείται όμηρος, και να τελειώσουν τη δουλειά που αυτός ξεκίνησε, αλλά και να σώσουν ίσως μια ψυχή... τη δική του!

Η Παραγωγή

ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Όταν ο Σιλβέστερ Σταλόνε ξεκίνησε να γράφει το σενάριο στο χαρτί (σημείωση: γράφει χρόνια σε χαρτί, δεν δακτυλογραφεί ούτε γράφει σε υπολογιστή!), σκεφτόταν τη νέα του ταινία ως μια καταιγιστική περιπέτεια, με ένα θέμα στο οποίο θα ανταποκρινόταν το κοινό. Όπως εξηγεί, "ήθελα να είναι μια ιστορία με κάποιους άνδρες που δεν είναι συγχρονισμένοι με τον κόσμο όπου ζουν, αλλά ζουν τις ζωές τους με συγκεκριμένο τρόπο. Δεν έχουν οικογένειες, οι προσωπικές τους ζωές είναι σαν ένα εκτροχιασμένο τρένο- το μόνο που έχουν είναι ο ένας τον άλλον." Για έμπνευση, ο Σταλόνε χρησιμοποίησε παλιές ταινίες δράσης, όπως "The Dirty Dozen" και "Dogs of War", ταινίες στις οποίες οι άντρες ήταν άντρες, οι μάχες γίνονταν σώμα με σώμα και η ιστορία ήταν πιστευτή.

"Η δράση είναι δευτερεύουσα για τον Σλάι (Σταλόνε)", εξηγεί ο Κέβιν Κινγκ, ο εδώ και χρόνια παραγωγός ταινιών του Σταλόνε. "Γι' αυτόν το σενάριο πρέπει να έχει "καρδιά" και ιστορία. Αυτά είναι τα δύο κύρια πράγματα που με έχει διδάξει. Αν δεν έχεις καρδιά, δεν έχεις ιστορία, που σημαίνει ότι δεν έχεις ταινία. Για τον Σλάι, δεν σημαίνει τίποτα μια απλή έκρηξη και μόνο", προσθέτει. Και ενώ η δράση σε μια ταινία του Σταλόνε μπορεί να κερδίσει το κοινό, στο "The Expendables" η ιστορία είναι αυτή που υπερισχύει.

Όσο περνούσαν οι μήνες, κι ενώ ο Σταλόνε συνέχιζε να διαμορφώνει την ιστορία, επέστρεφε συνεχώς στο θέμα της λύτρωσης και στην ανάγκη να αποκαλύψει τον εσωτερικό κόσμο του κάθε ήρωα ξεχωριστά. Ήθελε να εξερευνήσει το πάθος τού να ζεις τη ζωή σου στα άκρα, εκθέτοντας τους φόβους και τις αδυναμίες των πρωταγωνιστών. Όμως ο Σταλόνε ήξερε και ότι ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης έμπαινε σε άγνωστη περιοχή με αυτό το σενάριο. Δεν υπήρχε ένα γνωστό πρόσωπο, όπως ο Ρόκι ή ο Ράμπο, που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει, γι' αυτό και η μυθολογία του "The Expendables" έπρεπε να χτιστεί από το μηδέν. Επίσης έγραφε σενάριο για ένα πλούσιο καστ ηθοποιών, που δεν έχουν εμφανιστεί ξανά όλοι μαζί στην οθόνη. Πάνω απ' όλα όμως, ο ρόλος του Μπάρνεϊ Ρος, που θα υποδυόταν, είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι' αυτόν.

Ο παραγωγός Άβι Λέρνερ είδε τη δημιουργία του "The Expendables" ως μια ακόμη μεγάλη πρόκληση. "Ο Σλάι είναι ριψοκίνδυνος και πάντα ήταν", ομολογεί ο Λέρνερ. "Η πρώτη ταινία του Ρόκι ήταν ένα ρίσκο γι' αυτόν. Το ίδιο ισχύει και για τον πρώτο Ράμπο. Έτσι και τώρα ήταν ρίσκο να δημιουργήσει έναν νέο χαρακτήρα, να αποκτήσει τη φυσική κατάσταση του ήρωά του, να σκηνοθετήσει και να χειριστεί αυτό το απίθανο καστ και τα δύσκολα εξωτερικά γυρίσματα. Όλα ήταν ρίσκα. Η καριέρα του είναι γεμάτη από ρίσκα και αυτό είναι που τον κάνει είδωλο. Δεν φοβάται τίποτα."

ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ

Σε μια ταινία τέτοιου μεγέθους, είναι αναπόφευκτα και ορισμένα προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά πολλαπλασιάζονται, όταν τα γυρίσματα γίνονται σε μια ξένη χώρα, ειδικά σε κάποια που δεν έχει την υποδομή για να χειριστεί τις όποιες δυσκολίες προκύψουν στην ταινία. Οι παραγωγοί του "The Expendables" έπρεπε να τα βγάλουν πέρα με δύσκολες τοποθεσίες, προβλήματα στην επικοινωνία και τη γλώσσα, συνεννόηση με τα μέλη του συνεργείου που ήταν ντόπιοι και προσαρμογή στα τοπικά ήθη και έθιμα. Γνωρίζοντας τις δυσκολίες των γυρισμάτων στη Βραζιλία, ο executive producer Λες Γουέλντον τονίζει ότι η Βραζιλία παρείχε το κατάλληλο φόντο που χρειάζονταν οι συντελεστές για να δημιουργήσουν το εικονικό νησί της Βιλένα. "Το να κάνεις γυρίσματα στη Βραζιλία είναι αναμφισβήτητα μια πρόκληση σε πολλά επίπεδα", λέει ο Γουέλντον, "αλλά η αρχιτεκτονική, το τοπίο με τα ψαροχώρια και τη ζούγκλα και η μοναδικότητα των ανθρώπων μας παρείχαν το σκηνικό που δεν μπορούσαμε να βρούμε πουθενά αλλού." Και συχνά είναι η μη προβλεψιμότητα της Μητέρας Φύσης που αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για μια παραγωγή. Στη Βραζιλία δεν ήταν ασυνήθιστο να ξεσπάσει μια νεροποντή χωρίς προειδοποίηση, προκαλώντας έτσι καθυστερήσεις. Η ζέστη και η υγρασία ήταν επίσης καθοριστικοί παράγοντες, με τις θερμοκρασίες να φτάνουν σε υψηλά επίπεδα."


ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :
http://expendablesthemovie.com/

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ
http://www.imdb.com/

ΣΡΕΚ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ
SHREK FOREVER AFTER: THE FINAL CHAPTER
(AKA: ΣΡΕΚ 4) του Μάικ Μίτσελ
με τις φωνές των Κάμερον Ντιάζ, Αντόνιο Μπαντέρας, Έντι Μέρφι, Μάικ Μάγιερς, Τζούλι Άντριους, Τζάστιν Τίμπερλέικ

Υπόθεση: Τον γνωρίσαμε, τον λατρέψαμε και εκείνος επιστρέφει με σύσσωμη την παρέα του έτοιμος για νέες περιπέτειες στo βασίλειο του Πέρα Πέρα... Μετά τους έρωτες και τα μεγαλεία ο Σρεκ είναι πλέον υπόδειγμα οικογενειάρχη… Όμως δεν αποχωρίζεται κανείς εύκολα το χούι του και έτσι, ο Σρεκ πολύ σύντομα μπλέκει σε νέες περιπέτειες καθώς, αναπολώντας τις εποχές που ήταν ο φόβος και ο τρόμος στο βάλτο, έρχεται σε συμφωνία με έναν απατεώνα, τον Ραμπελστίλτσκιν… Μια νέα εκδοχή του βασιλείου του Πέρα Πέρα τον περιμένει, με τον Ραμπελστίλτσκιν βασιλιά, τα τέρατα να είναι υπό διωγμό, ενώ η Φιόνα δεν υπήρχε ακόμα στη ζωή του και ο γάιδαρος ούτε που τον αναγνωρίζει… Τώρα, ο Σρεκ πρέπει με κάθε τρόπο να λύσει τα μάγια του Ραμπελστίλτσκιν, να επιστρέψει στο βασίλειο του Πέρα Πέρα και να ξαναβρεί τους φίλους του και την πολυαγαπημένη του οικογένεια.




Περισσότερα για την ταινία

Κάτι που ξεκίνησε ως απλά άλλη μια ταινία για παιδιά από τον Ουίλιαμ Στάιγκ [www.williamsteig.com] έχει εξελιχθεί σ? ένα από τα πλέον αγαπημένα κι εμπορικά επιτυχημένα προϊόντα της βιομηχανίας του θεάματος. Κι όχι μόνο… Ο πολυαγαπημένος ήρωας ήταν το πρώτο animation που έφτασε μέχρι τις Οσκαρικές υποψηφιότητες!

Οι φωνές που ακούγονταν στις τρεις πρώτες ταινίες δε θα μπορούσαν να λείπουν από το τελευταίο κεφάλαιο του Καλύτερου Παραμυθιού που Δεν Ειπώθηκε Ποτέ. Έτσι, ακούμε και πάλι τους γνώριμους: Μάικ Μάγιερς [Σρεκ], Έντι Μέρφι [Γάιδαρος], Κάμερον Ντίαζ [Φιόνα], Αντόνιο Μπαντέρας [Γάτος Σπιρουνάτος], ενώ σε αυτήν την περιπέτεια την παρέα συμπληρώνει ο Ουόλτ Ντορν δίνοντας τη φωνή του για το ρόλο του Ρεμπελστίλτσκιν, του γνωστού και μη εξαιρετέου κακού που επινόησαν το 1812 οι πασίγνωστοι παραμυθάδες, οι μοναδικοί αδελφοί Γκριμ.

Η ιστορία μας έχει εξελιχθεί... Καταρχάς ο ίδιος ο ήρωάς μας απέκτησε νέους φίλους, ερωτεύτηκε, παντρεύτηκε, έγινε πατέρας κι υποδειγματικός οικογενειάρχης, ενώ ανέλαβε νέα καθήκοντα κι υιοθέτησε μια εντελώς νέα κοσμοαντίληψη, μ? αποτέλεσμα να μη θυμίζει σε τίποτε τον άλλοτε φόβο και τρόμο του βάλτου. Κι εκεί είναι που ξεκινάει το πρόβλημα, αλλά και το τελευταίο κεφάλαιο του παραμυθιού…

Τα τεχνολογικά άλματα έχουν απογειώσει τελείως την ιστορία… Τα προηγμένα συστήματα που χρησιμοποιήθηκαν για ανάλογες ταινίες, τα προηγούμενα χρόνια, έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο και υπηρετούν άψογα τις ανάγκες του τελευταίου Σρεκ. Πλέον η δημιουργική ομάδα δε ζωγραφίζει απλά, αλλά λειτουργεί ως άλλοι γλύπτες που μορφοποιούν σχολαστικά τους χαρακτήρες, υιοθετώντας και την τρισδιάστατη τεχνολογία (3D) για να γράψουν -με τρόπο ανεξίτηλο- το τελευταίο κεφάλαιο του ταξιδιού του Σρεκ και της Φιόνα στη μεγάλη οθόνη…

Στη λίστα των νέων αφίξεων…πρωταγωνιστεί ο δαιμόνιος Ραμπελστίλτσκιν και μαζί με εκείνον η μαγεία κι έτσι… από τη μια στιγμή στην άλλη ο Σρεκ βρίσκεται σε μια νέα διάσταση όπου ο Γάιδαρος δεν τον ξέρει καν ενώ ο Γάτος δε θυμίζει σε τίποτε τον άλλοτε ατρόμητο Σπιρουνάτο… Όσο για τη Φιόνα…ακόμα αναζητάει την αληθινή αγάπη και εκ πρώτης όψεως ο Σρεκ δε φαίνεται να είναι ο εκλεκτός της καρδιάς της.

Τη μουσική υπογράφει και πάλι ο Βρετανός Χάρι Γκρέγκσον Γουίλιαμς.



Για να θυμηθούμε ποιος είναι ποιος…

ΣΡΕΚ

Ένας δράκος με μαλαματένια καρδιά… Πλέον ανυπομονεί να ξεφύγει από το Βασίλειο και να ζήσει μια ήρεμη ζωή στο βάλτο με τη γυναίκα του, Φιόνα και τους φίλους του, το Γάιδαρο και το Σπιρουνάτο Γάτο. Πολύ σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως, το να παντρεύεσαι μια πριγκίπισσα συνεπάγεται βασιλικές υποχρεώσεις…

ΦΙΟΝΑ

Δεν πρόκειται για μια τυπική αδύναμη κοπέλα που χρειάζεται έναν ανδρικό ώμο… Είναι έξυπνη, δυναμική και τα βάζει με τους πάντες, βγάζοντας τους νοκ άουτ… Είναι κι εκείνη δράκος και στο πρόσωπο του Σρεκ βρίσκει το άλλο της μισό. Αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλες τις άλλες πριγκίπισσες, καθώς τους βοηθάει να βρουν την εσωτερική τους δύναμη…

ΓΑΪΔΑΡΟΣ

Η παροιμία «γλώσσα έχει και μιλιά δεν έχει» δεν ισχύει σε καμία περίπτωση για το Γάιδαρο, τον επιστήθιο φίλο του Σρεκ που γλώσσα δε βάζει μέσα… Σύζυγος μιας Δράκαινας τώρα πια και πατέρας πολλών χαριτωμένων Δρακογαϊδάρων… Αν και λατρεύει την οικογένειά του, ποτέ δεν λέει όχι για μια νέα περιπέτεια…

ΣΠΙΡΟΥΝΑΤΟΣ ΓΑΤΟΣ

Ο άλλος επιστήθιος φίλος του Σρεκ… Έχει τη δύναμη, τη γενναιότητα και το ρομαντισμό του Ζορό, αλλά σε συσκευασία γάτας… Πάντα σπεύδει να συμβουλεύει το Σρεκ, όντας πλέον ο μόνος εργένης της παρέας και ένας αιώνιος Δον Ζουάν.


ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :
http://www.shrekforeverafter.com/

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ
http://www.imdb.com/



FUNNY FACE


του Στάνλεϊ Ντόνεν
με τους Όντρι Χέμπουρν, Φρεντ Αστέρ, Κέι Τόμσον


[επανέκδοση]
Υπόθεση: Ο φωτογράφος Ντικ Είβερι ψάχνοντας ένα λίγο πιο εξεζητημένο και ποιοτικό χώρο για να στεγάσει την επόμενη φωτογράφηση μόδας, ανακαλύπτει και «εκμεταλλεύεται» ένα μικρό και όμορφο βιβλιοπωλείο στο Γκρίνουιτς Βίλατζ. Όταν η φωτογράφιση τελειώνει όλα είναι ανάκατα, προς μεγάλη θλίψη της πωλήτριας Τζο Στοκτον. Ο Είβερι μένει για να τη βοηθήσει να συμμαζέψει το μέρος. Αργότερα, καθώς κοιτάζει τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει, ανακαλύπτει τη μορφή της Τζο κάπου στο φόντο μιας φωτογραφίας. Ιντριγκαρισμένος από την ιδιαίτερη εμφάνιση της, ενημερώνει την εκδότρια του, Μάγκι Πρέσκοτ. Κάνουν επαγγελματική πρόταση στη Τζο, η οποία δέχεται απρόθυμα, μόνο και μόνο γιατί η πρόταση περιλαμβάνει ένα ταξίδ... στο Παρίσι! Όσο περνάει ο καιρός, η επιφυλακτική και επιθετική στάση της απέναντι στη δουλειά μαλακώνει κι αρχίζει να απολαμβάνει και τη δουλειά και την παρέα του γοητευτικού φωτογράφου. Το ατίθασο αγοροκόριτσο γίνεται γυναίκα, ερωτεύεται και ταξιδεύει στη μαγεία της Πόλης του Φωτός και του Έρωτα...



Περισσότερα για την ταινία

ΑΠΌ ΤΟΝ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ STANLEY DONEN
ME TH ΜΟΝΑΔΙΚΗ AUDREY HEPBURN
TON ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟ FRED ASTAIRE
KAI ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ
GEORGE GERSHWIN

Υποψήφια για 4 Όσκαρ Σεναρίου, Σκηνογραφίας, Φωτογραφίας & Κουστουμιών 1958
Υποψήφια για Χρυσό Φοίνικα 1957

Το Παρίσι, η Πόλη του Φωτός, λάμπει ακόμα περισσότερο όταν η Audrey και ο Fred, συναντιούνται και μεταφέρουν τη λάμψη τους σ? αυτό το εξαιρετικό μιούζικαλ υπό τους ήχους της μουσικής του George Gershwin. Από υπάλληλος βιβλιοπωλείου που μεταμορφώνεται σε μοντέλο, η Hepburn μας παρουσιάζει τις χορευτικές και μουσικές της ικανότητες, ερμηνεύοντας γνωστά κομμάτια όπως το "How Long Has This Been Going On?" και χορεύοντας από μπαλέτο έως και biba. Ο Astaire, ως φωτογράφος μόδας που ανακαλύπτει η μούσα του, μας ταξιδεύει με τον αμίμητο τρόπο του, χορεύοντας με την ντάμα του το χορό του έρωτα και της μαγείας.

Ομορφότερη από ποτέ η Audrey Hepburn γοητεύει με το «αστείο μουτράκι της», εκτός από το Fred Astaire και το θεατή, με τη μοναδική φρεσκάδα και το αξεπέραστο στυλ της. Γεμίζει την οθόνη και την καρδιά μας υπενθυμίζοντας μας, πως γυναίκα γεννιέσαι, δε γίνεσαι. Με το μοναδικό της ταμπεραμέντο, λαμπερότερη από ποτέ και χαμογελαστή, μας κάνει όταν χορεύει να χορεύουμε κι εμείς μαζί της. Είναι τόσο όμορφη κι αρμονική που δεν θα πιστεύετε στα μάτια σας.

Ένας ανήσυχος φωτογράφος βρίσκει τη μούσα του σ? ένα βιβλιοπωλείο και την ταξιδεύει στην Πόλη του Φωτός, απολαμβάνοντας μοναδικές στιγμές. Ένα ταξίδι στο Παρίσι γεμάτο έρωτα κι ευτυχία υπό τους ήχους της μουσικής του μοναδικού George Gershwin. Υποψήφιο για 4 Oscar, το «Funny Face» είναι ένα Technicolor υπερθέαμα, με εξαιρετικά δεμένο καστ, υπέροχα κουστούμια και χορογραφίες. Θαυμάστε το στυλ της, αντλείστε από την λάμψη της και αφεθείτε στην ανακουφιστική της αισιοδοξία. Θα περάσετε υπέροχα.


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ
http://www.imdb.com/



ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΓΚΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
LAST TANGO IN PARIS / ULTIMO TANGO IN PARIGI / LE DERNIER TANGO A PARIS

του Μπερνάντο Μπερτολούτσι
με τους Μάρλον Μπράντο, Μαρία Σνάιντερ, Μαρία Μίτσι, Τζοβάνα Τζαλέτι


[επανέκδοση]

Υπόθεση: Ένας μεσήλικας προσπαθεί να ξεπεράσει το θάνατο της γυναίκας του, δημιουργώντας μια σχέση καθαρά σαρκική με μια άγνωστη νεαρή, σε ένα άδειο διαμέρισμα στο κέντρο του Παρισιού. Μια σπουδαία καταγραφή της απώλειας και της ανθρώπινης δύναμης της αυτοσυντήρησης και ταυτόχρονα μια καταβύθιση στον ανομολόγητο κόσμο του αρσενικού ψυχισμού και της επιθυμίας. Ρεσιτάλ ηθοποιίας του Μάρλον Μπράντο και πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση της Μαρίας Σνάιντερ.


Περισσότερα για την ταινία

"Η πιο δυνατή ερωτική ταινία που έχει γυριστεί ποτε!" - Pauline Kael, New Yorker

"Μπείτε στον αισθησιακό και ατμοσφαιρικό σύμπαν που έπλασε ο Μπερνάντο Μπερτολούτσι και ανακαλύψτε από μόνοι σας το λόγο που το "Tελευταίο Ταγκό στο Παρίσι" έχει χαρακτηριστεί ως "η πιο αμφιλεγόμενη ταινία στο είδος της" (Λέοναρντ Μάλτιν).
2 υποψηφιότητες για Όσκαρ - Καλύτερης Σκηνοθεσίας (Μπερνάντο Μπερτολούτσι) και Α' Ανδρικού Ρόλου (Μάρλον Μπράντο)

Η ταινία δημιούργησε σκάνδαλο για κάποιες τολμηρές σκηνές της στην εποχή της, δε παύει όμως παρά τα 38 χρόνια που πέρασαν να αποτελεί μια σημαντική καταγραφή αυτού που υποστηρίζει η συστημική ψυχιατρική ως social construction (κοινωνική κατασκευή) και την εξωτερίκευση του θυμού μας για την απώλεια, μέσα από τη σεξουαλική μας απελευθέρωση, για την ικανοποίηση της επιθυμίας. Ένας ειλικρινής ύμνος ενάντια στην ψευδεπίγραφη μονογαμία και η πρώτη καθαρά τολμηρή κινηματογραφική καταγραφή με αναμφισβήτητα διανοουμενίστικο τρόπο.


ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :
http://www.mgm.com/view/Movie/1090/Last-Tango-in-Paris/

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ
http://www.imdb.com/



Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΥΡΙΑ
MADAME DE...

του Μαξ Οφύλς
με τους Σαρλ Μπουαγιέ, Ντανιέλ Νταριέ, Βιτόριο Ντε Σίκα, Ζαν Ντεμπικουρ, Ζαν Γκαλάντ

[επανέκδοση]

Υπόθεση: Η Λουίζ πουλάει τα πανάκριβα σκουλαρίκια που της χάρισε ο σύζυγός της για να καλύψει κάποιο χρέος ισχυριζόμενη ότι κλάπηκαν. Όμως, επιστρέφουν στα χέρια της από ένα θαυμαστή της, τον Βιτόριο ντε Σίκα στο ρόλο του Ντονάτι, και αποκτούν ογκώδη συμβολική αξία. Μετακινούνται, χαρίζονται και μεταπωλούνται από συζύγους, συγγενής, εραστές και ενεχυροδανειστές.



Περισσότερα για την ταινία


«Ήταν η ματαιοδοξία της που την κατέστρεψε..»

Υποψήφιο για OSCAR κοστουμιών

«Η ρομαντική τραγωδία στο μεγαλείο της».
Los Angeles Times

«Ένα εξαίρετο δείγμα κινηματογραφίας».
The Guardian

«Λίγες ταινίες επιτυγχάνουν τόσο πολλά, σε τόσο πολλά επίπεδα, με τόσο οικονομικό τρόπο, όσο η υπέροχη ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΥΡΙΑ του Max Ophuls».

«Η χορευτική ζαλάδα της κινηματογράφησης του Ophuls, δημιουργεί ένα κομψοτέχνημα ρομαντισμού πλαισιωμένο από Βιεννέζικα βαλς».

Ο Οφίλς καταφέρνει να μετατρέψει ένα άψυχο αντικείμενο σε σύμβολο ενός απόκρυφου ψυχισμού, διαφορετικού για κάθε ήρωα. Η χορευτική ζάλη της κινηματογράφησης του Οφίλς δημιουργεί ένα κομψοτέχνημα ρομαντισμού πλαισιωμένο από βιεννέζικα βαλς.

«Τα σκουλαρίκια της Μαντάμ Ντε...», αποτελούν θρίαμβο του μελοδράματος. Η φόρμα του, αψεγάδιαστη, καταφέρνει να απογειώσει ένα συνηθισμένο ερωτικό τρίγωνο σε ένα λαμπρό και ταυτόχρονα οδυνηρό έργο τέχνης με μεθοδική κομψότητα που ταιριάζει απόλυτα στην επιφανειακή κομψότητα που περιστοιχίζει τους χαρακτήρες.

Η Γυναίκα στο σινεμά του Οφίλς, ερωτευμένη με τον έρωτα και κυριαρχημένη από το πάθος και τον πόθο, προκαλεί την μοίρα της, σ έναν αναίσθητο ανδροκρατούμενο κόσμο, για να συντριβεί τελικά κάτω από το βάρος της ψευδαίσθησης και της απάτης. Έτσι λοιπόν και Η άγνωστη κυρία είναι μια ταινία για την απατηλή λάμψη του ψεύδους και την ερωτική πλάνη· μια κατ επίφαση κωμωδία με τραγική κατάληξη, στην οποία οι πραγματικοί πρωταγωνιστές, τα σκουλαρίκια της ηρωίδας, σέρνουν τον χορό της υποκρισίας, της ανειλικρίνειας, της μικροψυχίας και της εκδίκησης.

Χρησιμοποιώντας εκπληκτικά το θεατρικό του οπλοστάσιο, ο ποιητής του ψεύδους Μαξ Οφίλς μ ένα μελοδραματικό, πληθωρικό -σχεδόν μπαρόκ- κινηματογραφικό ύφος, μετατρέπει τον κόσμο των ηρώων του σ ένα τεράστιο παλκοσένικο, πάνω στο οποίο οι ηδονές και οι απολαύσεις της ζωής χορεύουν αγκαλιά με την μοναξιά και τον θάνατο. Να σημειώσουμε ακόμα ότι ο Στάνλεϋ Κιούμπρικ υπήρξε μεγάλος θαυμαστής του έργου του Μαξ Οφίλς.

«”Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΥΡΙΑ”, σκηνοθετημένη το 1953 από τον Max Ophuls, είναι μία από τις πιο εξεζητημένες και τεχνικά άρτιες ιστορίες αγάπης που γυρίστηκαν ποτέ. Λάμπει, σε ζαλίζει και κάτω από τα τεχνητά στοιχεία, δημιουργεί μια καρδιά την οποία στη συνέχεια ραγίζει. Η ταινία είναι διάσημη για τον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζεται τις κινήσεις της κάμερας, το χαριτωμένο στυλ της, τα σκηνικά, τα κοστούμια και φυσικά τα κοσμήματά της. Οι πρωταγωνιστές Danielle Darrieux, Charles Boyer και Vittorio De Sica, ενσαρκώνουν αβίαστα την κομψότητα. Θα μπορούσε να είναι μια εξεζητημένη σαχλαμάρα. Αντίθετα, θαυμάζουμε την οπτική απεικόνιση που καταφέρνει να αποδώσει ο Ophuls, ρευστή και περίπλοκη και, προς έκπληξή μας, συλλαμβάνουμε τους εαυτούς μας να νοιάζονται.»

Roger Ebert, Νοέμβριος 2001.



«Λίγες ταινίες επιτυγχάνουν τόσο πολλά, σε τόσο πολλά επίπεδα, με τόσο οικονομικό τρόπο, όσο η υπέροχη Άγνωστη κυρία του Max Ophuls. Η Λουίζ (Danielle Darrieux) είναι η άγνωστη κυρία, επειδή είναι ανώνυμη, χαρακτηριστική εκπρόσωπος της ανώτερης τάξης.
Στην πρώτη σκηνή βλέπουμε μόνο τα σκουλαρίκια της τα οποία ετοιμάζεται να βάλει ενέχυρο, καθώς οδεύει προς την καταστροφή. Η κάμερα κινείται μαζί με τα σκουλαρίκια και αποκαλύπτει τελικά το πρόσωπο της Λουίζ στον καθρέφτη, ανάμεσα στα υπάρχοντα της. Από εκείνη τη στιγμή και έπειτα ο Ophuls δεν μας αφήνει να παραβλέψουμε τα στοιχεία αυτής της πλούσιας κοινωνίας: άφθονο χρήμα και χρέη, πανταχού παρόντες υπηρέτες, πρωτόκολλο προετοιμασίας πριν από τις δημόσιες εμφανίσεις. Ακόμα και το ταξίδι από την κρεβατοκάμαρα μέχρι την εξώπορτα ανάγεται σε εκλεπτυσμένη κοινωνιολογική αναφορά.

Εκτός από το σπίτι και το ενεχυροδανειστήριο υπάρχουν μια εκκλησία, χώρος όπου κυριαρχεί η υποκρισία των αστών, και η όπερα, όπου τα πάντα είναι θέαμα. Εκεί συναντούμε τον σύζυγο της Λουίζ, τον Αντρέ (Charles Boyer), ο οποίος είναι εύθυμος όσο καιρό καταφέρνει να ελέγχει τις υποθέσεις (δικές του και δικές της) αυτού του «εκλεπτυσμένου» Γάλλου.

Όταν τα σκουλαρίκια επιστρέφουν στα χέρια του Αντρέ για τρίτη φορά, η Λουίζ έχει πια ερωτευτεί επικίνδυνα τον Ντονάτι (Vittorio De Sica). Αυτό που θα μπορούσε να είχε μείνει ένα χαριτωμένο ευφυολόγημα (τα σκουλαρίκια συνδέουν όλους τους χαρακτήρες, θυμίζοντας το παλαιότερο Ερωτικό γαϊτανάκι [1950]) καταλήγει να εκφράζει όλες τις λεπτές, σημαντικές διαφορές της πλοκής και του θέματος.
Για τη Λουίζ, η οποία αρνείται να αποδεχτεί τις συνθήκες που εξασφαλίζουν την υποτιθέμενη ελευθερία της, τα σκουλαρίκια είναι μια απόδειξη του έρωτα της με τον Ντονάτι. Για τον Αντρέ είναι ένα σύμβολο ιδιοκτησίας, ένα σύμβολο της πατριαρχικής, στρατιωτικής και αριστοκρατικής εξουσίας του πάνω στους άλλους ανθρώπους.

Η Άγνωστη κυρία είναι άλλοτε εύθραυστη, άλλοτε σκληρή και άλλοτε συμπονετική ή συγκινητική. Ο Ophuls σκιαγραφεί αυτό τον κόσμο με μπρεχτική ακρίβεια. Και όμως ποτέ δεν υποτιμά τη δύναμη ή τη σημασία του καταπιεσμένου, ατομικού πόθου. Ακόμα και όταν οι χαρακτήρες υποφέρουν μέσα στις συμβολικές φυλακές τους ή θέτουν παγίδες ο ένας στον άλλο, τα πάθη τους μας αγγίζουν.
Και μας αγγίζουν βαθιά όταν ο Αντρέ κλείνει το παράθυρο φυλακίζοντας τη Λουίζ και της ψιθυρίζει: «Σ? αγαπώ».

Δημοσιευμένο στο βιβλίο 1001 ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ, Εκδόσεις ΚΟΧΛΙΑΣ.



Η ΝΥΦΗ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ

JAFFA
της Κέρεν Γιεντάγια
με τους Ρονίτ Ελκαμπέτζ, Ντάνα Ίβγκι

Υπόθεση: Στην καρδιά της Γιάφα, ενός προαστίου του Τελ Αβίβ που αποκαλείται από τους Ισραηλινούς "η Νύφη της Θάλασσας", ο Ρέβεν έχει ένα γκαράζ, μια οικογενειακή επιχείρηση. Η κόρη του Μάλι και ο γιος του Μέιρ δουλεύουν μαζί του, όπως και ο Τουφίκ και ο Χασάν, ένας νεαρός Παλαιστίνιος και ο πατέρας του. Κανείς δεν υποψιάζεται ότι η Μάλι και ο Τουφίκ είναι ερωτευμένοι από χρόνια. Καθώς οι δύο εραστές ετοιμάζονται μυστικά να παντρευτούν, η ένταση ανεβαίνει επικίνδυνα μεταξύ του Μέιρ και του Τουφίκ.

Περισσότερα για την ταινία

Τέσσερα χρόνια μετά τη Χρυσή Κάμερα και το Βραβείο στην Εβδομάδα Κριτικής των Καννών για την πρώτη της ταινία «Mon Tresor», η Κέρεν Γιεντάγια επιστρέφει με ένα ερωτικό δράμα σε πολιτικό φόντο, εμπνεόμενη από το ινδικό και το αιγυπτιακό σινεμά της δεκαετίας του '50, εμπλουτισμένη με την αιχμηρή, πολιτικοποιημένη και σύγχρονη ματιά της.

Επίσημη Συμμετοχή, εκτός Συναγωνισμού, στο Φεστιβάλ Καννών του 2009.



Η ΙΔΑΝΙΚΗ ΛΥΣΗ


A RATIONAL SOLUTION / DET ENDA RATIONELLA
του Γιόργκεν Μπέργκμαρκ
με τους Περνίλα Όγκαστ, Στίνα Έκμπλαντ, Μάγνους Έρικσον, Ρολφ Λάσγκαρντ

Υπόθεση: Ο Έρλαντ και ο καλός του φίλος Σβεν-Έρικ εργάζονται σε μια επιχείρηση ανακύκλωσης χαρτιού σε μια μικρή πόλη της Σουηδίας. Ο Έρλαντ μαζί με τη σύζυγό του Μεϊ, στον ελεύθερο χρόνο τους απασχολούνται ως σύμβουλοι της εκκλησίας και βοηθούν τα ζευγάρια της περιοχής στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο γάμο τους. Μετά από ένα πάρτι και αφού έχει πιει αρκετά, ο Έρλαντ υποκύπτει στην έλξη που νοιώθει για την Καρίν, την νέα σύζυγο του Σβεν-'Ερικ. Αυτή η ερωτική σχέση που αναπτύσσουν τούς γεμίζει ενοχές γεγονός που τους οδηγεί στο να εξομολογηθούν στους συντρόφους τους την απιστία τους. Ο Έρλαντ προκειμένου να "ηρεμήσουν τα πνεύματα", προτείνει να βρεθούν τα δύο ζευγάρια και να συζητήσουν την κατάσταση. Στη συνάντηση και οι τέσσερις αποφασίζουν να συγκατοικήσουν στο ίδιο σπίτι, ακολουθώντας πιστά δέκα κανόνες...

Περισσότερα για την ταινία

Επίσημη Συμμετοχή ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ 2009 - Διεθνής Εβδομάδα Κριτικής

Η ταινία "Η ΙΔΑΝΙΚΗ ΛΥΣΗ - A RATIONAL SOLUTION" είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο του βραβευμένου σεναριογράφου Jorgen Bergmark (Kitchen Stories) σε σενάριο του διάσημου σουηδού σκηνοθέτη- συγγραφέα Jens Jonsson (The King of Ping-Pong) και με πρωταγωνίστρια τη σπουδαία Pernilla August (Βραβείο Ερμηνείας Καννών για την ταινία "Καλύτερες Προθέσεις").

"Πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε για χάρη του έρωτα; Αφού διάβασα το σενάριο του Γενς Γιόνσον για την ΙΔΑΝΙΚΗ ΛΥΣΗ μου φαίνεται ότι μπορούμε να φτάσουμε πολύ μακριά...

Τέσσερις ενήλικες σε μια βιομηχανική πόλη στα βόρεια της Σουηδίας υποφέρουν λόγω των θυελλωδών αισθημάτων τους. Τέσσερις διαφορετικές υποκειμενικές θέσεις και φωνές που κατευθύνονται από μια σειρά γεγονότων τα οποία θα αλλάξουν για πάντα τις ζωές τους. Τέσσερις άνθρωποι που δεν είναι και τόσο νέοι πια, αλλά που όμως είναι θύματα των αισθημάτων τους με τον ίδιο τρόπο όπως οι έφηβοι και το κρύβουν με μία επίφαση ορθολογισμού.

Αυτοί οι άνθρωποι και ο συνεχής αγώνας τους για τον έρωτα πραγματικά με αιχμαλώτισαν. Αμέσως αισθάνθηκα ένα πολύ ισχυρό δέσιμο μαζί τους και τους ένοιωθα σαν κοντινούς μου φίλους. Ήθελα το καλύτερο για αυτούς παρά τα λάθη και τα ελαττώματά τους.
Το σενάριο είναι κατά κάποιον τρόπο "παλιομοδίτικο" με την έννοια του ότι η ταινία κινηματογραφήθηκε με ένα απλό, σχεδόν ακαδημαϊκό ύφος, και υποστηρίχτηκε μοναδικά από ερμηνείες χαμηλόφωνες και ρεαλιστικές. Μέσα από αυτές τις ερμηνείες ρέει αυθόρμητα το κωμικό στοιχείο που κάνει την εμφάνισή του όταν οι άνθρωποι σε μια κρίση προσπαθούν να λύσουν τα προβλήματά τους με τον εντελώς λάθος τρόπο.

Έχω προσπαθήσει να δημιουργήσω ένα τρυφερό πορτρέτο αυτών των ανθρώπων που κατά κάποιον τρόπο είναι χαμένοι στο πρόβλημά τους. Πραγματικά, η ευκαιρία που είχα μέσα από αυτό το σπουδαίο σενάριο, να διεισδύσω και να εξετάσω με καθαρό βλέμμα θέματα όπως η πίστη, η φιλία, ο ορθολογισμός και το πάθος, έχοντας στη διάθεσή μου αυτούς τους καταπληκτικούς ηθοποιούς, ήταν Θείο Δώρο για μένα.

Ελπίζω η ΙΔΑΝΙΚΗ ΛΥΣΗ να αγγίξει ένα ευρύ κοινό. Κάθε ενήλικας που έχει υπάρξει σε μια ερωτική σχέση θα μπορέσει να βρει σημείο αναφοράς στην ταινία και γιατί όχι, ίσως αναρωτηθεί για άλλη μια φορά: πόσο μακριά είναι διατεθειμένος να φτάσει για χάρη του έρωτα..."

ΓΙΟΥΡΓΚΕΝ ΜΠΕΡΓΚΜΑΡΚ (σκηνοθέτης)



Πηγή
http://culture.ana-mpa.gr/view5.php?id=9924